Project MGini weer inde ijskast

RE: Project MGini weer inde ijskast

hoi.

1 MG 1275 ingebouwd..eerst wel lopen toen weer niet..bleken losse contactpuntjes te zijn.

liep niet echt lekker maar ging desondanks als een raket :)" title="Evil" /> :)" title="Evil" />

compressie gemeten: cyl 1 180, cyl 2 165..cyl 3 30...HUH ..cyl4 165 ..

even nagemeten.. nope echt 30..typhus! :( .
olie opde zuiger..wel naar 90 maar daaar hield het op.

verklaarde wel waarom hij een beetje matig liep.

toch maar de kop getrokken, en inderdaad..in cylinder drie geen chocola aanslag..de rest wel.

blijkt dat er erg veel kool bij de uitlaatklep zat waardoor hij niet dicht wilde :-(. staat van de zittingen was niet briliant maar ook niet bagger. kopakking wel heel maar er begon wat naars ( heeel licht) te gebeuren tussen cylinder 3 en 4.

beetje veel speling op de geleiders.en het chroom ligt nogal van de stelen van de kleppen af.
verklaart alles bij elkander de rook uit de kleppendeksel en de hoge overdruk in de carter.


ergo. in combi met een 2de versnelling die niet echt jofel is en een olie lek probleempje bij de snelheidsmeterkabel toch er maar uit.

even een optelsom gedaan als je het spul in engeland haalt ( vader moet toch bij minispares in de buurt zijn :-).

even sparen en dan alles nieuw.

meteen de kop wat bijwerken, en als de cylinders te slecht blijken ook overmaat zuigers..( meteen naar 1380? :)" title="Evil" /> ?..)

oh jah..remmen..echt betere ankers nodig!! :+)

volgend weekend een degelijke 1000 cc uit '90 er in dan kan ik tenminste weer karren.

edit: Typo's