Heb je een carb mini of een injectie?? Dat maakt verschil. De injectie zijn meestal iets van 90 euro, de andere voor carb zijn goedkoper. Misschien eens bij een minicentre vragen???
- Login of registreer om te reageren
Heb je een carb mini of een injectie?? Dat maakt verschil. De injectie zijn meestal iets van 90 euro, de andere voor carb zijn goedkoper. Misschien eens bij een minicentre vragen???
Doe je het puur voor uiterlijk of voor vermogenswinst ?
Als je het voor het 2e doet zou ik er geen geld aan uitgeven. Heeft totaal geen zin. Vermogensstijging is 0,0. Al helemaal niet bij een openluchtfilter.
wat voor luchtfilter heeft mijn '85 1000HLE eigenlijk nodig?
ik doe het niet voor het vermogen maar voor het uiterlijk en het geluid!
miniremco schreef:
Bij een garage kan ik een K&N 56-9330 fliter kopen voor 90 euro. OP het internet worden ook wel cone filters aangeboden voor 55 euro,s wie zit mij dat te neppen
56-9330 is een cone-model K&N voor een carb-mini als het goed is.
Ik had naar DCM gemailed, volgens Cees kostte die 75 euro. Ik moet hem binnenkort ook nog gaan halen.
Austin Powerzzz schreef:
Als je het voor het 2e doet zou ik er geen geld aan uitgeven. Heeft totaal geen zin. Vermogensstijging is 0,0. Al helemaal niet bij een openluchtfilter.
Dat is ook weer een beetje cru. In combinatie met de andere onderdelen van een Stage 1 kit heb je toch wel een paar pk-tjes meer (maar de 10% uit de verkooppraatjes... ). Op zichzelf heeft een filter niet bepaald veel zin nee. Over of je nu een cone ("open") of een vervangingsfilter moet hebben zijn de meningen verdeeld.
Over of je nu een cone ("open") of een vervangingsfilter moet hebben zijn de meningen verdeeld
Het nadeel van een open filter is dat hij de warme lucht van je motor aanzuigt terwijl een filter juist koude lucht nodig heeft. Wat je wel kan doen is een "verwarmingsslang" achter de grill plaatsen richting filter zodat deze toch wat koude rijwind vangt
Die 10%, bedoel je dara het luchtfilter mee of de hele stage 1????
@Kevski Style : 10% is voor de hele stage 1 kit(tenminste volgens de verkoper). In de praktijk mag je bij een 1300 al blij zijn met 5% vermogenswinst, maar da's nog altijd beter dan niks.
Ben
Dan doe ik toch iets heel erg goed! Ok, ik heb het 1 en ander een beetje doorberekend en samengesteld uit verschillende onderdelen, maar zit aan 26% extra vermogen, en 49% extra koppel. Of Speed centre zou wel heel erg moeten liegen ????
Maar wel 998cc
ik heb t laatst ook geinformeerd bij het minicenter voor mn spi. 125 eurie, dit vond ik ook wat veel geld voor alleen wa extra geluid. (was voor zo'n K&N setje)
ik weet nie of het goedkoper te vinde is, maar dit vind ik te duur.
Het is idd voor een carb een 44 om exact te zijn, er zit ook een spageti uitlaat onder en zo'n water gekoelt inlaat stuk.Ach PKtjes meer is gokken, dan moet je echt op de roller bank en aller goed afstellen.
Ik heb inmiddels dat ding geplaatst, de rede waarom ik hetgekocht heb is simpel, hij rijd gewoon wat strakker als ik nu het gas in trap, pakt de moter het beter op omdat hij vrij kan ademen.Tuurlijk krijgt hij ne meer warme lucht binnen, maar het snel genoeg nu. Het moterblokje is totaal gereviseerd en 1312 cc. Asl je naar het geluid luister ivm de dtm uitlaat en spaggeti en open carp klik hetgewoon vet.
Moet nog wel de juiste ballans vinden van de benzine toevoer, bij ongeveer 120 140 gaat hij raar doen.
PS aankomende vrijdag ga ik in de mini trouwen!!!
Austin Powerzzz schreef:
Het nadeel van een open filter is dat hij de warme lucht van je motor aanzuigt terwijl een filter juist koude lucht nodig heeft.
Klopt, maar de flow is wel weer beter, dat bedoel ik dus, de meningen zijn verdeeld, en zijn al veelvuldig besproken hier op het forum. Aangezien er niet echt gevraagd werd naar vermogenswinsten enzo lijkt het me hier niet echt de plaats om dat opnieuw uitgebreid te gaan bediscussieren.
miniremco schreef:
aankomende vrijdag ga ik in de mini trouwen!!!
Ff off topic: Alvast een fijne dag toegewenst...
Yordy schreef:
ik heb t laatst ook geinformeerd bij het minicenter voor mn spi. 125 eurie, dit vond ik ook wat veel geld voor alleen wa extra geluid. (was voor zo'n K&N setje)
ik weet nie of het goedkoper te vinde is, maar dit vind ik te duur.
Da`s wel heel duur!
Ik heb ook zo`n inductiekit op mijn SPI zitten en ik was 100 Euro kwijt.
en als je een beetje verder zoekt vind je hem al compleet voor 89 euro pm mij maar voor de site...
btw als je dan die slang legt naar de filter wikkel er dan aluminium folie omheen dit weerkaatst de hitte of koop voor 80 euro per vel echt carbon en maar zelf een buis
Ingediend door daniel bart op vr, 03-06-2005 11:12
mijn ervaring is dat je een powerfilter er op zet dat dan het geluid net echt voller wordt
nou komt er uit de uitlaat al een redelijk mooi geluid dus open luchtfilter ik vraag het me eigen af of het zoveel effect heeft
ik heb net mijn K&N filter voor een orgineel filter vervangen, en zoveel anders word het geluid inderdaat niet. alleen als je flink in de toeren doortrekt krijg je zo'n snerpend geluid uit het filter, wat nu dus weg is.
en met een open filter heb je een heel erg zuigend geluid achter je dash. dat is nu ook weg.
RE: open luchtfilter
Ingediend door miniremco op za, 21-05-2005 11:40
Bij een garage kan ik een K&N 56-9330 fliter kopen voor 90 euro. OP het internet worden ook wel cone filters aangeboden voor 55 euro,s wie zit mij dat te neppen