Ik heb een soortgelijk iets gehad met mijn Mini die een soortgelijke setup heeft.
Met de ontsteking op de juiste manier afgesteld liep hij pas vanaf 3.000 hard, daarvoor als je volgas geeft deed hij niets, en bij rustig gas pakte hij wel redelijk op.
Ik heb de ontsteking een aardig stuk met de klok mee gedraaid (vroeger) en nu pakt hij overal goed op en loopt heerlijk hard door het hele toerengebied.
Ik deed steeds beetje voor beetje, maar dan gebeurde er vrij weinig, dus ik dacht ik geef hem eens een slinger, en toen begon hij veel beter te lopen.
Groetjes, en tot zondag.
- Login of registreer om te reageren
RE: ontstekingscurve aanpassen
Ingediend door Red Flame op do, 22-04-2010 21:07
afgelopen maanden heb ik mijn blok herbouwd en ben van de contactpuntjes afgestapt en heb een metro elektronische ontsteking gemonteerd.
nu heb ik de grootste ruzie om hem netjes te laten lopen. onderin mis ik alle trekkracht, als ik eerst een peutje gasgeef en daarna meergas, dan trekt ie beter, bij minimaal gaspedaal aanraken rijd ie heerlijk, maarrrr hij kan zoveel meer...
tijdstip eerder of later geeft een verschuiving van het 'juiste' moment waarop hij wel trekt. als laatste maar besloten de vervroeging los te trekken en zowaar kom ik een heel stuk verder, maar tis toch niet de heerlijke trekkracht die ik had met de contactpuntjes.
Ik lees nu op het forum dat een metro-elektronische-ontsteking een dusdanige vervroegingscurve heeft dat het eigenlijk niet kan op een 998, maar er is een manier om die curve aan te passen. heeft iemand hier ervaring mee, en kan die mij voorzien van tips enzo??
mijn set-up:
998cc
stage 3 kop
nokkenas vergelijkbaar met een sw5
twin hs2 carbs met k&n cone filters substacks
de kleur van de bougies is perfect, dus het moet echt in de ontsteking liggen. ik ben ondertussen zover om weer contactpuntjes te zetten...