radiatorslang top hose

RE: radiatorslang top hose

zojuist tijdens een stukje tuffen met mijn gekietelde 998je is de top hose gescheurd...

kan gebeuren, maarrrr er zat een kevlar slang op die nog geen 5000km meegegaan is in 4 jaar...

is dit simpelweg indrogen van het ding en daardoor scheuren of heeft iemand een goed advies over welke slangen beter zijn...

is een siliconenslang echt beter? en ergens ook in normaal zwart te krijgen, ik ken minikes waar een blauwe slang iets toevoegt, maar voor de mijne past het niet echt...

tips???

RE: radiatorslang top hose

siliconen slangen zijn oko in zwart te krijgen, ze kunnen echter minder goed tegen hoge druk. het voordeel is dat ze niet uitdrogen, een std motorblok zou trouwens niet een te hoge druk moeten hebben voor siliconen slangen.

RE: radiatorslang top hose

hmmm siliconen valt dus af, want hij heeft een behoorlijke druk...

hij is opgevoerd...

RE: radiatorslang top hose

helaas zijn veel setjes siliconen slangen bedoeld voor de mini van zeer dramatische kwaliteit en hebben niets te maken met de echte voor competitie bedoelde siliconen slangen. Goedkoop is duurkoop.

Echte siliconen slangen kunnen gruwelijk veel hebben. Deze zijn van gewikkeld materiaal gemaakt. Je moet het maar zien als een gipsarm: die wordt (of werd.. vroeger) gemaakt van een zwachtel met gipspoeder. Nat wordt deze met veel overlap gewikkeld. Hierdoor ontstaat een zeer sterke structuur rondom. Bij aanschaf is het altijd het beste te kijken of vragen hoeveel laags windingen de siliconen slang heeft. Je kan de ringen op de kopse kant tellen. Goede slangen (bijvoorbeeld van Samco) hebben 3 a 4 lagen. Die moet je hebben. ZIjn in allerlei kleuren te krijgen. In mijn minitje heb ik ze in het blauw, in mn mgb v8 heb ik ze in het zwart.