Even snel zoeken op het forum
ALs je olie in het gaatje hebt gedaan waar de olieleiding met banjo normaliter inzit, ben je op de goede weg bezig geweest, echter moet je wel tijdns het vlgieten met olie daar de motor voorzichtig linksom, dus tegengestelkd draaien. Dan neemt de oliepomp omgekeerd de olie aan en voert deze door naar de aanzuigbuis. Dan is de pomp nat en de hoeveelheid lucht in de aanzuigbuis minder.
Heb je ooit de motor en versnellingsbak gesplitst? Dan is het belangrijk zeker te weten dat de O-ring gemonteerd is in het aanzuigtraject.
Uit topic: viewtopic.php?p=605708#p605708
als je de grote bout uit je blok haalt die linksboven je ontsteking zit.
komt eruit met een veer en een bal of buisje erin/achter.
daarna moterolie in t gat laten lopen tot ie vol zit..
auto in 4e versnelling zetten en naar achteren duwen...
keer of 3 a 4 bijvullen en herhalen..
Uit topic: viewtopic.php?p=432156#p432156
Vergeet het olie filter niet te vullen met olie, het kan allemaal helpen.
- Login of registreer om te reageren
RE: oliedruk
Ingediend door Lites op di, 24-04-2012 19:29
Hallo mensen,
Ik heb net 2 verschillende motors gereviseerd de éne met stukken van minisport, andere met minispares.
zelfs die van minisport alles nieuw. ik wou ze alle twee testen vandaag en ik krijg op geen één van de twee oliedruk.
is er een trukje om de olie boven te krijgen, zit er misschien lucht op?
de juiste oliepompen voor de nokkenassen gekocht,dichtingen perfect geplaatst.
iemand ervaring?