Ton hier op het forum heeft zijn R1 Mini helemaal zelf omgebouwd, dus geen kit gebruikt. Hier op het forum zijn vrijwel alle conversies en dus ook de mijne gebaseerd op een motorblok uit een auto.
Een R1 of wat voor blok in een Mini, heeft heeft zo zijn voor en tegens. De tegens wegen voor velen zwaarder dan de voors en daar is wat voor te zeggen.
Een R1 of wel ander hoogtoerig motorfietsblok zou ik alleen gebruiken als je de auto voor het circuit gaat gebruiken als dat niet het geval is zou ik toch gaan voor een motorblok uit een auto, bijvoorbeeld Honda of Opel.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door miniwiebe op ma, 23-01-2017 21:22
Goedenavond mensen,
Ik ben nieuw hier en zit vol met vragen aan de mensen met kennis hier!
Mijn droom is om een mini te rijden met de welbekende R1 blokken.
Nu heb ik dus waslijst met vragen erover...
Ik zoek en hoor graag ervaringen, foto's, waarom een r1 blok waarom bijvoorbeeld geen cbr1000?
wat komt er allemaal bij kijken?
tips en trucs?
mag ik er zomaar mee rijden als het zover is?
Ik wil niet zo'n promotive of lynx kit kopen.
De doe het zelf lijkt me leuker en grotere uitdaging
Daarom bij deze hoor ik graag van jullie!
Mvg Wiebe