PERFORMANCE STAGE 1 KIT 998

RE: PERFORMANCE STAGE 1 KIT 998

Hallo,
Dit weekend weer aant het sleutelen gegaan. met dank aan maxime een collega van mij!

Ik kocht via mini spares de PERFORMANCE STAGE 1 KIT 998 with large bore centre exit
product code C-STN17A

Dit hebben we erop gezet enkel de luchtfilter en de naald niet vervangen!
enkel inlet en outlet en piping en demper vervangen omwille van tijdgebrek!

Daarna hebben we hem gestart en he purred like a kitty...
Moest uiteraard toen nog naar huis rijden en na stukje autobaan kwam ik terug op provinciale wegen en daar voelde ik al dat hij iets meer toeren aant draaien was zonder dat de choke was aangetrokken!

zonder problemen thuis geraakt merkte wel dat er iets meer witte rook uit de uitlaat kwam.

De volgende dag opnieuw gestart dit ging even vlot maar nu heb ik de indruk dat de witte ook iets meer is geworden.
ook bij het optrekken rond 2500 toeren heb ik de indruk dat hij zich inhoud eens boven de 3000 toeren gaat die weer lekker.

Ben ik correct dat dit aan de afstelling van mij carb ligt??
grottere of kleinere naald ???
iemand hier al ervaring mee???
Voordat we de uitlaat hadden gesetoken reed mijn mini op standaard uitlaat en reed hij perfect!

Graag jullie inside info aub.
Raphael

RE: PERFORMANCE STAGE 1 KIT 998

die filter en naald zitten er niet voor niets bij ... |:(

neem even de tijd om die er in te zetten (moet binnen een half uurtje kunnen) en kijk dan eens opnieuw.

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: PERFORMANCE STAGE 1 KIT 998

Jah idd eigelijk wel |:( dwaas van mij...
Ik dacht dat de naald echt noodzakelijk was als hij een beter luchtfilter upgrade krijgt!

voor de naald te vervangen ik heb op google een exploded view gevonden maar aan de hand daarvan weet ik niet of het de onderzijde van mijn carb of de boven zijde die ik moet lasmaken?
Staat er ergens een tutorial( maar dit zal voor iedere carb weer anders zijn denk ik.)

hartelijk bedankt voor de snelle reactie d:)b

RE: PERFORMANCE STAGE 1 KIT 998

Zie:
http://www.sucarb.co.uk/TechnicalDetail.aspx?id=76

Stap 1, c en d uitvoeren en stap 3, a en b

Bovenkant van de Carb (de zgn. dashpot) haal je dan los,
en in de zuiger die daarin zit, zit met 1 schroef de naald vast.

succes,
Theo van den Bogaard

RE: PERFORMANCE STAGE 1 KIT 998

You rock theo :)\\_
Thanks
Ik hoop hem goed draaiende te krijgen om mee te kunnen op zondag 23 september.

Groeten
Raphael