restauratie mini 1.0 1983

default

RE: restauratie mini 1.0 1983

1. ik wil mijn mini wat restaureren, maar zit er mee dat er elke keer water bij bestuurder en bijrijder ligt.
ik denk zelf dat het aan de wielkast of de bodem ligt, als iemand hier een andere verklaring of oplossing voor heeft hoor ik het graag.

2. ik heb een adresje om hem over te spuiten maar weet niet goed welke kleur ik zou doen (origineel is MME silver) hij is nu lichtblauw.
dit adres spuit enkel de auto, zelf moet ik dan de voorbereiding doen/laten doen.
spuitadres is in veldhoven (eindhoven)
zelf beschik ik niet over een plek om dit te doen en heb dit ook nooit eerder gedaan.

3. waarschijnlijk moet er een beetje bijgelast worden om dit te doen waar ik ook geen ervaring mee heb.

4. ik zou graag de alarmlichten willen aansluiten en achteruitrijlichten, deze zijn wel aanwezig maar niet aangesloten (ik weet dat ze niet nodig zijn).

5. ik zou graag een imperiaal willen, iemand een goed adresje? en 2 extra lichten voorop, ook een adresje?

ik zal nog wel wat foto's laten zien.
mijn woonplaats: Zwolle
verdere info via PM

RE: restauratie mini 1.0 1983

Denk goed na waar je aan wil gaan beginnen... in mij beleving is restaureren niet iets wat je een 'beetje' kan doen...

RE: restauratie mini 1.0 1983

Gezien je lijstje is het spreekwoord" bezint eer gij begint" hier zeker van toepassing. Geef eerst een aan hoe groot je budget is, want volgens mij onderschat je het vocht probleem.
Wat restaureren loopt vaak uit de hand tot een complete restauratie en zeker als je zelf geen ervaring heb moet je rekening houden met een flinke kostenpost.
Mijn advies is dat je vooraf eerst bepaald of de Mini dit waard is en of je er wel aan moet beginnen. Laat een kenner uit de buurt er eens naar kijken en een schatting maken.

Succes 8)

RE: restauratie mini 1.0 1983

Denk idd goed na wat je wilt en wat het budget is.
Wil je alleen het hoognodige doen of geheel?

Zelf ben ik op totale bodyrestauratie uitgekomen.
Aanschafprijs is bij mij ongeveer 5 a 6 keer over de kop gegaan omdat ik zowel las- als spuitwerk moest uitbesteden.

RE: restauratie mini 1.0 1983

Kom gerust een keer langs in Ermelo.
Ik kan je dingen laten zien, adviseren en weet het één en ander over prijzen.

Doe eerst even een belletje, mocht je willen komen.

Mvg. Marco
0651042776