Remschijven achter

RE: Remschijven achter

Hallo daar zenne we weer!
Remschijven voor vervangen en het gaat nog steeds goed (nog geen infinite travel :D ), maar ik zat te denken: Zijn er geen conversiekits te koop om achter ook schijven te zetten? (Of in ieder geval een handleiding?)

RE: Remschijven achter

alles kan natuurlijk maar het is onnodig: zelfs erg opgefokte racers hebben alleen schijven voor. en er bestaat ook nog zoiets als te veel remvermogen..

je gaat het extra remvermogen (en vooral koel capaciteit) van de schijven niet benutten want die zijn juist drukbegrensd , de auto is te licht en de snelheden te laag .

ziet er wel goed uit :)" title="Evil" />

RE: Remschijven achter

Bij het remmen verplaatst heel veel gewicht van de auto zich naar de voorwielen en is het een beetje onnodig om schijven te monteren.... Maar ziet er natuurlijk super wreed uit!! 8)

RE: Remschijven achter

KAD heeft toch zulke setjes? Die heeft bernd laus tenminste onder zijn Mini dacht ik, zijn race Mini dan.
Errg prijzig zo'n set.

RE: Remschijven achter

Ehr SirYun,

Effe in "domme-mans" taal?
(Enne.....als je me soms ziet krossen met mijn schatje, zou je wel denken dat ik een opgefokte racer ben :)" title="Evil" /> )

En wat is de evt prijsverschil tussen nieuwe remtrommels en remschijven?

RE: Remschijven achter

Zie http://www.kad-uk.com/minibraking.htm

Ik ben bang dat nieuwe remtrommels of zo'n conversiekit niet eens in dezelfde ordegrootte ligt. Ik denk zeker wel een factor 10 verschil.

RE: Remschijven achter

met bijvoorbeeld de voorschijven van een Golf I en de achterremklauwen van een Golf I gti. Alleen moet je wel alles op elkaar pas maken en een instelbare remdrukverdeler monteren. Je gaat namelijk achter veel te hard remmen, de standaard verdeler is niet toereikend. De set-up past alleen niet in kleine wielen. En, zoals al eerder in het topic genoemd, het is slechts optisch leuk, het heeft totaal geen nut. Dat houd mij er trouwens niet van om het ook te doen, gewoon voor de gein.....

Succes,

Hugo

RE: Remschijven achter

hallo hou er rekening me dat als je achter zelf schijven gaat maken dat je handrem ook moet werken voor de apk. kad heeft inderdaad een setje die dat heeft. ik weet niet wat het kost maar goedkoop zal anders zijn.

tip:als je de look van schijven wil zijn er plaatjes die je tussen je trommel en wiel kunt doen, ik zelf vind dat geen porum maar iemand anders vind het misschien wel geweldig.

RE: Remschijven achter

Hehehe... Zelfde categorie als het nep-vulhalsje waarmee je ook aan de rechterkant van je Mini een tankdop kunt maken. Zodat het lijkt of er een tweede tank in zit. Ik ben een tijdje terug bij een Mini geweest die te koop stond bij een autobedrijf. "Er zit ook een tweede tank in", zegt die verkoper. Ik: "kunnen we de achterklep even openmaken?" Dat kon wel... Groot gapend gat op de plek van die "rechter tank". "Oh, dat wist ik niet..." zei de verkoper. Oeps...

Maar goed, we dwalen af.

Back on topic: dat van die handrem klopt inderdaad. Sterker nog, voor de Nederlandse wet moet de handrem mechanisch bedient zijn. Een hydraulische handrem mag dus niet.

RE: Remschijven achter

Dat van het handrem wist ik al (m'n meissie is jurist).

Gezien de kosten en het gedoe, wordt het waarschijnlijk een meerjaren-projectje :) .
Maar doen doe ik zekers!!!

RE: Remschijven achter

Bij de Golf onderdelen conversie zoals ik die hierboven beschrijf zit al een mechanische handrem. Die zit namelijk op de klauw. Ik raad niet voor niets juist die klauw aan. Ik ga van de zomer de conversie doen en ik zal een aantal extra montageplaten laten lasersnijden (dankuwel, baas) voor andere geintereseerden. Het zou dan een simpele bolt-on conversie moeten zijn.

Hugo

default

RE: Remschijven achter

Ik ben wat benieuwd naar de KAD remmen...op dit moment zijn we bezig een Cooper om te bouwen en ook deze remmen zijn nu dus besteld. (komen als alles goed gaat morgen binnen)
Ik weet dat dit overkil is, maar het past wel bij de rest van de auto (1380 Kad16v, Weber Alpha inj systeem, JKD straight cut bakkie)
Op dit moment zijn we de Cooper een nieuwe voorkant aan het geven...het KAD blokje past wel in een Clubman front maar niet in een standaard zonder aanpassingen te maken. Daarnaast wordt de hele voorkant met schroeven en bouten vastgezet (niets gelast!!)

Ik zal binnenkort es wat foto's maken om te laten zien waar we mee bezig zijn.

/greets!

default

RE: Remschijven achter

Vanmorgen net de KAD remmen binnen gekregen. De prijs..£495 Duur? Ja! Overkill? Absoluut. Maar wel heel erg mooi, ben erg benieuwd hoe dit gaat werken....ik hou je op de hoogte!

RE: Remschijven achter

Ben pas geleden een Mini tegen gekomen die de achterremschijven van een Honda Civic 1600cc 16v van bj 1988 t/m 1991 gebruikt heeft en dit was met niet al te veel aanpassingen te doen is mij verteld ik heb ze zien zitten maar dan meer ook niet. Dit was in Dronten.

RE: Remschijven achter

Zoals eerder gezegd, het ziet er alleen leuk uit, maar je velgen achter worden ook vies :)

Wouter (zie voor zwarte en achter witte velgen heeft)

RE: Remschijven achter

Foto's, fot's, foto,s !!!!!!!!!!!!
;)

RE: Remschijven achter

Foto's, fot's, foto,s !!!!!!!!!!!!



wat? van mijn vieze velgen? :)

Wouter

default

RE: Remschijven achter

Volvo 480 achterschijven schijnen ook vrij goed te passen.....

default

RE: Remschijven achter

Ik ben ondertussen eens op het net gaan zoeken en kwam het volgende plaatje tegen.


[size=75:1h5vlyuh]met dank aan Mini2002[/size:1h5vlyuh]

grtzz Martin

RE: Remschijven achter

miggel schreef:
Volvo 480 achterschijven schijnen ook vrij goed te passen.....



Ehh ik heb juist vernomen dat 480 achter KLAUWEN heel goed passend te maken zijn. Schijven heb je nodig van een Fiesta MK1. Deze hebben dezelfde steek wielbouten als de mini.

Een figuur in Engeland is er mee bezig. Had een paar jaar geleden al foto's dat het er bijna "af" uitzag. Die moet er inmiddels wel mee rijden denk.. Iets van 16-Vmini.co.uk...

RE: Remschijven achter

Bert schreef:
Schijven heb je nodig van een Fiesta MK1. Deze hebben dezelfde steek wielbouten als de mini.



Zeker weten?
Ik heb fiesta velgen op mijn trailer (12") en toen ik mijn reservewiel van mijn Mini er aan probeerde te hangen bleek dat toch een heel andere steek te zijn. Ik dacht dat het een mk1 fiesta was waar de velgen van af kwamen, misschien toch een andere mk dan.

default

RE: Remschijven achter

[size=85:3jhl5qn0][topics samengevoegd - Crispy][/size:3jhl5qn0]
Hallo,

Heeft er iemand ervaring in het ombouwen van trommelremmen achter naar schijfremmen? Dit ivm meer pk`s onder de kap dan standaard.
Het liefst koop ik een complete set maar wat is goed en waar?

En als ik dan toch bezig ben dan wil ik de voorremmen vervangen voor geventileerde schijven, wat is er voor mogelijk?

Groeten Stefan

RE: Remschijven achter

schijfremmen achter is geen goed idee. Als je achter teveel remkracht hebt ga je achterste voren als je flink remt. Het gewicht van de mini is niet voldoende om schijfremmen nodig te hebben.

Gewoon de trommels zo goed mogelijk laten werken. Met een setje minifins er op is meer dan voldoende.

RE: Remschijven achter

idd, schrijfremmen achter is helemaal niet nodig.
het is veel beter je te concentreren op de voorrem.
wat een mooie setup zou zijn, zijn metro 4 pots klauwen met geventileerde schrijven ;)

RE: Remschijven achter

zoals ik die heb idd!

nou remt ECHT wel!
als je er vol opstaat, komt de achterkant ophoog :P

achter lekker trommels houden, en als je geld teveel hebt , minifins erop.

RE: Remschijven achter

Ik kan het ook adviseren. Remt geweldig. Ik heb dan ook minifins en stalen leidingen en dot 5 remolie. nooit meer fading.

Terwijl ik dat met mijn andere mini op standaard schijven setup wel had. Ik remde schijf na schijf krom. Die heb ik vervangen door gegroefd en geperforeerd met goede blokjes en stalen leidingen. Dit remt ook zeer goed. Goed genoeg voor als je niet op het circuit gaat.

default

RE: Remschijven achter

oke, dus ik ga voor metro schijfremmen voor. en achter de minifins.

Wat heb ik allemaal nodig voor de metroremmen? en zijn deze nieuw te koop?

ik zag de minifins voor 120 euro(per stuk?)

RE: Remschijven achter

je kan in engeland wel aan 4 pots remklauwen komen,
daar verkopen ze ook complete ombouwkitjes ed.
remmen van metro zijn moeilijk te vinden en moeten vaak gereviseerd worden.

default

RE: Remschijven achter

Ik heb dennis al even een pm gestuurd, misschien heeft hij nog wat.

ik ga me eerst maar eens richten op de achterremmen, daarstraks heb ik even de wielen eraf gehaald en ga nu kijken wat ik allemaal nodig heb.

Die minifins kosten per set 120, dus valt mee.

RE: Remschijven achter

Ik heb de vraag aan een bestaand topic gehangen over schijven aan de achterkant, lees het eens door.

Voor ombouwen naar (geventileerde) schijven voor zijn ook een aantal topics te vinden, bijvoorbeeld:
viewtopic.php?p=454963#p454963
viewtopic.php?p=771#p771

Dus hier graag alleen verder over schijven achter (als daar nog iets over toe te voegen is...)

RE: Remschijven achter

Stefan84 schreef:

ik ga me eerst maar eens richten op de achterremmen, daarstraks heb ik even de wielen eraf gehaald en ga nu kijken wat ik allemaal nodig heb.




en, ben je er al uit wat je nodig hebt?

-Remleiding L.A.
-Ankerplaat R.A. omdat je stelnok vast zit
-onderste veer L.A. dacht ik, want die was aan het inslijten...

de remschoenen en remcilinders zijn van vorig jaar mei.

default

RE: Remschijven achter

Dit gaat weer beetje off-topic maar....

Ik vervang alles behalve de remschoenen, trommels(dit omdat ik waarschijnlijk voor de minifins ga)en de ankerplaat nog niet omdat ik eerst wil kijken of ik de stelnok er zo uitkrijg, dan vervang ik zowel de linker als de rechter stelnok.
Ook beide remleidingen achter vervang ik.
Zodra ik dan de minifins ga bestellen volgen ook de remcilinders.

Maar zodra de remmen klaar zijn wil ik eerst rdw gaan keuren.

RE: Remschijven achter

Een andere optie als je perse schijfremmen achter wilt, is om een schijf en remklauw van een (kawasaki) motorfiets te pakken.
Je moet dan alleen een nieuwe naaf draaien en een bevestigingsplaat voor de remklauw.

Voor de precieze type moet je even zoeken wat voor remblokken de KAD conversie gebruikt.

default

RE: Remschijven achter

Ik ga toch voor de Minifins heb ik besloten.
Voordeel is dat ze betaalbaar(nieuw) zijn, en je hoeft er geen grote aanpassing voor te doen. Daarbij komt ook nog eens dat gezien de ervaringen van andere minirijders voor mij ook belangrijk zijn.

RE: Remschijven achter

Iedereen is altijd gek op plaatjes. Dus hier een foto van een achtersubframe met KAD conversie schijven. Dit is ook te krijgen met een beam



Jaapio

RE: Remschijven achter

Oe... da's wel gaaf hoor...
zal wel wat kosten vrees ik ?

RE: Remschijven achter

Ik heb ook wel eens een set-up gezien met schijven van een Golf en dat was geloof ik niet eens zo ingewikkeld om pas te maken.

Dennis

RE: Remschijven achter

volgens mij rijd minimonster met rondom schijven.ik dacht dat ze van een nieuwe mini kwamen, inclusief de 15 inch velgen.

RE: Remschijven achter

KAD gebruikt oa EBC FA83TT remblokken.

RE: Remschijven achter

Dennis schreef:
Ik heb ook wel eens een set-up gezien met schijven van een Golf en dat was geloof ik niet eens zo ingewikkeld om pas te maken.

Dennis



Dat is van forumlid ralphvanweerdenburg memberlist.php?mode=viewprofile&u=106083
Alleen werken de foto's niet meer in zijn topic: viewtopic.php?t=42849