Je moet de gehele pedalenbox uitwisselen voor eentje zonder rembekrachtiger.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Je moet de gehele pedalenbox uitwisselen voor eentje zonder rembekrachtiger.
Dennis
Prut, dus ook de stang die langs het schutbord loopt?
De grondplaat inmiddels gevonden trouwens:
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=34243
Klopt toch?
In principe zou het overigens wel mogelijk moeten zijn om je hoofdremcylinder rechts te zetten, en dat de koppeling dan links zit.
Dennis
Ah zo, die had ik nog niet eens bedacht. Er zit bij mij naast de koppelingcilinder inderdaad een plaatje. Daar kan dan de hoofdremcilinder op. Vind ik een veel beter idee omdat ik dan weer een paar kilo van die stangen kwijt ben.
Als ik z'n oude pedalenbox monteer welke hoofremcilinder heb ik dan nodig? Kan ik degene gebruiken uit de eerste link of moet ik dan een monteren met een enkele leiding. En als ik dat dan doe hoe verdeel ik dan de remdruk tussen voor en achter?
Vragen vragen vragen
Bedankt voor je antwoorden zover!
edit: En nog een vraag, zijn de (oude) pedalenboxen van een rechtsgestuurde Mini hetzelfde?
Een pedalenbox van een rechts gestuurde Mini is hetzelfde als die van een links gestuurde, alleen het gaspedaal is anders. Je hebt de hoofdremcylinder nodig die gebruikt wordt icm met schijfremmen, gemonteerd tussen eind 1984 en 1988.
Dennis
dat is de remcillinder met het gele bandje... de remdrukverdeler zit nu verstopt onder de rembekrachtiger, deze kun je laten zitten en je nieuwe HRC kan je hier op aansluiten.
Ja die HRC ga ik zoeken. Ik heb inmiddels een set pedalen gevonden van het type voor de rembekrachtiger. Ik wil de
cilinder met het gele bandje dus aan de andere kant zetten en direct op het rempedaal aansluiten zodat ik de stang naar de rembekrachtiger kan verwijderen. Mijn Mini wordt allen op het cirquit gebruikt, dus dat scheelt weer een beetje in het gewicht. De remdrukverdeler gaat er uit omdat ik een brake bias valve (bij gebrek aan een NL woord) in de auto heb. Moet daarom toch al nieuwe leidingen.
Hoop dat ik het zo goed begrepen heb.
Ik begrijp dat je racet met je Mini, dat is interessant want dat doe ik ook, 25 maart gaan er weer een stel naar Zandvoort.
Dennis
Ik doe het al best lang, maar niet heel vaak. Ik wil nu wat vaker gaan rijden en zat al mee te kijken in het Zandvoort topic. Ik ben nu bezig met een aantal aanpassingen om de Mini weer lichter en beter te maken. Ik moet onder andere de geluidsisolatie nog van de bodem halen en het brandstofsysteem updaten. De 25ste ga ik niet redden.
Ik ben gisteren nog even gaan kijken aan het eind van de middag, maar zag geen Mini's meer. Ik zag dat er op 27 april weer een HARC dag is en wilde die gaan rijden. Ik kom zeker even kijken op de 25ste. Is dat een vrij rijden dag of HARC?
Ik denk dat het het beste is om de chat voort te zetten in het Racen met je Mini topic in het hoofdstuk evenementen.
Dennis
RE: Rembekrachtiger verwijderen
Ingediend door Ibexx930 op vr, 11-03-2011 11:02
Ik wil de rembekrachtiger uit mijn Mini (1989) verwijderen. Ik heb al het een en ander uitgezocht, maar heb nog wat vragen.
Ik weet inmiddels dat ik de hoofdremcilinder (http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=36659) en de leidingen moet aanpassen. Wat mij niet duidelijk is, is of ik ook de pedalen moet aanpassen. In een RHD moet dat wel, maar voor een LHD weet ik het niet. Dan wordt er ook nog gesproken over de grondplaat voor de hoofdremcilinder en die kan ik zo snel niet vinden. Iemand iets liggen of een linkje?