Hallo,
Laat ik beginnen te zeggen dat ik geen expert ben, maar hoop dat ik een beetje kan helpen?
Ik betwijfel een klein beetje of het aan de bezinepomp zou liggen, de garage zegt dat het 'iets' beter is maar niet helemaal weg. Dit klinkt bij mij alsof het nog precies hetzelfde is... Maar goed...
Is het perse nodig om hem met de Hiff door de keuring te krijgen? Na de keuring een andere carb monteren lijkt me omslachtig, want dan begint het weer van voren af aan.
Ik zou kiezen uit twee opties;
1. de CO laten afstellen van de Hiff, en hoe beroerd hij ook loopt is verder niet belangrijk voor de keuring. Je kunt er dan mee rijden op de weg, en eventueel dan de Weber monteren.
2. Je hebt de Weber erbij gekregen, waarom probeer je die niet eens en kijk je hoe hij daar mee loopt? Ik zou ook niet weten waarom je hem met die carb niet door de keuring zou krijgen? Je bespaart hiermee ook een hoop tijd om de Hiff goed lopend te krijgen.
Eigenlijk zou ik zelf ook nog als 3e optie willen aandragen, ga ermee naar een testbank, ja het kost een hoop geld, maar dan weet je ook wel zeker dat alles helemaal perfect is! Ook omdat ze daar nog veel meer parameters kunnen controleren zoals ontsteking etc, en eventuele andere problemen komen dan vanzelf aan het licht.
Heel veel succes.
- Login of registreer om te reageren
RE: Problemen met men 1380
Ingediend door Yeanjaque op ma, 19-01-2009 12:24
Ik heb dus een Longman 1380 met race kop (stage 3 of 4, weet ni juist) met hier op een HIF44 (met BCC naald) en ik krijg hem niet optimaal afgesteld.
Even het probleem schetsen: in 1ste en 2de versnelling heb ik het nog niet uitvoerig gestest, maar in 3de en 4de versnelling is het zo dat in de lagere toeren de motor niet echt snel doortrekt, maar aangezien er een 296 nokkenas in steekt, is dit niet echt abnormaal, toch?
Eens hij de 2500-3000 toeren bereikt trekt hij echt als een beest op, enige probleem is dat dit niet lang duurt. Als ik te lang plankgas geef, valt de power opeens weg en beginnen de toeren plots te dalen en hoor je echt een hard zuigend geluid van de carbu, als ik de gas dan even los of even terugschakel en nadien weer volgas geef, trekt hij opnieuw voluit, om dan na enkele seconden weer te 'lossen'. Ik dacht eerst dat dit wel op te lossen zou zijn met een elektrische benzine pomp, maar ze belden net van de garage dat ze er al een in hadden gestoken en dat het wel een beetje beter was, maar dat het probleem nog niet volledig weg was.
Ik hoop echt dat iemand van julie me kan helpen ben er al zolang mee bezig, en zou hem zo graag eens op de weg zien, en dan moet hij na de afstelling nog door de control seg en vraag is maar of hij na afstelling (als dit uiteindelijk lukt) wel de binnen de juiste CO waarde zit, anders zal ik hier ook nog een oplossing voor moeten zoeken (suggesties ??)
O ja, bij de motor zat ook een Weber DC45, maar ik wil hem eerst met een HIF44 afgesteld krijgen om door de keuring hier in België te geraken, Schakel ik nadien best opnieuw over naar de Weber of niet?
Alvast bedankt