roet op achterkant bij K&N filter spi

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

ik heb al een paar keer geprobeert met mijn k&n filter te rijden.
elke keer kwam er na een tijdje roet op de achterkant en heb ik het orginele filter erop gezegt tegen kool in de motor.
ik sluit de luchtmassameter altijd aan en draai een boutje in het vacuumslangetje
iemand een oplossing O:) ?

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

Voor zover ik weet; rode slangetje omknikken.
Eventueel ff injectiereiniger in je tank gooien (niet de verhouding op de fles aanhouden, maar 1 fles op halve/kwart tank).
Anders ff de accupool los voor een 24 uur. Dan reset je de ecu en moet ie zich weer opnieuw 'inlezen'.

Ik ga er dan wel vanuit dat alles technisch funktioneert en alles luchtdicht gemonteerd is.

Groet ron

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

Je kunt de gasklep eens inspuiten met een spciaal goedje en dan goed schoonmaken met een borsteltje.

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

een oplossing



ik denk dat je eerst zou moeten weten wat precies je probleem is .. van wat je omschrijft snap ik het niet helemaal ..
"na een tijdje roet op de achterkant"
buitenkant van het filter?? wat voor filter ? inleg of conisch ?
en je originele filter vervuilt niet?

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

ik had het inderdaat wat beter moeten beschrijven.

roet op de achterkant van de auto dus uit de uitlaat.
met standaart filter heb ik het niet en het is een ronde filter die niet conisch afloopt. hij hoort toch automatisch inspuiting enzo te veranderen?

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

Ja maar dat instelbereik heeft zo zijn beperkingen.

Het beste is om de accu een nachtje af te sluiten nadat je het k&n filter hebt gemonteerd. Hierdoor reset hij zijn ECU zoals vermeld door Ayla, vervolgens zal hij zich zelf weer goed inregelen om optimaal van de k&n gebruik te maken.

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

Kllinkt idd als..foute benzine/lucht mengsel.

Resetten is een goed idee..en rij daarna een tijdje rond..ECU is zelf lerend..misschien stelt ie zichzelf na een tijdje bij.

Maar als je die veranderingen waarneemt(roetvorming) zou je dat ook aan het rijden moeten merken.

Groetjes,
Maurice

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

ik heb de spanning er al wel is 24 uur vanaf gehad maar dat helpt niet.
het is juist dat er naar een paar dagen rijden wat roet op komt, zou dit ook niet kunnen liggen aan een defecte sensor dat hij een alternative waarde pakt en dus niet goed bijregeld?

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

Laten uitlezen is een goeie optie! ;)

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

Reneend schreef:
Ja maar dat instelbereik heeft zo zijn beperkingen.

Het beste is om de accu een nachtje af te sluiten nadat je het k&n filter hebt gemonteerd. Hierdoor reset hij zijn ECU



Mausje75":zz5zda78]Resetten is een goed idee..en rij daarna een tijdje rond..ECU is zelf lerend..misschien stelt ie zichzelf na een tijdje bij.
[/quote:zz5zda78]

In diverse topics is dit al ter sprake gekomen, maar blijkbaar bestaan er nog steeds misverstanden over.

De ECU van de SPi is zelflerend voor het stationair toerental, en meer niet.

Storingen die de ECU herkent en opslaat blijven in het geheugen van de ECU opgeslagen, ongeacht of en hoe lang je de ECU loskoppelt. Je kunt de ECU een jaar op de zolder leggen, en bij ingebruik name zal dezelfde fout er nog steeds in staan.
De enige manier om de foutmeldingen in de ECU te resetten is met een geschikt diagnose apparaat.

De ECU van de MPi is zelflerend en zelfcorrigerend. De MPi zal bij iedere start controleren of een opgeslagen fout nog steeds aanwezig is. Indien de fout inmiddels is opgelost (bijvoorbeeld een defecte sensor is vervangen), herkent de ECU dit, en zal weer gaan rekenen met de betreffende sensor. De foutmelding blijft echter wel enige tijd in het geheugen staan.

RE: roet op achterkant bij K&N filter spi

Bartje schreef:

Mausje75":4ofwc53w]Resetten is een goed idee..en rij daarna een tijdje rond..ECU is zelf lerend..misschien stelt ie zichzelf na een tijdje bij.




In diverse topics is dit al ter sprake gekomen, maar blijkbaar bestaan er nog steeds misverstanden over.

De ECU van de SPi is zelflerend voor het stationair toerental, en meer niet.

[/quote:4ofwc53w]

Maar goed dat ik een Carb heb dan O:) :P

Weer wat geleerd iig ;)