Kruimelpad
plaatsen dubbele HS2
RE: plaatsen dubbele HS2
Ingediend door goldwing op do, 20-07-2006 21:37
zal ik eerst de HRC moeten plaatsen en opmeten, die ik nu heb zijn gewoon rond en een cm of 4 hoog.
Of effe de koppelcilinder op die plek zetten en opmeten, ik geloof dat ik wel iemand ken die nog zo`n konisch ding heeft liggen om te passen.
Hoe hadden de links gestuurde copper Sen het eigenlijk zitten met hun orginele luchtfilterhuis?
In alle boeken die ik heb staan alleen maar rechts gestuurde S`en.
Zo kom je toch nog veel kleine dingen tegen die niet lekker gaan.
- Login of registreer om te reageren
origineel zat er toch een ander soort filterhuis op ?! met verwisselbare elementen
zoials rechts op dit plaatje:
http://members.lycos.nl/tb998van/pl5230/q-filter.gif
geen idee af dat genoeg ruimte geeft voor je HRC
succes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Dat rechtse filter had ik op m`n eerste mini, dat filterhuis heb ik toen een stuk uit gezaagd, maar die mini had zo`n ander type HRC, zo`n langwerpig ding met een plastic reservoir.
Zo`n Cooper S filterhuis zie ik ook wel zitten, scheelt een hoop herrie,..ik ga niet voor de power, alleen voor de looks, power heb ik genoeg in m`n andere mini.
Ik zal eerst eens effe gaan meten morgen.
- Login of registreer om te reageren
RE: plaatsen dubbele HS2
Ingediend door Jos (Inno) op vr, 21-07-2006 13:59
Zo`n Cooper S filterhuis zie ik ook wel zitten, scheelt een hoop herrie,..ik ga niet voor de power, alleen voor de looks, power heb ik genoeg in m`n andere mini.
Gaat je niet lukken met een dubbelen HS2, tenzij je een speciaal HRC hebt (een oud type)
Onze Inno had zo'n filterhuis. Toen er een ander type HRC op is gekomen (rechthoekig reservoir met onder de vuldop een trechtervormig iets)paste het filterhuis niet meer, aanpassen met hamers werkte tijdelijk, maar niet ideaal: nu 2 'pancake' filters erop en geen probleem meer.[/img]
- Login of registreer om te reageren
Had het probleem ook.. (op mijn inno) icm Hs2 + cones
Moest ook de HRC vervangen, heb een nieuw type HRC gekocht en die past perfect (ook net zo klein).
Ik zal eens ff kijken welk type nummer.
Het enige probleem is dat het ding verrekte duur was.
- Login of registreer om te reageren
nonono schreef:
neem gewoon 2 rampipes met sokjes er om heen pas altijd
Alleen wel jammer dat je dan na een 5000 km je blok weer open kan halen ivm de 'vuile' lucht die er makkelijk in kan komen...
- Login of registreer om te reageren
Tja, moet je wel zo`n orgineel ding hebben.
Als iemand er dus van af wil,...zo`n metale orginele
voor dubbele HS2.
- Login of registreer om te reageren
Rene schreef:
Alleen wel jammer dat je dan na een 5000 km je blok weer open kan halen ivm de 'vuile' lucht die er makkelijk in kan komen...
ehhh niet dus
okee open rampipes zijn [u:2t4mawze]mischien[/u:2t4mawze] niet zo goed voor de motor (ik ken motoren die het tegen gestelde bewijzen)
maar met een nete filter sok zijn ze niet slechter dan een bv itg cone filter alleen wel een stuk efficienter
- Login of registreer om te reageren
goldwing schreef:
Tja, moet je wel zo`n orgineel ding hebben.
Als iemand er dus van af wil,...zo`n metale orginele
voor dubbele HS2.
Ik heb er wel een liggen, laat maar even weten via pm wat je er voor wilt geven. (rubberen filters(geen idee welke staat) + behuizing (wel even netjes zwart spuiten) + slang voor de luchtaanvoer.
- Login of registreer om te reageren
heb laatst nog een dubbele set erbij gekocht, zat een coopers airfilterbox bij en een set rampipes met pipercross sokken
rampipes hoeven van mij niet zo maar ze zijn mooi smal
- Login of registreer om te reageren
RE: plaatsen dubbele HS2
Ingediend door goldwing op do, 20-07-2006 21:08
Folks,
Ik wil op mijn PU dus een twin HS 2,..heb ik toch liggen.
Nu zitten daar K&N`s op, maar dat past niet als ik naast de koppeling straks een hoofdremcilinder zet, deze heeft dezelfde vorm en maat als de koppelingcilinder.
Hoe hebben anderen dit opgelost,...17 jaar geleden heb ik een stuk uit het filterhuis gezaagd, maar dat is dus aankl#te.
Fotootjes zeggen meer dan woorden.
Frank