Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

't is nog niet zo veel, maar wie weet wat het nog wordt:
Mijn site

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

GAAF! en maak je je motorruim dan ook weer helemaal mooi in de lak? is wel ruig natuurlijk dat je strax je motorkap opendoet en daar gewoon alles mooi blinkt! :P

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Uiteraard, maar ik doe eerst nog helemaal niks cosmetisch. Als het ding eenmaal rijdt gaat'ie weer helemaal uit elkaar. Dan ga ik alles roestvrij maken en behandelen. Mooie lak op de body, krinkelverf op de kleppendeksel (Motor-groen uiteraard) en het blok netjes oppoetsen. Is alu, dus het kan glimmen!

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

De vtec kop is toch wel mooier dan de 'normale' :9 he! Ik denk dat ik tzt een mini-me ga doen zoals de honda mensen het noemen: vtec kopje op mijn blok :P
En niet alleen voor de looks!

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

116lb/ft? Best veel, ik heb iets van 133 of zo? Goed blokje hoor.

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Ja, het blok moet ook ongeveer 160 pk leveren in een iets lager toerengebied dan het jouwe. Maar eigenlijk is het nog steeds nauwelijks koppel, het zijn toch de toeren die het hem doen bij onze motoren.

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Idd, veel koppel is geen goed idee. In een fwd mini tenminste. Ben wel wat jaloers op dat toeren van een B16, wat schiet dat omhoog zeg.

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

uhmmm. pk en koppel zijn geen twee losse dingen: het een bereken je uit het ander: in jouw geval moet je gewoon veel tijd stoppen in de setup van het chassis.

bedenk dan ook dat de snelste A+ powered mini een 1/4 mile een paar seconden sneller is dan wat jij doet en dat er velen rond jouw en beneden tijd zitten:

Thus far, 13.8 @ 101 in full road-legal spec. Hopefully this will tumble in the next 12 months!

Jimster
Total Posts: 3196
Last Post: 10-04-05
User Since: 03-06-01

Posted: Oct-04-2005 05:46AM

--------------------------------------------------------------------------------
I'm also getting 13.8 at 101 with my road legal mini turbo, (on road tyres)



om over honda's maar te zwijgen : 10.98 in een all motor civic ( geen turbo geen nos geen blower)

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

??? Volgens my is Mini-R al redelijk dicht bij die 13,8 sec. of er al onderdoor. Een tijdje geleden meldde hij al 14,1 met een ander type banden, dus 'een paar seconden sneller', nee. Maar je hebt wel gelijk over koppel en vermogen, die zijn gelinkt door toerental. Alles staat of valt dus met je overbrengingen en wieldiameter (=ook een overbrenging). Dat wordt voor mij nog een hekel punt; ik wil 165/70/10 gaan rijden, terwijl er origineel op de Civic 185/60/14 (geloof ik) zat. Ik heb destijds eens berekend dat de topsnelheid dan zakt van 220 km/h naar 183, maar dat vind ik ook nog genoeg. Helaas vertragen de Honda bak en de kleine wielen zo veel dat ik het koppel aan de wielen waarschijnlijk op geen stukken na kwijt kan. Maar misschien is het ook wel gaaf om àlle versnellingen wielspin te genereren, is weer eens wat anders!

Oh ja, en die 10 sec Civic is volgens mij die van Advanced Engine Breathing Systems uit San Diego; $ 25.000,- spent and counting. Aan de motor alleen, nog, de auto kost totaal zo'n $ 60.000,-. En in die spec zeker in Nederland niet legaal op de weg. Amerika is daar veel liberaler in. Niet dat ik het geen hele gave bak vind, hoor, maar een wat scheve vergelijking.

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Zijn zeker geen 2 losse dingen, maar bij mij komt het vermogen meer uit de hoge toeren. Koppel blijft vlak, toeren schieten omhoog. En dat voel je zekers. Denk aan een Motorfiets. Geen koppel en massa's toeren. Wacht, dyno plaatjes uit Engeland van mijn mini:










En, als ik qua tuning in verhouding even veel doe als de snelste a+, mhuhahaa. En het blijft heel, bullet proof met Crowel stroke set etc.. Maar ja, elke dag auto, dus zwaar, straatbanden en stock motor.
Hoewel, als je dat weer in verhouding zet tot wat je uit een a-series kan persen is het qua tijd wel verschillend, maar qua prestatie... . Het blijft een indrukwekkend geval een a-series. Maar ja betrouwbaarheid boven de 100pk. Dat kost veel geld.

Maar eh, rijdt die van jou 13.8 Yun? Das wel heel vet dan. Dat maakt op Zandvoort meer indruk dan mijn type-R als je meesprint! Ik zie ook steeds meer kevers, dus ook meer mini's svp!

M

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

de snelste A+ mini is ergens rond 12 secs ( maar da's volgens mij met bakken NOS ), dit waren gewoon wat tijden die je vaak ziet.. heel blijven zal het niet doen. maar dat doet een Vtec ook niet als je er 800% vermogen uihaalt :P

maar mijn puntje is dat je met het vermogen dat je krijgt sneller zou moeten worden. (en daaraan wordt natuurlijk geklust)

en die Civic is natuurlijk een bizar ding (ik denk dat daar meer rond $60K onder de kap zit met alles meegerekend)

en nee die van mij gaat zeker geen 13's rijden en ik ben al blij met 100 pk aan de kruk . maar het is de enige auto die ik heb ( nu even niet maar dat is omdat hij uit elkaar ligt)

daarna kan ik eerst zelf oefenen want ik ben echt de beperkende factor :+)

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Vraag van mini-R over een circuitdag gesplit.

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Kleine additie aan de website, ik ben met het nieuwe subframe begonnen.

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

hee Hugo,

Lookin'nice! Die dunne schijfjes zijn idd heel fijn. Iets duurder maar doordat ze simpelweg minder materiaal weg hoeven halen om iets door te slijpen geeft het minder slijtage aan de schijf, minder trillingen en kun je met een grotere nauwkeurigheid werken.

Ik wilde in de eerste instantie ook een buis tussen de towers zetten maar heb helaas geen plaats door het spruitstuk. BTW, de buis die je voor dat stuk gebruikt is zwaar overbepaald. Niet verkeerd natuurlijk maar je zou wat gewicht kunnen sparen door een lichtere te nemen.

Daan

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Misschien ga ik als hij klaar is de boel nog met een gatenzaag te lijf. Maar da's pas later...

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Als je dat doet zou ik het alleen in vlak materiaal doen, niet in de balken...

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Ik zit er eigenlijk aan te denken om de balken onder het blok door (die er nog niet zitten) weg te laten. Misschien een mooie alu sumpguard, maar verder geen zwaar staal. Als ik de hoekpunten vooraan nog iets verstevig moet dat denk ik wel kunnen. Dan heb ik een heel licht en stevig frame, en buitengewoon simpel!

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

dan moet je ook wel je torens verstevigen , die kunnen namelijk gaan verdraaien onder stevig remmen (en optrekken :P )

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Ja, dat plan heb ik na discussie op het Engelse forum al weer laten varen. Liever iets te zwaar maar veilig dan net iets te licht...

RE: Project Minda VTEC Mini; aan het subframe begonnen.

Hi Hugo,

Kan je ff die turbo gegevens aan me pm-en? Ga ik op onderzoek.

m