Dit is op zich wel een interessant geheel. Het plaatje 1275 zit voor zover ik dacht alleen op Cooper S. Maar dit is vrijwel zeker geen Cooper S blok. Het thermostaathuis is van een Mini Mk I Super de Luxe en het kleppendeksel is ook wel speciaal. Wat een beetje vreemd oogt naar mijn idee is het spruitstuk. Dit lijkt wel een voor HS2 maar er zit toch een HS4 op.
Is dit een shot van een pre-1973 Clubman?
- Login of registreer om te reageren
RE: Oud 1275 A blok --> 1300 A+
Ingediend door vlassie op zo, 19-08-2007 21:13
EDIT: van titel: Een oude 1275? En wat voor een kop is dit?
Naar: Oud 1275 A blok --> 1300 A+
Ik ben eens onder de kap van m'n mini gaan kijken dit omdat ik op wikipedia wat gelezen had! Hier zag ik dat er een ander blok inzit dan dat er origineel in hoort te liggen (ook al gemerkt tijdens het rijden). Het is (vermoedelijk, als het anders is hoor ik het graag) een oud blok uit de jaren 60 dit omdat de aandrijf assen nog aan het blok vast zitten met behulp van een kruiskoppeling ipv een homokineet(zie Pixel 1)!
Nu ging ik even kijken op het type plaatje wat voor motor het was, is het plaatje er af ,nou ben ik nog even verder gaan kijken en achter op het blok zit een plaatje met 1275 (Pixel2), nou heb ik dat bij andere mini's nog nooit zien zitten, is dit iest 1275 eigen of is dit hier ergens bekend? En zijn er misschien nog meer kenmerken waaraan ik het zou kunnen herkennen? En wat is het verschil tussen de 1275 en de GT uitvoering (motorisch gezien)?
Wat mij ook opviel was de kop, deze was bij het thermostaathuis hoekig ipv mooi rond gevormt zoals ik deze eigenlijk niet anders ken (zie pixel 3). Iemand een idee wat dit is?
Het zijn een hoop 'Ennen' maar ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen met mijn zoektocht naar de geschiedenis van deze mini. Ik vermoed dat hij vroeger geraced heeft en dat er daarvoor aanpassingen aan gedaan zijn.
Hier dus de kruiskoppeling te zien!
Hier het plaatje achter op de motor.
Hier het hoekige stuk bij het thermostaathuis
Hier nog een totaal dingetje van de gehele motor.
How, sorry, geloof dat hij niet in de technische Modificaties thuis hoort (hoewel dat wel uitgevoerd is )