RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)
Ingediend door jaapio1984 op wo, 25-03-2009 17:22
volgens mij is dat gewoon een remdrukverdeler.. die zit op de meeste (vanaf 1978) mini;s rechts onder de rembekrachtiger..
nog te bestellen: FAM7821
description
his twin line brake valve is fitted on the front bulkhead of the engine bay from 1978 on as opposed to the single line valve which was fitted on the rear subframe. known as PWDA valve. Fixing bolt is 2.25" long UNF 1/4.
Jaapio
ps. Kan iemand dit bevestigen
- Login of registreer om te reageren
RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)
Ingediend door Sjoerd24 op wo, 25-03-2009 17:16
Aangezien de oude metalen hoofdremcilinder van mijn Mini verrot is, heb ik besloten het systeem om te bouwen van single line naar gescheiden voor/achter. Hiervoor heb ik de GMC 227 hoofdremcilinder gekocht met bijpassende conversion kit BAU 5654, in de veronderstelling dat dit alles is was ik nodig heb voor de ombouw.
Echter, deze conversion kit verbind de hoofdremcilinder naar een pressure reducing valve, en deze heeft mijn auto blijkbaar helemaal niet. Of zit deze op een andere plek?
Wat nu? Waar kan ik deze valve vandaan halen, zou een '91 Cooper met rembekrachtinging deze hebben of is dat systeem wéér totaal anders? Zou het kunnen dat mijn systeem anders is omdat ik een left hand drive heb?
Mijn Mini is een Morris Mini-Minor 850 automatic uit '67, mk.1, hydrolastic. Het betreft een origineel in Nederland geleverde auto.