ff zoeken helpt heeeeel veel
er zijn al heel veel topics over dit soort onderwerpen
- Login of registreer om te reageren
ff zoeken helpt heeeeel veel
er zijn al heel veel topics over dit soort onderwerpen
Ingediend door meanie op zo, 07-08-2005 21:53
ja heb al veel gezocht maar twijfel nu een beetje .
Zou ik dan mss niet beter een honda motor(D16a9) inbouwen, dan heb ik 130pk en dan loopt dat ook al mooi.Dit is wss ook minder kostelijk als een 1300 tunen. Maar is dit moeilijk een honda-motor inbouwen in een mini. Naar het schijnt is het met deze motor makkelijker omdat hij in het originele frontje kan van een mini heb ik net gelezen.
iemand meer info??
greetz Koen
ik sluit me bij meanie aan.....
Ik ben op dit moment erg aan het twijfelen over een snelle 1300 of een honda..... het liefst zou ik voor de honda gaan, alleen kan ik nergens een "gebruikers handleiding" vinden ov er de aanpassingen op het subframe en de kabelboom van een mini en van een honda aan elkaar aansluiten..... heb al veel gezocht met google en op dit forum.... maar kan nergens echt duidelijkheid krijgen over de precieze aanpassingen dier er moeten gebeuren...
het is allebij heeeeeel duur
voordelen van de honda:
-betrouwbare standaard motor
-veeel power
nadelen :
-past alleen met veel modificatis (subframe soms langere neus e.d.)
-duuuuuuuuur
voor het geld kan je een leuk A blok bouwen en als je niet debiel veel pk wil kan dat redelijk betrouwbaar.
maar jullie willen naar mijn idee waarschijnlijk veeeeeeeeeeeeeeel pk's.
dan is er maar 1 keus pak die portemonee en koop een vtec
bedenk wel dat een mini met 90pk al verdomd snel is en ook nog leuk rijd baar blijft
maar wat zijn de kosten van een a+ blok als je die gewoon zo wilt aanpassen. en is dit ook te doen met een metro?
hoe wil je rijden
hoe vaak wil je rijden
hoe veel onderhoud wil je
wat doe je zelf
dat zijn de vragen die je moet beantwoorden voor je gaat bedenken wat voor'n blok je wil
wil je een racer voor track day's en weekends
ga dan al the way met een brute kop en nokas e.d.
wil je ook op de openbare weg nog normaal kunnen rijden ga dan voor iets milders maar rijdbaarder
check alle tuning topics e.d. en lees hier http://www.minimania.com/_A_Calver_s_Corner.cfm
wat artikelen
dan krijg je een beter id van wat er kan en nodig is
Ingediend door meanie op ma, 08-08-2005 17:20
Ik wil er dagelijks mee rijden, maar ik ga er zeker niet rustig mee rijden! Ik zou graag ongeveer 110pk hebben ofzo maar dat moet niet enorm hard gaan maar ik zou heel graag heel snel optrekken. Ik wil er zelf wel veel werk insteken en heb ook veel kameraden die wat van auto's kennen. Had al een kop en nokas in gedachten, maar ik zou eens een idee hebben van wat da ongeveer gaat kosten! Wil er wel 2500 a 3000€ insteken geen probleem!
greetz Koen
Alvast bedankt voor de antwoorden
edit- laat deze post maar , ik zie net dat je er een met injectie hebt en geen carb.
als ik jou was zou ik eerst maar is op ongeveer 90 mikken
als je namelijk over die grens heen gaat kan je bak het ook niet meer aan
voor 2500 kan je echt een heel leuk blokje opbouwen lees maar in het 1000vs1300 topic (die met het meest paginas)
en ik een auto die nog geen 700 kilo weegt gaat dat al heel rap (je rijd alles er bij het stoplicht uit)
het optrekken/top gebeuren is gewoon een kwestie van een juist dif uitzoeken
Ingediend door meanie op ma, 08-08-2005 21:00
ja ok is mss het beste, maar welke zou ik het beste kopen een carb of een MPI of een SPI om te tunen? De auto zou niet snel moeten zijn(160 ofzo) maar zou wel fel mogen trekken(rond de 6sec)
greetz
carb is het makkelijkst om te tunen
dan een spi en een mpi moet je maar niet aan denken
ik zou gewoon een carb pakken
Ingediend door meanie op ma, 08-08-2005 21:05
en enig idee wat de kostprijs is van een boring en honen naar 1380?
greetz
fel bedankt
Ingediend door Mini Martin op wo, 10-08-2005 22:53
110 pk uit een A, dagelijks gebruik en er niet rustig mee rijden.
Dit gaat je alleen veel geld kosten.
Behalve dat je versnellingsbak dit niet prettig vindt, kan je nog meer problemen gaan verwachten met je blok.
Bovendien als je een ander diff gebruikt, kan je al een stuk sneller trekken.
grtzz Martin
Met de ideeen die jij hebt Meanie, denk ik dat je tegen een kostenplaatje van tegen de 10000 euro aankijkt. Neem gewoon een mini met 1300 blok en een standaard tuningskit, en koop daarnaast een golf gti of een honda crx om te sporten bij het stoplicht.
de kostprijs is van een boring en honen naar 1380
opgebouwd 1380 blok (met inruil) staat nog steeds bij sevencentre in de aanbieding (zie link onderaan deze site)
.. maar ik ben het met Pepijn eens: een racemotor en straatgebruik zijn niet in 1 Mini te verenigen ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Hoi Allemaal,
Ik wil ff inspringen over wat en hoe over een mini met een Honda motor....
Ik ben bezig met een dergelijke operatie. ik heb eerst heel veel opgezocht en en geinformeerd. Iedereen die zijn e-mail adres via de Pm naar me stuurt wil ik wel wat word docs. sturen met diverse foto's en afmetingen van subframes...Het is een verzameling van diverse foto's die ik ben tegen gekomen
groeten
friso
p.s. ben nog opzoek naar een mini neus(spatborden e.d.) weet je er een stuur me dan even een pm aub...
Hallo allen, nieuw hier.
Ik wil al jaren een mini. Dit is er echter nooit van gekomen omdat ik een betrouwbare auto nodig had voor mijn werk. Deze is er, en het is tijd voor een sportievere weekend/circuit wagen.
Heb nog geen mini maar wil ook weten wat het beste is. Mijn streven is hetzelfde als meanie alleen is de mini dan niet voor dagelijks gebruik maar voor weekend en race.
Motoroptimalisatie mag richting 5000 E kosten en wil wel origineel blok (mini/metro maar geen honda!)
Wat is wijsheid?
En 90pk is best snel in een mini zeggen jullie. Maar je hebt vlot... en snel... Hoe snel trekt een 90pk mini ongeveer op denken jullie?
Hazze schreef:
Motoroptimalisatie mag richting 5000 E kosten en wil wel origineel blok (mini/metro maar geen honda!)
Kan je dan niet beter een compleet getuned blok kopen bij Med http://www.med-engineering.co.uk/classi ... gines.htm# of iets dergelijks. Ben je in 1x klaar, op motorische gebied dan.
Hazze schreef:
Wat is wijsheid?
Wijsheid is op tijd naar de wc gaan :p
Hazze":1ombzomj]
En 90pk is best snel in een mini zeggen jullie. Maar je hebt vlot... en snel... Hoe snel trekt een 90pk mini ongeveer op denken jullie?[/quote:1ombzomj]
Hoe snel 90 pk is weet ik niet, maar mijn 70pk was goed genoeg om vorig jaar 3de te worden in de klasse tot 1600cc sprintwedstrijden op Full Speed in rosmalen...
Lijkt mij dus dat 90pk behoorlijk rap van zijn plek komt... ligt natuurlijk ook wel een beetje aan je diff.
Denk dat het toch een std. 1300 of 1300i wordt welke gereviseerd moet worden.
koop in godes naam geen injectie als je wilt racen..
als je daadwerkelijk 5K Eur wilt gaan uitgeven zou ik een kant en klaar minispares 1380 shortblock bij minisevencenter halen (1300E ofzo).
CST of Vmax kop er op, met een '284' nokkenas van CST. met een set HS4 carbs op stalen maniflow inlaat. 1.5 rockers natuurlijk
dan naar Speedcentre en je distributeur laten curven
en de rest fixen.
heb je denk ik nog 500 eur over voor je bakrevisie..
X pin diff wellicht ook wel handig
dan heb je een ongezellig maar erg snel blok
lepel er een 1300 metro blokje in.. knap die helemaal op, doe er een leuk stage 3 koppie op..lcb er op en een open uitlaat..en dan de rest ook aanpassen en dan heb je rond de 90 pk ofzo.. zet er een extreem kort diff op en je rijdt genoeg golfjes en astra's er uit.. en ik bedoel met het diff korter dan 3.44 diff dus heel veel trek kracht maar heel weinig top :-) dat wou je toch..?
oh en als je echt aso snel wilt, waarom kopen mensen met die 3000+ of 5000+ budgetten niet gewoon een 2dehans(wel nieuw geprepareerd vaak) mini miglia race blok, meer pk uit een A+ blok haal je niet.. die lieve blokjes hebben 150 pk op de wielen, en 8 poort koppen
hoe lang gaat een echt race-blok mee ? .. maar als je genoeg geld te besteden hebt kijk dan ook eens naar:
http://www.med-engineering.co.uk/classi ... gines.htm#
(die 998 van GBP 1999 spreekt mij natuurlijk wel aan )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Toch blijf ik niet geod snappen wat daaraan is. Dan bouw ik het liever met de hand als dat ik een blok kant en klaar koop. De helft van de fun ligt maar in het rijden ermee. De andere helft ligt in het opbouwen ervan. kan je tenminste zeggen dat je het zelf hebt gedaan....
Toch blijf ik niet goed snappen wat daaraan is
tijdgebrek (en gemakzucht)
groetjes,
Theo van den Bogaard
Tijd moet je ergens voor maken natuurlijk. Ook ik heb gewoon een baan, (waar ik nu zit) en een vriendin (die gelukkig ook een mini heeft). Maar tijd moet je ergens voor maken, anders kom je er nooit aan toe. Het geeft gewoon zoveel meer voldoening. Bovendien, waar je het koopt blijven toch engelsen. Nu is MED niet verkeerd, maar er zijn zat bedrijven die meer aan het geld denken als aan tevreden klanten, en omdat je overzees woont en toch niet kan komen zeiken is de verleiding wel erg groot iets af te raffelen. Door het zelf te doen heb je dat probleem al niet. het ligt hooguit aan jezelf dat de boel in de soep loopt, maar zo gauw als je daar de goede voorzorgsmaatregelen voor neemt en vooral het zekere voor het onzekere heb je vaak een veel betere kwaliteit als de gemiddelde motorbouwer. Puur omdat je je motortje ook echt als meer ziet als alleen werk. Het is op dat moment een deel van jouw geworden....
Kan ook aan een gebrek van technische kennis liggen
Zijn al deze blokken voor een mini?
MED 1460 ULTIMATE FULLY BUILT
MED 1430 HIGH TORQUE
MED 1330 LIGHTWEIGHT SPECIAL FULLY ASSEMBLED
MED 1293 TURBO SPECIAL - FITTED WITH HELICAL GEARBOX
MED 1293 TURBO SPECIAL - FITTED WITH S-C C-R GEARBOX
MED 1293 LOMBARD RALLY SPECIAL BUILT
MED 1293 GROUP ‘A’ TURBO
MED 998 S.B.S
ja, het zijn allemaal a-series blokken ..
als je op de erachter klikt krijg je meer informatie over de betreffende versie ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
SirYun schreef:
koop in godes naam geen injectie als je wilt racen..
als je daadwerkelijk 5K Eur wilt gaan uitgeven zou ik een kant en klaar minispares 1380 shortblock bij minisevencenter halen (1300E ofzo).
Heeft iemand een URL of specs van dit blok?
"minispares 1380 shortblock"? Is dit merk/leverancier/fabriek?
Is dat een 1275 die uitgeboord is?
Hazze schreef:
Kan ook aan een gebrek van technische kennis liggen
Dat ken ik ja maar das nog geen reden om het te doen al zeg ik het zelf,ben van plan om binnenkort zelf ook een snelle 1275 te bouwen.
Met veel lezen hier op het forum kom je al een heel eind al zeg ik het zelf.......
Ja voor mij is het een startend leer proces.
Gelukkig ken de mensen die het evt. gaan ombouwen en kan ik meekijken en dus leren.
En dan is er altijd het forum nog
@Hazze
minispares: link
shortblock is volgens mij motor zonder versnellingsbak. Kan m alleen niet voor je vinden op de site
1380 is idd een "opgeboorde" 1275.
ja dat zie ik nu ook, Theo heeft m ook gevonden op de minispares site voor hazze's eigen topic:
link
RE: Racemotortje voor sttraatgebruik??
Ingediend door meanie op zo, 07-08-2005 16:28
beste,
Ik zou graag een mini kopen, maar wat zou ik kopen zodat ik er verder aan kan tunen(geen innocenti).Zou graag een lekker lopend blokje hebben, maar zou dit veel gaan kosten om het motortje bij te werken(nokkenassen, flowen,...)? Ik zou daar graag eens een idee van hebben. en heeft er nog iemand een idee wat een 5-bak kost met korte verhoudingen? Deze mini zou voor rally kunnen dienen als ik hem moe ben.
Wie kan mij beetje helpen??
greetz en alvast bedankt
Koen