pertronix ignitor welke bobijn voor ballast systeem ?

RE: pertronix ignitor welke bobijn voor ballast systeem ?

hallo

Ben er al een paar dagen achter aan het zoeken maar heb het juiste antwoord nog n iet .
onlangs heb ik mij een pertronix ignitor gekocht.
Mijn miniis van 1984 en heeft het ballast resisted systeem .
Ik heb een Bosch bobijn van 0.9ohm ( zo staat toch op de bobijn).
Weet iemand of deze bobijn compatibel is met deze ignitor in een ballast systeem?


jeroen

RE: pertronix ignitor welke bobijn voor ballast systeem ?

heb zonet de bobijn eens nagemeten en het blijkt een 3.0 ohm bobijn te zijn . Er blijkt dus een foute bobijn op te zitten .Mara ik rij er al een jaar mee rond zo .
Kan ik deze bobijn toch behouden zonder mijn elektronische eenheid te vernielen?
Ik heb ergens gelezen dat de die ballast zou kunnen overbruggen door rechtstreeks 12V aan te leggen op de bobijn.

Wie weet een antwoord?

RE: pertronix ignitor welke bobijn voor ballast systeem ?

Ik weet niet hoe het met die pertronix ontsteking is, maar ik kan mijn herinneren dat mijn 123 ontsteking alleen gecombineerd mocht worden met een bobine waarvan de primaire weerstand niet minder bedroeg dan 1 ohm.

Op http://www.pertronix.com/support/manual ... 12vneg.pdf zie ik staan dat de pertronix ignition geschikt is voor gebruik met een "points style" bobine, terwijl op de regel erboven de opmerking staat dat je een 12V aansluiting moet gebruiken ipv een ballast draad.

Helemaal duidelijk is de handleiding er niet over.

RE: pertronix ignitor welke bobijn voor ballast systeem ?

nee helemaal niet . mijn pakketje is vandaag aangekomen en de handleiding is ook niet echt duidelijk.
Ik heb nu een bosch red coil gekocht. Ik heb al op enkele forums gelezen dat er nog mensen zijn die deze gebruiken dus zal ik het zo maar proberen .

RE: pertronix ignitor welke bobijn voor ballast systeem ?

ik heb een paar keer een pertronix op een MK2 Jag gemonteerd, maar altijd met een "flame thrower" bobine. Vergeet gewoon het ballast draadje en trek een nieuwe van je zekeringkast naar de bobine (wel ff zorgen dat de spanning eraf gaat als je het contact uit zet), anders krijg je hem nooit over de 3500 rpm.