ik weet het,er staat al zoveel over dit topic, maar wat is nou het beste,
ik heb,
metro schijven
metro klauwen
metro fusee stukken
metro hubs
als ik het goed begrijp heb ik dan alleen nog fusee kogels nodig, van metro schroefdraad (in de metro fuse) naar het mini tapse deel..
want mini zijn inwendige schoefdraad en metro uitwendige schroefdraad.
De offset van de fusees van een metro is anders dan van een mini.
Als je dit zou monteren verander je het weggedrag van je mini.
Ik heb hetzelfde projectje doorlopen en heb uiteindelijk een tweede setje fusees gekocht van een schijfrem mini.
Aan je hubs zul je denk ik ook nog wat moeten doen want een mini wiel past biet over de nokken op de hub van een metro.
Ik heb ze er met de slijptol vanaf geslepen en daarna glad gemaakt met de lamellenschijf.
Ingediend door Theo van den Bogaard op za, 21-06-2014 23:30
Jawel, maar daar zijn andere onderste draagarmen voor te krijgen ..
Dit gaat over ombouw van een Mini met Vtec blok, geen idee hoeveel van het subframe / ophanging dan nog "standaard" is ..
Plus dat van de flenzen blijft zoals je zegt! Nokken moeten er af, of je moet metro wielen gebruiken ..
mini fusee stukken met daarin metro hubs?
zo heb jij het gedaan ed?
heb namelijk standaard onder mijn mini schijven voor, dus heb allebij de fusee stukken al, zowel mini als metro
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 24-06-2014 16:21
Mini fusees met Metro hubs gaat prima, heb je alleen bouten voor de klauwen met de juiste draad en lengte nodig (bijv. zoals op de ERA-mini zaten).
conversie slangen heb je al zag ik in je showcase, alleen opletten dat je de goede klauw links resp. rechts monteert zodat de ontluchtingsnippels boven komen te zitten ...
(grootste ellende zijn afgebroken nippels, dus check of ze gangbaar zijn)
Theo van den Bogaard schreef: Mini fusees met Metro hubs gaat prima, heb je alleen bouten voor de klauwen met de juiste draad en lengte nodig (bijv. zoals op de ERA-mini zaten).
conversie slangen heb je al zag ik in je showcase, alleen opletten dat je de goede klauw links resp. rechts monteert zodat de ontluchtingsnippels boven komen te zitten ...
(grootste ellende zijn afgebroken nippels, dus check of ze gangbaar zijn)
HTH,
Theo van den Bogaard
Oke,
Ja begrijp ik. haha
ga ik dat proberen, verstelbare draagarmen zijn nogal duur
Zie het wel pas te krijgen, heb een draaibank alles staan dus..
Ik heb die bouten ook zien staan in de catalogus maar toen ik bij een van de sponsoren na ging vragen, zei hij dat de klauw-bouten ook van de metro gebruikt kunnen worden.
Wat betreft de bouten waar de schijf mee aan de hub zitten... Daar was ook iets mee.
Ik herinner me dat het een beetje puzzelen was wat je van welke auto moest gebruiken.
Veel succes
Als er nog vragen zijn... Ik hou deze thread in de gaten
EJPvdSteen schreef: Nog even over die bouten waar theo het over had.
Ik heb die bouten ook zien staan in de catalogus maar toen ik bij een van de sponsoren na ging vragen, zei hij dat de klauw-bouten ook van de metro gebruikt kunnen worden.
Wat betreft de bouten waar de schijf mee aan de hub zitten... Daar was ook iets mee.
Ik herinner me dat het een beetje puzzelen was wat je van welke auto moest gebruiken.
Veel succes
Als er nog vragen zijn... Ik hou deze thread in de gaten
Groeten
Ed
oke, tegen die tijd dat ik er aan toe ben zal ik het nog even laten weten hoe ik het heb gemaakt..
De Metro schijven hebben M10 schroefdraad terwijl de Mini schijven 3/8e UNF draad hebben.
Je kan op de Mini schijf set Metro-naven, -schijven en -klauwen monteren. Dan moet je idd de nokken verwijderen. Deze setup geeft, door de Metro-naven een 10mm grotere spoorbreedte.
Ik heb zelf Metro hubs met vroege (pre '84) fuseekogels met daarop Mini stuurarmpjes en -1,5gr onderste draagarmen. De Mini stuurarmpjes moet je naar 10mm uitboren, origineel zijn deze 3/8" (+/-9,5mm), de pasbusjes zijn wel goed passend. Verder heb ik als extra de schijven afgedraaid (het vlak waar ze mee tegen de naven liggen) zodat ik de Mini naven kon blijven gebruiken (zo voorkom je 5mm extra spoorbreedte per kant).
RE: remmen metro
Ingediend door MuddyMini op za, 21-06-2014 10:48
dag mensen,
ik weet het,er staat al zoveel over dit topic, maar wat is nou het beste,
ik heb,
metro schijven
metro klauwen
metro fusee stukken
metro hubs
als ik het goed begrijp heb ik dan alleen nog fusee kogels nodig, van metro schroefdraad (in de metro fuse) naar het mini tapse deel..
want mini zijn inwendige schoefdraad en metro uitwendige schroefdraad.
RE: remmen metro
Ingediend door EJPvdSteen op za, 21-06-2014 13:48
Hoi muddymini
De offset van de fusees van een metro is anders dan van een mini.
Als je dit zou monteren verander je het weggedrag van je mini.
Ik heb hetzelfde projectje doorlopen en heb uiteindelijk een tweede setje fusees gekocht van een schijfrem mini.
Aan je hubs zul je denk ik ook nog wat moeten doen want een mini wiel past biet over de nokken op de hub van een metro.
Ik heb ze er met de slijptol vanaf geslepen en daarna glad gemaakt met de lamellenschijf.
Groeten
Ed
RE: remmen metro
Ingediend door Theo van den Bogaard op za, 21-06-2014 18:22
Je hebt specifiek dit onderdeelnummer nodig:
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... =18&pos=21
Latere metro fuseekogels passen niet in de mini draagarm ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: remmen metro
Ingediend door EJPvdSteen op za, 21-06-2014 23:14
Deze oplossing kende ik nog niet theo
Is hierbij de offset ook geen probleem meer?
Groeten
Ed
RE: remmen metro
Ingediend door Theo van den Bogaard op za, 21-06-2014 23:30
Jawel, maar daar zijn andere onderste draagarmen voor te krijgen ..
Dit gaat over ombouw van een Mini met Vtec blok, geen idee hoeveel van het subframe / ophanging dan nog "standaard" is ..
Plus dat van de flenzen blijft zoals je zegt! Nokken moeten er af, of je moet metro wielen gebruiken ..
HTH,
Theo van den Bogaard
RE: remmen metro
Ingediend door Theo van den Bogaard op za, 21-06-2014 23:32
Owja stuurarmpjes waren geloof ik ook net anders
Groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: remmen metro
Ingediend door MuddyMini op di, 24-06-2014 15:03
oke dus als ik het goed begrijp kan het ook zo,
mini fusee stukken met daarin metro hubs?
zo heb jij het gedaan ed?
heb namelijk standaard onder mijn mini schijven voor, dus heb allebij de fusee stukken al, zowel mini als metro
gr muddy
RE: remmen metro
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 24-06-2014 16:21
Mini fusees met Metro hubs gaat prima, heb je alleen bouten voor de klauwen met de juiste draad en lengte nodig (bijv. zoals op de ERA-mini zaten).
conversie slangen heb je al zag ik in je showcase, alleen opletten dat je de goede klauw links resp. rechts monteert zodat de ontluchtingsnippels boven komen te zitten ...
(grootste ellende zijn afgebroken nippels, dus check of ze gangbaar zijn)
HTH,
Theo van den Bogaard
RE: remmen metro
Ingediend door MuddyMini op di, 24-06-2014 17:05
Oke,
Ja begrijp ik. haha
ga ik dat proberen, verstelbare draagarmen zijn nogal duur
Zie het wel pas te krijgen, heb een draaibank alles staan dus..
danku
RE: remmen metro
Ingediend door EJPvdSteen op di, 24-06-2014 17:42
Nog even over die bouten waar theo het over had.
Ik heb die bouten ook zien staan in de catalogus maar toen ik bij een van de sponsoren na ging vragen, zei hij dat de klauw-bouten ook van de metro gebruikt kunnen worden.
Wat betreft de bouten waar de schijf mee aan de hub zitten... Daar was ook iets mee.
Ik herinner me dat het een beetje puzzelen was wat je van welke auto moest gebruiken.
Veel succes
Als er nog vragen zijn... Ik hou deze thread in de gaten
Groeten
Ed
RE: remmen metro
Ingediend door MuddyMini op di, 24-06-2014 22:07
oke, tegen die tijd dat ik er aan toe ben zal ik het nog even laten weten hoe ik het heb gemaakt..
gr peter
RE: remmen metro
Ingediend door Carlo op za, 28-06-2014 23:16
De Metro schijven hebben M10 schroefdraad terwijl de Mini schijven 3/8e UNF draad hebben.
Je kan op de Mini schijf set Metro-naven, -schijven en -klauwen monteren. Dan moet je idd de nokken verwijderen. Deze setup geeft, door de Metro-naven een 10mm grotere spoorbreedte.
Ik heb zelf Metro hubs met vroege (pre '84) fuseekogels met daarop Mini stuurarmpjes en -1,5gr onderste draagarmen. De Mini stuurarmpjes moet je naar 10mm uitboren, origineel zijn deze 3/8" (+/-9,5mm), de pasbusjes zijn wel goed passend. Verder heb ik als extra de schijven afgedraaid (het vlak waar ze mee tegen de naven liggen) zodat ik de Mini naven kon blijven gebruiken (zo voorkom je 5mm extra spoorbreedte per kant).