Ingediend door mini-martijn op di, 05-09-2017 13:05
Hoi mini vrienden,
Heeft er iemand al ervaring met een carb mini ombouwen met een injectie setje van specialist components?
Hoe het probleem op gelost van de benzinepomp? (Spi tank voldoet niet)
Weet er slechts eentje te rijden, maar die was al voorzien van Spi en naar vol programmeerbare set gegaan.
Alvast dank voor de input!
Ingediend door mini-martijn op di, 05-09-2017 16:02
Hi Theo,
Heb al contact met sc.
Weet dat Jeroen er mee rijdt, vroeg me af of er meerdere in Nederland rijden.
Is niet echt een koopje, lijkt me wel mooie techniek voor de 1380 ;-)
Ik heb ook een SPi tank (welke hetzelfde is als een MPi tank). Alleen de pomp is anders.
Op de plaats van de SPi-pomp komt een externe Bosch pomp (dus in de tank). Hoewel je ook een MPi-pomp zou kunnen monteren lijkt mij, capaciteit is al gauw voldoende.
Ik ga een throttle body van een BMW( ) GS1200 gebruiken met een extra injector welke in de inlaatkelk spuit en "staged" aangestuurd gaat worden. Voor de ontsteking is er een VW DIS coil en eigen bouw triggerwheel welke achter de V-snaar komt te zitten. Dit alles aangestuurd door een DIY MegaSquirt (MS2 V3.0).
Bijna alles is al verzameld, gedraaid en gefreesd. Nu nog een keer daadwerkelijk beginnen met de ombouw!
RE: Ombouw naar injectie (specialist components)
Ingediend door mini-martijn op di, 05-09-2017 13:05
Hoi mini vrienden,
Heeft er iemand al ervaring met een carb mini ombouwen met een injectie setje van specialist components?
Hoe het probleem op gelost van de benzinepomp? (Spi tank voldoet niet)
Weet er slechts eentje te rijden, maar die was al voorzien van Spi en naar vol programmeerbare set gegaan.
Alvast dank voor de input!
Groet, Martijn
Deze set: http://twinkam.co.uk/epages/191f6b26-60 ... ucts/SC208
RE: Ombouw naar injectie (specialist components)
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 05-09-2017 13:54
ik heb er geen ervaring mee
maar is het niet het makkelijkst om even contact op te nemen met SC?!
AFAIK zijn die zeer behulpzaam met het geven van informatie en/of suggesties
(Ikzelf zou denken aan een pomp met voldoende capaciteit/druk en een drukregelaar)
succes,
Theo van den Bogaard
RE: Ombouw naar injectie (specialist components)
Ingediend door mini-martijn op di, 05-09-2017 16:02
Hi Theo,
Heb al contact met sc.
Weet dat Jeroen er mee rijdt, vroeg me af of er meerdere in Nederland rijden.
Is niet echt een koopje, lijkt me wel mooie techniek voor de 1380 ;-)
Thanks!
Groet, Martijn
RE: Ombouw naar injectie (specialist components)
Ingediend door Dennis op wo, 06-09-2017 07:34
Spi tank is gewoon te gebruiken, alleen de pomp vevangen voor een hoge druk versie van een Mpi of een andere passende. Ik heb er een Walbro in zitten.
Dennis
RE: Ombouw naar injectie (specialist components)
Ingediend door Carlo op za, 16-09-2017 08:59
Ik heb ook een SPi tank (welke hetzelfde is als een MPi tank). Alleen de pomp is anders.
Op de plaats van de SPi-pomp komt een externe Bosch pomp (dus in de tank). Hoewel je ook een MPi-pomp zou kunnen monteren lijkt mij, capaciteit is al gauw voldoende.
Ik ga een throttle body van een BMW( ) GS1200 gebruiken met een extra injector welke in de inlaatkelk spuit en "staged" aangestuurd gaat worden. Voor de ontsteking is er een VW DIS coil en eigen bouw triggerwheel welke achter de V-snaar komt te zitten. Dit alles aangestuurd door een DIY MegaSquirt (MS2 V3.0).
Bijna alles is al verzameld, gedraaid en gefreesd. Nu nog een keer daadwerkelijk beginnen met de ombouw!