Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)

RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)

Aangezien de oude metalen hoofdremcilinder van mijn Mini verrot is, heb ik besloten het systeem om te bouwen van single line naar gescheiden voor/achter. Hiervoor heb ik de GMC 227 hoofdremcilinder gekocht met bijpassende conversion kit BAU 5654, in de veronderstelling dat dit alles is was ik nodig heb voor de ombouw.

Echter, deze conversion kit verbind de hoofdremcilinder naar een pressure reducing valve, en deze heeft mijn auto blijkbaar helemaal niet. Of zit deze op een andere plek?

Wat nu? Waar kan ik deze valve vandaan halen, zou een '91 Cooper met rembekrachtinging deze hebben of is dat systeem wéér totaal anders? Zou het kunnen dat mijn systeem anders is omdat ik een left hand drive heb?

Mijn Mini is een Morris Mini-Minor 850 automatic uit '67, mk.1, hydrolastic. Het betreft een origineel in Nederland geleverde auto.

:?







RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)

volgens mij is dat gewoon een remdrukverdeler.. die zit op de meeste (vanaf 1978) mini;s rechts onder de rembekrachtiger..

nog te bestellen: FAM7821

description
his twin line brake valve is fitted on the front bulkhead of the engine bay from 1978 on as opposed to the single line valve which was fitted on the rear subframe. known as PWDA valve. Fixing bolt is 2.25" long UNF 1/4.

Jaapio

ps. Kan iemand dit bevestigen

RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)

jup dit klopt...

freaker

RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)

Ten eerste..waarom ombouwen? Ik heb ook het single lined systeem in mijn Mk2 zitten en dat werkt uitstekend. Mijn hoofdremcylinder was ook kapot en ik heb toen gewoon een nieuwe besteld. Die kost minder dan een tandem cylinder.

Om antwoord te geven op je vragen. Inderdaad bedoelen ze de remdrukbegrenzer van de latere modellen die rechtsvoor tegen het schutboard onder de dwarsbalk zit. Bij jou zit de remdrukbegrenzer op het achterste subframe.

Wil je toch gaan ombouwen dan moet die remdrukbegrenzer van het achterste subframe worden verwijderd en moet je een nieuwere voorin monteren, tevens moeten er wat leidingen omgelegd worden. Wellicht is er iemand met een foto daarvan, dat maakt het allemaal wat duidelijker.

Dennis

RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)

Ik zou hem ook niet ombouwen ;)

Eventueel heb ik nog wel een master brake cylinder voor single line systeem liggen.

[size=85:wmls8gf2]We willen ook wel wat meer foto's van die Mini van jou zien O:)[/size:wmls8gf2]

RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)

Zo te zien zit jouw HRC links en is je auto dus LHD. Dat zou ook inhouden dat de leidingen die je op de foto hebt staan te kort zijn. Maar net als de anderen zou ik gewoon je huidige systeem houden en daarvoor een nieuwe HRC halen.

RE: Remmen conversie single-line naar split (GMC 227)

Bedankt voor de snelle antwoorden allemaal!

Ik wilde eerste instantie ook voor originaliteit gaan maar heb het niet zo op een single line. Heb al eerder meegemaakt dat een wielcilinder faalde, is het toch fijn om nog 2 remmende wielen te hebben... :P Ik wilde in eerste instantie een kunststof uitvoering van de single line cilinder kopen, maar toen viel mijn oog hierop, kostte wat meer maar dan heb je wat.

Mini4Ever, ik zou graag een PM ontvangen m.b.t. die master cilinder. :)