Dat rode lampje is dat je accu niet wordt bijgeladen. Als je de Mini start dan brandt dit lampje ook meestal even, zodra je wegrijdt zal die uitgaan (tenzij je start met flink choke en je stationair erg hoog is). Zwak branden heb ik nog nooit gezien bij mij, dat lijkt me niet de bedoeling (corrosie?).
- Login of registreer om te reageren
RE: Problemen bij afstellen
Ingediend door Reneend op wo, 21-04-2010 12:45
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het afstellen van mijn Van. Het betreft een blok met de volgende specificaties;
998cc
12g295 cilinderkop
Stage one kit
Standaard ontsteking
De gehele ontsteking is nieuw en netjes afgesteld. Ook de CO heb ik bij een garage goed gezet.
De motor loopt prima en is zeer vlot (dus wat is het probleem hoor ik je denken)
Nou vraag ik me toch een paar dingen af. Het rode lampje in het dashboard van de ontsteking blijft tijdens stationair geheel, en soms heeeel zwak branden en gaat pas uit wanneer het toerental opgevoerd wordt. Dus de vraag is, wanneer of waarom gaat dit rode lampje branden? Het lijkt me dat de motor 'denkt' dat hij bijna afslaat, maar waarom?
Ten tweede kan ik het stationaire toerental met moeite op 800tpm krijgen. Nu heb ik met remmenreiniger op het blok gespoten en nergens verhoogt het toerental.
Wat wel raar is, als ik op het asje van de vlinderklep spuit (aan beide zijden) slaat de motor bijna af... Dus ipv verhoging van het toerental, verlaagd het toerental juist bij het spuiten van remmenreiniger...
Kan ik er ondanks dit tegenovergestelde symptoom vanuit gaan dat hij valse lucht lekt bij deze as? En dus alleen op te lossen is door het reviseren van de carb?
Alvast bedankt