Hoi,heb ook de box aangepast voor een bekrachtiger zie:linkMaar heb nu een "pedalbox" gemonteerd voor en achter het remsysteem gescheiden en voor elk een apparte hoofdcylinder gemonteerd.(zonder bekrachtiger)
Verder heb ik met de mini nooit zonder bekrachtiger gereden.Wel met rallyauto's maar dan pas je ook de klauwen aan en andere blokken.Dan heb je met een beetje druk veel meer effect.
Ben ook benieuwd naar je bouw van de mini/turbo heb je foto's??
Ook een orgineel blokje of een "bijaan"gebouwde turbo??
succes en groet wijnand
- Login of registreer om te reageren
RE: Rembekrachtiger of niet bij turbo conversie
Ingediend door Wats op di, 08-03-2011 11:49
Hallo allemaal,
Een tijdje weggeweest maar aangezien het weer mooi weer wordt om te klussen in de schuur ga ik weer verder met mijn turbo project.
Ik ben inmiddels op het punt om de turbo box in de carroserie te maken. Maar nu zit ik te twijfelen om de rembekrachtiger weer te gebruiken, of een gewone hoofdremcillinder te gebruiken.
De remdruk is hoger met de bekrachtiger, dat weet ik. Maar is er erg veel verschil? De een zegt weer dat je net zo goed het systeem zonder bekrachtiger kan gebruiken. Dit is overigens wel makkenlijker, omdat met rembekrachtiger de bak gemodificeerd moet worden omdat de pedalenstang achterlangs loopt.
Graag enige ervaring, dan weet ik wat ik moet doen.