terugbouwen naar origineel, het is simpelweg rommel...
of koop een goede set, die zijn iets duurder dan 35 euri...
- Login of registreer om te reageren
terugbouwen naar origineel, het is simpelweg rommel...
of koop een goede set, die zijn iets duurder dan 35 euri...
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 05-04-2012 20:36
Ben het met Red Flame eens, gewoon orgineel houden Het schijnt ook slecht voor je versnellingsbak te zijn..
Je pook inkorten werkt ook goed, schakelt ook wat sneller.
Wat heb ik mis gedaan?
Kheb geen dure KAD quickshift maar ook een betaalbare versie. Maar het bakkie schakelt loepzuiver. Blij toe zit de drie nu niet meer zo ver weg, want dan moet ik mn 4 punts gordels slapper gaan zetten. Enige wat altijd een beetje klooien blijft is het in zn achteruit zetten: alleen rust kan je dan redden. Pook tussen 3 en vier plaatsen, dan pas optillen, naar rechts en naar achteren. Hopsaaa. Afgelopen weekend 800km rally gehad zonder gedonder.
have fun!
Ha, altijd leuk.
Zelf een stage 1 kit eronder zetten en zeggen dat je 't origineel moet houden...
Maar ik heb een originele KAD(T?) besteld, kijken of die wat doet.
Origineel inkorten doe ik pas als laatste, heb er een hekel aan om goede originele spullen te verlassen of verslijpen.
Maar niemand een idee over waarom hij juist de 1e en 2e versnelling mist?
De rest doet ie echt prima, ook de achteruit.
een stage one kit monteren heeft niets te maken met origineel houden, sterker nog, ook ik roep dat je je schakelbox origineel moet houden en heb zelf een alles-behalve-originele-mien...
een kad hoor ik wel goede verhalen over...
succes!!!
Hij is inmiddels besteld.
Dan ga ik vanavond toch ff een deel van de halve bol op de QS-pook afslijpen om te kijken of de slag misschien het probleem is.
Maaruh, Stage 1 is toch ook niet origineel wel?
Ik heb een Cooper met BDK gasnaald, spaghetti maar met middendemper......
Nu weet ik niet of dat origineel is of een halve Stage 1.
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 06-04-2012 17:35
Verbal Kint schreef:
Ha, altijd leuk.
Zelf een stage 1 kit eronder zetten en zeggen dat je 't origineel moet houden...
Zeg ik dat het over het orgineel houden van een Mini gaat? [size=85:smb15haj](die van mij is alles behalve orgineel )[/size:smb15haj]
Nee, over het schakelmechanisme, want ook ik heb de ervaring met dit goedkope bling bling setje dat het voor geen meter past. Zullen heus wel andere types zijn die wel goed zijn, maar daar geen ervaring mee.
Pook inkorten werkt wel super, is ergens een topic op het forum
Tuurlijk werkt pook inkorten goed, maar dat is wat anders.
Ik wil een kortere slag, en waarom die niet werkt snap ik niet.
De QS heeft z'n rotatie punt hoger, dus schakeld hij met een "nog" kortere slag.
De extra lengte onder het RP moet in principe overeenkomen met de verhoging van de bevestiging van het RP zelf. Dat klopt op alle setjes wel. De reden waarom het niet werkt is volgens mij omdat de slag verandert. De originele slaat in een andere hoek naar de zijkant dan een QS. Maar dat zou dan ook op een goede set niet goed moeten werken.
Kortom, ik vind het gewoon interesting waarom het wel/niet werkt.
OK, ik denk dat ik het gevonden heb.
De pook gaat niet ver genoeg naar links toe.
Wanneer ik hem loshaal, dan wel, dus het schakelmechanisme houdt hem tegen.
Dat betekend dat het "bolletje" onderaan niet op de goede plek zit.
Vraag die naar de oplossing leidt:
Moet het schakelmechanisme (Die stang met het gat erin) reschtom of linksom draaien voor de 1e & 2e versnelling? Bij rechtsom moet het balletje dus onderin, bij linksom juist bovenin.
Ik heb het balletje al afgeschuurd tot originele specs, dus dat kan 't niet zijn.
toen ik een quickshift op mn mini had gezet moest ik het aluminium ding dat het draaipunt verhoogt niet helemaal over de cilinder heen schuiven, ik had eerst hetzelfde probleem als jij, daarna was het opgelost, nadeel is dat de boutjes dan niet in die gaten vallen en het ding als het ware klemt. daardoor kwam hij af en toe los. ik ben weer over gegaan naar het originele spul.
Hmmmmmmz,
Gisteren even de originele pook teruggezet zodat ik kon rijden.
Gaat die ook niet meer in 1 en 2
Ander probleempje dus.
Maar ik denk dat je gelijk hebt, de plaats van het balletje zorgt voor de problemen bij die goedkope QS. In ieder geval nu weer tijd genoeg voor de rest van de klusjes.
Het blijft lachen.
Als ik de originele pook optil gaat ie wel in z'n 1 en 2.
De rubber bussen van het schakelhuis zullen wel z'n beste tijd gehad hebben.
Morgen weer wat ijd
En opgelost!
Niet de rubbers, maar het onderste plaatje van de schakelbak was het probleem.
Die had ik verkeerd om erop gezet, en nu werkt alles weer.
Voorlopig even m'n originele pook ingekort, volgende week de KAD erin.
Bij mij staat toch de KAD versie op het verlanglijstje. Wel puur race maar ook heel mooi en goed.
Klopt, is veel beter.
Toch hoor ik veel verhalen over kapotte syncromeches bij de QS.
Mijn conclusie is: leuk om te bouwen, maar functioneel nutteloos.
Hij schakelt niet sneller en pook inkorten ook niet.
Maar ziet er allebei wel leuker uit.
Dat hangt er een beetje vanaf wat je aan het doen bent. Zodra je het schakelmechanisme naar binnen hebt gebracht met de KAD versie kan je wel de uitlaat verder in de tunnel leggen en dus verder verlagen (voor op het circuit). Verder komt de pook iets verder naar je toe, wel lekker wanneer je ingesnoerd zit in een kuipstoel... Voor dagelijks gebruik weinig toegevoegde waarde nee.
RE: QuickShift goedkoop/duurkoop
Ingediend door Verbal Kint op do, 05-04-2012 19:08
Hahaha, ja dat kon je weten.
Quickshift voor 35 euris gekocht, dan kost het 2 dagen om in te bouwen.
Niks past origineel, niks werkt zoals het hoort en niks gaat in 1x goed.
Als eerste gingen de pinnetjes van de originele schakelpook er niet uit. Na de ring met de gasbrander goed verwarmd te hebben ging het enigzins, maar wel van buiten naar binnen slaan he? Tip: Maak van aluminiumfolie een prop om een klein inbussleuteltje en duw dit in het gat van je pook, zo verhit je alleen de buitenkant en de pinnetjes vallen niet in het mechanisme.
Daarna paste het nieuwe huis niet, dus na veel schuren, vijlen en slijpen ging hij erom.
Toen paste de kogel niet, dus die bijgeschuurd. Toen ging de kogel er niet door, dus de onderkant van de schakelbak eraf gehaald en de retainer eraf, pook erdoor, bolletje erin en retainer erop en voila, het zit erop..........
Hij gaat wel in zijn 3e en 4e en achteruit, maar 1e en 2e ben ik kwijt.
Iemand een idee over hoe ik dit oplos?