ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

default

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Beste Mini-rijders.
Ik ben compleet nieuw op dit forum na te zijn over gestapt uit het fiat 500 kamp.
Ik ben sinds kort in het bezit van een innocenti uit '69 met 850 cc motortje.
Het blokje is toe aan een revisie ( wist ik al bij aankoop) en mijn vraag is eigenlijk of het moeilijk is om er gelijk een 1000 cc 1200 of 1300 blokje in te hangen , of komt hier een hoop extra gesleutel bij kijken.
Bij een fiat was dit niet al te moeilijk , maar geldt dit ook voor mini?
moet de koel installatie aangepast worden en hoe zit het met de aandrijflijn?
En is een innocenti eigenlijk het zelfde als een Mini , of hebben die eigenwijze italianen er weer een hoop aan " versleuteld ".

Ik hoor graag van jullie en alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet ,

Frans

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Welkom bij de andere kleine populaire auto'tjes! Met hetzelfde gemak sleutel je er een 998, een 1100, 1275 of wat dan ook voor A of A+ blokje in. Ik zou zeggen lees je eerst goed in. Alles wat erover te zeggen valt is hier op het forum wel te vinden. Er zijn wel wat kleine aanpassingen aan koppelingbediening, ontsteking, startmotor etc. Maar alles is vrij eenvoudig te modificeren. Ook voor een Italiaanse mini. :)

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Maar een Innocenti moet toch gewoon origineel blijven? Wat is er mis met een 850? De grootste aanpassing die gedaan moet worden is de versnellingspook, ik denk dat je een pook hebt die schuin naar voren loopt door het schutbord, bij een 1000, 1100 of een 1275 gaat deze 'recht' naar beneden door de bodemplaat. Verder heeft een Innocentie allemaal van die kleine details die het een Innocentie maakt (leuk om in te verdiepen!), maar een ander blok er in is geen probleem, maar nogmaals origineel houden/maken is het leukst (maar das mijn mening) .

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Over het inbouwen van de verschillende motoren zijn al heel wat topics, zie bijvoorbeeld de FAQ: viewtopic.php?f=39&t=33310

Om het een beetje overzichtelijk te houden kunnen we het hier misschien houden op specifieke zaken voor een innocenti?

Misschien is het voor deze inno leuker om op zoek te gaan naar een echt inno 1000cc of 1300cc blok?
zie ook hier: viewtopic.php?p=246893#p246893
[edit:] of hier: viewtopic.php?f=25&t=41371

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Volgens deze site over de Inno is de gekochte Inno origineel waarschijnlijk geleverd met een 850 blok. Kijken bij Model-info.

Het zou natuurlijk wel klasse zijn om deze te vervangen door aan ander origineel Inno blok. Een 1000 of een 1275.

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Je kunt er allerlei soorten blokken in hangen zonder vreselijk veel modificaties (uitgesloten je versnellingspook en spi of mpi blokken.)
Maar is dat wel wat je wilt. Een goed lopende 850 is iets wat al zeldzamer aan het worden is. Snelle 1300tjes zijn er 13 in een dozijn. Persoonlijk zou ik voor de 850 revisie gaan. dan weet je ook dat je een betrouwbaar blokje hebt.
p.s. wel foto's plaatsen.

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

lekker doen wat je zelf wilt
het is geen Bugatti of zeldzaam vooroorlogs vehikel dus maak je over originaliteit maar niet al te veel zorgen.
Belangrijker is dat ie op de weg te zien is en dat je er met plezier in rijd (in het moderne verkeer net een 850 een uitdaging)

Alle A en A+ motoren die uit voorwiel aangedreven auto's komen passen dus er is een ruime keuze.
Echter de nieuwste blokken komen uit 2000 (laatste mini's) en het gros is nog veel ouder dus een blok vinden wat direct zonder werk in je inno gaat word steeds moeilijker.
Maar als je iets gaat reviseren kan je net zo goed een 1275 leuk maken en ism schijfremmen voor heel veel plezier beleven aan je inno

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Komt dat even goed uit!

Waarom denk je dan natuurlijk nou das heel simpel ik heb een mini uit 1986 met een 1300cctje \\:)/ en ik wil graag weer een 850cc dus als onze mini`s in vergelijkbare staat zijn kunnen we misschien ruilen d:)b

Scheelt ons allebei een hoop werk, al moet ik zeggen dat mijn blok geen revisie nodig heeft maar hij is zeker niet nieuw.

Denk er maar eens over na zou ik zeggen.

Groeten Roy

default

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Ik was vandaag aan het sleutelen in mijn " hok " toen kwam er een heer langs en natuurlijk raakte we aan de praat ( zoals wel vaker gebeurt )
Deze man bood me aan het einde van het gesprek € 1500,- meer dan dat ik betaald heb en dit bod heb ik aangenomen.

Dus het was kort maar krachtig met de inno d:)b

Kan iedergeval zeggen dat ik twee weken een mini in mijn bezit heb gehad.

Mag ik jullie wel allemaal bedanken voor het warme ontvangst hier op het forum?

Bedankt ,

Mvg Frans

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

Ah dat vind ik nou jammer, maar ik heb het zelfde gedaan :)" title="Evil" />

K heb er alleen nu (2 jaar later) spijt van :'(

RE: ombouwen 850 naar 1000 of 1250 of 1300 cc

right

dan kan je er weer een andere voor terug kopen!