Het is geheid passend te maken, maar voor al die moeite en de kosten zou ik een beter blok kiezen. Of je moet genoegen nemen met die 60pk?
- Login of registreer om te reageren
Het is geheid passend te maken, maar voor al die moeite en de kosten zou ik een beter blok kiezen. Of je moet genoegen nemen met die 60pk?
oef ik schrok me wild toen ik (s)@pel zag in de titel
je kan beter op zoek gaan naar een 1300
is zo over te zetten en veel minder aanpasingen
des zal wle iets duurder zijn dan die slopelmotor maar je bent erg sneller klaar.
je kan beter op zoek gaan naar een 1300
eentje uit een mini of austin metro welteverstaan...
Effe een vraagje zit er in een austin een (meer moderne) motor die door allerlei legeringen minder wrijving in de cylinders geeft, zodat de motor efficienter is?
@Bijou
Naar mijn weten is het gewoon gietijzer wat heel slijtvast is als er een ander metaal (gesmeerd) langsop schuurt.
Dat verhaal van die legeringen is vooral van toepassing bij moderne motoren omdat deze veelal uit aluminium worden gemaakt (spaart gewicht). Alu is zacht maar word door allerlei kunstmatig ingebrachte elementen (chroom nikkel enz) aangepast naar de eigenschappen die men wenst te hebben (slijtvast).
Het allernieuwste is geloof ik een keramische coating op de cilinderwand, maar nog niet verkrijgbaar
RE: Opel 1.3i
Ingediend door miniveer op za, 20-08-2005 14:37
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik heb een mini special uit 1991 en er ligt een 1000cc motor in.
Ik kan aan een Opel 1.3i motor komen, maar nu is mijn vraag of deze wel in mijn mini past.
Met vriendelijke groet,
Maikel Janssen.