meten is weten. Wie niet probeert, weet niets. Google is je vriend?
of tewel geen idee
- Login of registreer om te reageren
meten is weten. Wie niet probeert, weet niets. Google is je vriend?
of tewel geen idee
Bij deze:
Renault gt turbo blok in mini
http://www.16vminiclub.com/forums/viewtopic.php?t=13945
http://picasaweb.google.pl/K2Konrad/MiniBudowa#
Ik weet niet welk blok er in een rover 220 zit,
maar als dat de 1.8vvc is, dan is deze mod ook al een paar keer uitgevoegd.
Kijk anders eens op:
http://www.16vminiclub.com/forums/
Kan nu niet direct zeggen dat het resultaat er netjes uitziet, zeker de uitlaat geeft te denken. Ik weet niet hoeveel pk een Gt Turbo levert, maar betrouwbaar zijn ze allerminst. Dan kun je beter voor een Japans blok gaan, mijn Suzuki blok en toebehoren heeft uiteindelijk compleet minder dan 100 euro gekost.
Dennis
In de FAQ van dit sub-forum staan al een heel aantal motoren genoemd, met links naar topics. De R5 turbo staat er ook bij dus in dit topic graag alleen verder over de Rover 220 motor
Zo'n 2.0 Turbo blok is nogal wat groter dan een K-series blokje! Zal ongetwijfeld passend te maken zijn, maar ik zou er niet aan beginnen...
Bericht van TurboTijn over de R5 motor gesplitst naar dat topic: viewtopic.php?p=55708#p55708
zoals ik al zei, in dit topic graag alleen verder over de Rover 220 motor
Gooi hier dan maar een slotje op.
2 liter turbo gaat het niet worden (ivm formaat).
Nog geen concrete plannen en sta open voor elk blok mits voorzien van turbo.
Maaruh, 1.4 turbo is dus te doen...
calibra turbo 2.0 16v met 4x4....
oplaten boren naar 2.8 > grotere turbo,ecu aanpassen,enz..
310 pk...
DE GEK!
de eerste die het wint van hem moet nog gevonden/gebouwd worden..
harstikke leuk,maar dood eng!
een ex-collega heeft ook een opel 2.7 liter blokkie in zijn kadet hangen
dubbele webers erop en rijdt iedereen weg (achterwiel aangedreven)
loopt wel 1 op 6
mag nog voor apk want is 4 cylinders
kennis uit engeland heeft de calibra turbo 4x4 in de mini gebouwd...en gekieteld..
pk's teveel..!
1e versnelling 110 pk..
2e versnelling 160 pk..
3e versnelling 210 pk..
en de rest echt 400 + pk's..!!!!!!
heeft er wel een paar jaar over gedaan om zover te komen..maar rijdt nu wel..!
als het goed is is deze machine ook te bewonderen op het imm van de zomer..
afgelopen jaar was de 4x4 nog niet in orde..
laatste bericht is dat hij werkt en dat hij zelf 7 kleuren stront schijt als ie gas geeft..
Klinkt allemaal zeer geloofwaardig totdat je zoiets leest :
clubbie schreef:
1e versnelling 110 pk..
2e versnelling 160 pk..
3e versnelling 210 pk..
en de rest echt 400 + pk's..!!!!!!
Ben zeer benieuwd naar het verband tussen de toename van vermogen en de gekozen versnelling...
Ingediend door mark16v op do, 26-03-2009 16:57
220 Turbo blok gaat never nooit passen, dat ding is gigantisch en weegt meer dan 150kg met bak...
mark16v schreef:
220 Turbo blok gaat never nooit passen, dat ding is gigantisch en weegt meer dan 150kg met bak...
Gaat wel passen in een clubby hoor, als een 20XE past past een T16T ook in dezelfde ruimte. (zo groot is een T16 nou ook weer niet, eventueel ipv PG1 een R65 erachter)[size=85:2o28krrr](Mark with tha black TC?)[/size:2o28krrr]
400 pk in je eerste versnelling kom je niet weg..ook niet met 4x4..
daarom..
het preciese van de spec's van deze auto weet ik ook nog niet,ik heb alleen foto's gezien tot nu toe..en gemaild over hoe of wat..
is ook een van de redenen waarom ik een paar dagen eerder oversteek naar de overkant as zomer..
maar zoals gezegd..van de zomer kan hij het zelf aan je uitleggen..als je gaat naar het imm..
Zal wel geprogrameerd zijn om in de bepaalde versnellingen lagere turbodruk te rijden ivm het hierboven genoemde probleem met de tractie.
Ingediend door mark16v op do, 02-04-2009 16:26
Hai Tim
Mag toch een leuke R65 worden met 250Nm koppel...
En volgens mij heeft de T16 ook lagere turbodruk in de 1e versnelling.
Ach, ik kan het verhaal van Clubbie bevestigen.
Phil (met z'n coach Liz altijd aan z'n zijde) is al enkele jaren bezig met dit project.
Tijdens IMM in Roskilde was ie halverwege. Echter heeft het een tijd stil gelegen ivm hun verbouwing (of nieuwbouw....??).
Ze zitten beide erg weinig op de pc en forums hebben ze al helemaal een hekel aan.
Het was echter nog niet zeker of ie wel naar IMM kwam..
Groet ron
mark16v schreef:
Hai Tim
Mag toch een leuke R65 worden met 250Nm koppel...
En volgens mij heeft de T16 ook lagere turbodruk in de 1e versnelling.
Als een al redelijk gare R65 mijn rijstijl volhoud voor +10.000km in een rover 118vvc dan kan een R65 (met rechte vertanding oid) ook wel de 250NM van een turbo aan.
T16's turbodruk in de 1e is slechts ecu geregeld idd via een sensor.
Sensor ontkoppelen is geen lagere druk in 1e versnelling (ken je de rode 820ti nog die gelijk bleef of zelfs iets inliep op een 175?pk sterke 200Vi met straights? Die had dat ook )
Ingediend door mark16v op vr, 03-04-2009 09:53
Mja, maar die Vi heb ik ook nog wel is bijgehouden op de snelweg (ik in 4, hij in 5, dat dan weer wel ).
Maargoed, leuk projectje dan, ik geloof dat er sowieso nog niet eerder een T16 succesvol achter een R65 gehangen is.
Ik denk nog steeds dat je het niet in een Mini krijgt, als het in breedte wel lukt dan heb je problemen in de lengte.
Ik heb al vaak genoeg de 1.6 CRX (D16A8/A9/Z5) conversie gezien en dan kom je al in de problemen met je spruitstukken. Achter zit je tegen het schutbord, voor tegen het front of de radiator. Vergelijk nou is een D16A8 met een T16. De kop is al een stuk groter uitgevoerd en dan heb je nog het spruitstuk met de Turbo. Je moet ook nog ergens een intercooler kwijt...
Ik moet trouwens ff zeggen dat een R65 er idd niet achter kan.
Je hebt nl wel een PG1 met zowel een K serie als een T serie bell house maar geen R65 met een T serie Bellhouse. Dus dat wordt hem niet.
Dus enige belemmering zou de breedte vanm blok + pg1 moeten zijn.
Kan me er geen voorstelling van maken hoe breed dat in totaal is, echter kan ik mijzelf niet voorstellen dat dit breeder is dan een 20XE. En als die past dan past een T16 ook.
Heb het trouwens niet over een round nose wand daar past hij zeker niet in.
Maargoed wie wil er überhaubt nog een roundnose rijden [size=50:2pchhdi1](take pipe and slippers and hide)[/size:2pchhdi1]
Maargoed wie wil er überhaubt nog een roundnose rijden (take pipe and slippers and hide)
hahahahaha
clubbie schreef:
400 pk in je eerste versnelling kom je niet weg..ook niet met 4x4..
Dat is natuurlijk een kwestie van goed kunnen rijden. Zelfs met 600pk en voorwielaandrijving kom je weg, al moet je iets voorzichtiger doseren .
clubbie":2nlsech4]calibra turbo 2.0 16v met 4x4....
oplaten boren naar 2.8 > grotere turbo,ecu aanpassen,enz..
310 pk... [/quote:2nlsech4]
Valt nog best mee ! Met alleen een andere chip (niks extreems) zit je zo aan de 260pk. Met alleen software kom je bij een C20LET (want zo heet dat blok) aan de 300pk, dus ik vraag me af wat het voor een prutser is dat hij er zoveel poespas bij moet halen om er "maar" 310 uit te krijgen.
Groeten,
Mischa
Ingediend door snijder op di, 06-10-2009 22:12
hallo met een hoop aanpassingen aan je mini bv subframe en binnen schermen kun je zoon blok wel passend maken.
alles is te maken als je geld en tijd zat hebt ,wat ik overigens alle 2 niet heb
ik ben bezig een 3sge motor met 4x4 aandrijving in mijn mini te gaan frotten
ik ben van plan ook de complete 4x4 wielophanging aan te passen,
het word een heel geklooi maar komt zeker goed ik heb een voorbeeld gezien.
zodra ik een eind ben en een hoop foto's heb zet ik ze er wel op
Ingediend door snijder op wo, 07-10-2009 22:59
mischa schreef:
clubbie":27yogoxq]400 pk in je eerste versnelling kom je niet weg..ook niet met 4x4..
Dat is natuurlijk een kwestie van goed kunnen rijden. Zelfs met 600pk en voorwielaandrijving kom je weg, al moet je iets voorzichtiger doseren .
clubbie":27yogoxq]calibra turbo 2.0 16v met 4x4....
oplaten boren naar 2.8 > grotere turbo,ecu aanpassen,enz..
310 pk... [/quote:27yogoxq]
Valt nog best mee ! Met alleen een andere chip (niks extreems) zit je zo aan de 260pk. Met alleen software kom je bij een C20LET (want zo heet dat blok) aan de 300pk, dus ik vraag me af wat het voor een prutser is dat hij er zoveel poespas bij moet halen om er "maar" 310 uit te krijgen.
Groeten,
Mischa[/quote:27yogoxq]
kijk dit maar eens hoeft niet rustig te doen hoor met 600 pk
kijk deze 4x4 turbo corsa (turbo blok van calibra met NOS) maar eens in bitburg
http://www.gazotube.com/uBj8eC4GSlc.html
groet snijder
RE: Rover 220 turbo motorblok
Ingediend door TurboTijn op zo, 22-03-2009 10:00
Iemand ervaring met het inbouwen van een Rover 220 turbo blok in een classic mini ?
Geen ervaring maar weet je wel of dit past of al eens gedaan is ?
Past de motor qua ruimte ? En de bak ? Nog ruimte voor koeling ?
*edit* En een Renault 5 GT Turbo blok + bak ? (heb er nog 1 liggen)
Grtz