Opzich is er toch al veel te vinden.
Voor je koppeling is het heel gemakkelijk. Het verschil tussen verto en non verto kun je zien of er een lange of korte stang uit je vliegwiel huis komt. Als deze het zelfde zijn kun je dit zo overzetten. Als ze niet hetzelfde zijn kun je een andere koppelingcylinder erop zetten of je koppeling overbouwen op je andere blok (en dan meteen nieuwe koppelingsplaat erin)
Je remmen is een geheel los systeem van je blok dus hier hoef je niks aan te veranderen. Echter als je je mini op wilt tillen en je blok met subframe en al wilt overbouwen dan moeten de leidingen wel los en dan moet je wel ontluchten.
Verder is het totaal gescheiden.
- Login of registreer om te reageren
RE: paar vraagjes overzetten mg metro blok
Ingediend door tuftufpug op di, 10-11-2009 11:14
Hallo allemaal,
Na een lange tijd mijn mini te hebben geschorst door vervelende omstandigheden, is het virus (dit keer het juiste virus ) weer wedergekeerd!
Ik heb een paar vragen betreft het overzetten van een MG metro blok in een '91 cooper carb (ik heb bijna het hele forum doorgespit maar niet echt de antwoorden gevonden die ik zoek).
Het blokje staat nog ergens anders, dus ik kan niet eventjes kijken hoe het zit. maar ter voorbereiding wil ik graag alles weten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
mijn vragen:
* wat moet er allemaal veranderd worden voordat het blok helemaal aangesloten is, koppeling verto/ non-verto rem-aansluiting enz.
* moet ik opnieuw mijn remmen ontluchten nadat de motor is geplaatst? en hoe zit het aan het blok vast? (via de haynes ook niet gevonden wat ik bedoel)
ik ben dus al een paar dagen op zoek naar foto's, fotoverslagen enz.van een engineswap met het mg metro blokje, maar kan daar echt niets over vinden.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen zodat ik in een keer het blokje kan overzetten zonder een hoop gepuzzel en ergernis.
maarten