ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier vond ik een test:
http://wimschermer.blogspot.com/2010/05 ... -niet.html
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier vond ik een test:
http://wimschermer.blogspot.com/2010/05 ... -niet.html
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ik ga deze week alles bestellen, wel gehard (ondanks de link van Theo ). ik "voel" dat de geharde ramen na vijf jaar uv invloed en andere ellende er beter uitzien. Maar dat is maar een gevoel:).
Geen gebruikerservaring, maar ik ga voor een grote plaat lexan waar ik de ruiten uit ga zagen. Als je de bovengenoemde test leest maakt het dus weinig uit, gehard of niet gehard.
Dennis
Ik heb voor mijn mini een grote plaat "Lexan Margard" gehaald. Dit is met een harde top laag. Heb alles zelf op maat gezaagd en in de originele rubbers gezet. Tot nu toe werkt het perfect en zonder problemen. Zelfs de ruitenwissers zijn te gebruiken zonder krassen!
CustomRob schreef:
Ik heb voor mijn mini een grote plaat "Lexan Margard" gehaald. Dit is met een harde top laag. Heb alles zelf op maat gezaagd en in de originele rubbers gezet. Tot nu toe werkt het perfect en zonder problemen. Zelfs de ruitenwissers zijn te gebruiken zonder krassen!
Ik altijd denken dat het Lexan Markant heette.. Maar inderdaad dat is het goede spul. Wordt ook gebruik voor koepelramen van helikopters enzo. Eind jaren 90 heb ik een heftige peugeot gebouwd voor de rallycross en daar rijden met een glazen voorruit resulteert in 10 vuistgrote bloemkolen in de voorruit na 5 minuten racen. Het lexan marguard is gewoon goed. Geen krassen ofzo. Wel oppassen met benzine. Als je iets erop morst gaat dat hetzelfde als bij gewoon lexan: grote doffe vlek die vrijwel niet weg te poetsen is.
Uit zo'n plaat kan je dus ook een voorruit uitzagen?
Groeten maikel
hmm bezine en lexaan gaan dus niet samen. Ik moet door mijn ruit tanken of ik maak er een flens in. Maar jah tanken zonder morsen....
Dat kan idd......maar "GEEN" APK goedkeur.....
uh CustomRob hoe ging dat bij jou met de apk???????
Uit een grote plaat Lexan zoals je bij de bouwmarkt koopt haal je een achterruit, twee achterste zijruiten en een portierruit. Heb dat in mijn racer zo gedaan, de achterzijruiten in de originele klaprandjes.
Ingediend door Morten op za, 07-04-2012 21:23
Een harde coating is wel fijn, het is anders onwijs krasgevoelig (zelfs een auto wassen wordt een opgave om de ramen niet te bekrassen), helemaal als je voorin nog een raammechanisme hebt zitten. Coating is dus zeer aan te raden.
Voor dailydrive is het niet optimaal. Wel kunnen deze ramen veel meer hebben dan OEM ramen qua krachtenspel.
Ik weet bijvoorbeeld R-developments dealer van Plastics 4 Performance Lexan Windows, top pasvormen en actief met zijn producten in diverse race klasse, dit is het spul waar ik ervaring mee heb uit de Honda wereld.
RE: polycarbonaat ramen
Ingediend door clubbie70 op wo, 01-02-2012 12:57
Hallo,
wil poly ramenset gaan monteren.
Nu kan ik een set kopen; maar is het noodzakelijk om de achterste ruitjes en de achterruit zelf ook van een harde coating te laten voorzien.???
Die extra harde coating vind ik zelf nogal prijzig en vraag met af of het echt noodzakelijk is..
Voor de deurramen is het een ander verhaal omdat die ook nog schuiven...
graag gebruikers ervaringen...