Ik heb gistere mijn blok weggebracht voor reviesie
Het is een 1275
Nou belde het bedrijf vandaag op en zij dat ze het opgeboort hebben naar +50
Ik heb er nog nooit van gehoort normaal is het toch +20, +40 of +60 ?
Daar kan ik aleen zuigers voor vinden.
En wat voor blok is een 1275 +50 ? een 1320 , 1330 of 1340 ?
Zuigers in +50 zijn dus niet tekoop?
Wat heb ik als ik hem +60 laat opboren ?
Wat voor zuigers en compressie raden julie me aan?
Het was in eerte instantie helemaal niet de bedoeling om hem opteboren
maar door een beetje roest moest het
Ook komt er een nieuwe krukas en nokkenas (sw5) in en de kop wordt gevlakt en klepzitingen aangepakt en nieuwe klepen (35.6/29.4) loodvrij
Hey mike,
met de compressie weet ik niet. Wel kan ik je zeggen dat als je m op +60 laat opboren je hetzelfde blokje krijgt als je toen bij mij zag staan (1340)
Moet wel leuk gaan werken als je nog dezelfde uitlaat systeem eronder gaat leggen!
succes.
Hogere compressie levert een hoger rendement op van je effectieve druk in je cilinder.
Dat betekend dus dat je meer vermogen krijg uit de zelfde hoeveelheid benzine.
Te lage compressie is vermogensverlies.
Te hoge compressie levert een detonerende motor op. Je krijgt een ongecontroleerde verbranding en kan na verloopvantijd je zuigers vervangen of zelfs je blok compleet weg gooien.
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door mini-only op vr, 20-02-2009 20:14
Hey
Ik heb gistere mijn blok weggebracht voor reviesie
Het is een 1275
Nou belde het bedrijf vandaag op en zij dat ze het opgeboort hebben naar +50
Ik heb er nog nooit van gehoort normaal is het toch +20, +40 of +60 ?
Daar kan ik aleen zuigers voor vinden.
En wat voor blok is een 1275 +50 ? een 1320 , 1330 of 1340 ?
Wie kan me helpen
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door nonono op vr, 20-02-2009 23:02
mini spares heeft tegenwoordig wat vreemdere tussen maten zuigers om bv een 1362 te creeeren
het is weer een extra stap voor dat je moet sleeven
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door MiniJoey op za, 21-02-2009 13:41
ik zou vragen om het +60 uit te laten boren. Heb je een veel breder aanbod in zuigers.
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door hanz op za, 21-02-2009 14:01
welke compressieverhouding had je in gedachten?
dat bepaalt de keuze van je zuiger ook..
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door Dennis op za, 21-02-2009 15:37
Ik ben het Joey eens, laat hem boren naar +60. Ik denk dat ze er bij het revisiebedrijf vanuit gaan dat je zuigers per +10 oplopend kan kopen.
Dennis
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door mini-only op za, 21-02-2009 17:01
Zuigers in +50 zijn dus niet tekoop?
Wat heb ik als ik hem +60 laat opboren ?
Wat voor zuigers en compressie raden julie me aan?
Het was in eerte instantie helemaal niet de bedoeling om hem opteboren
maar door een beetje roest moest het
Ook komt er een nieuwe krukas en nokkenas (sw5) in en de kop wordt gevlakt en klepzitingen aangepakt en nieuwe klepen (35.6/29.4) loodvrij
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door mini-only op za, 21-02-2009 17:43
Wat ik begrepen heb is hoe meer compressie
Voordeel
zuinger
betroubaarder
Nadeel
Minder snel
hoe minder compersie
Het tegenovergeselde
Maar klopt dit of niet??
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door MiniJoey op za, 21-02-2009 21:17
Hey mike,
met de compressie weet ik niet. Wel kan ik je zeggen dat als je m op +60 laat opboren je hetzelfde blokje krijgt als je toen bij mij zag staan (1340)
Moet wel leuk gaan werken als je nog dezelfde uitlaat systeem eronder gaat leggen!
succes.
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door Reneend op za, 21-02-2009 23:16
Meer compressie (tot op een bepaalde hoogte uiteraard) geeft juist meer vermogen, je auto zal er zeker niet minder snel door gaan.
Er zullen genoeg topics zijn waar in staat tot hoeveel je kunt gaan.
RE: opgeboort naar +50 ???
Ingediend door G-force op di, 24-02-2009 13:47
Hogere compressie levert een hoger rendement op van je effectieve druk in je cilinder.
Dat betekend dus dat je meer vermogen krijg uit de zelfde hoeveelheid benzine.
Te lage compressie is vermogensverlies.
Te hoge compressie levert een detonerende motor op. Je krijgt een ongecontroleerde verbranding en kan na verloopvantijd je zuigers vervangen of zelfs je blok compleet weg gooien.