Ruimte in schutbord maken voor inlaatspruitstuk D16z5

RE: Ruimte in schutbord maken voor inlaatspruitstuk D16z5

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels al een tijdje bezig met de juiste positionering voor elkaar te krijgen van de HONDA motor in mijn st. round nose mini.Ik heb al erg veel foto's van het internet gezien...

Ik vroeg me af wie er in NL ervaring heeft met het maken van ruimte in het schutbord voor het inlaathuis van een honda motor...(d16z5)

Ik moet voor mijn gevoel erg veel weghalen. Tevens ben ik bang om de ophangpunten (rechts) van de pedalenset weg te moeten slijpen. Daarnaast vraag ik me af of ik zo diep moet gaan dat de stang van de pedalenset naar de bekrachtiger geen ruimte meer heeft. Veel weghalen heeft ook consequenties voor de stijfheid van het frame...heeft een van jullie de balk extra vertevigd?.... Ik weet dat er met mij nog een paar zijn die een conversie doen. Wie geeft advies....?

friso

RE: Ruimte in schutbord maken voor inlaatspruitstuk D16z5

Hoi, ik heb de pedalen moeten verplaatsen, remcil zit nu in t gat van de koppelings cil, dwarsbalk is tot t schutbord weg, schutbord nog wat extra naar binnengeslagen. heb geen bekrachtiger gebruikt. dan zal t weer anders moeten, die stang verlengen oid
ipv dwarsbalk een extra koker op t subframe gelast tussen de torens , kan je evt ook binnen in de auto doen maar daar zit je met je pedalen etc in de weg..
staan dacht ik wel wat plaatjes op mn site, en je had toch zelf n paar foto's gemaakt? btw , mijne is ondertussen APK gekeurd!
succes!

RE: Ruimte in schutbord maken voor inlaatspruitstuk D16z5

klopt, ik heb idd foto's. maar jij had de neus iets omhoog gezet toch? dus ik zal meer moeten weghalen. Gelukkig heb ik een sloop neus staan.

Welke mankementen heb je tot nu toe gehad die direct te maken hadden met de conversie?

Wat goed dat ie goedgekeurd is!!! deden ze nog moeilijk?

RE: Ruimte in schutbord maken voor inlaatspruitstuk D16z5

enige mankementen: erg gladde voorbanden en hoog benzine verbruik! :9
ook wat kleine dingen, kapotte zekeringen/ contactslot, regelkast, en de voornaafmoer loopt steeds los, (links) verders niet!
deden helemaal niet moeilijk over de conversie , alleen over de normale Minidingen, CO gehalte en stuurspeling, achterremverschil etc.
neus had ik idd 2 cm hoger gezet, maar dat had meer met t slecht meten vantevoren te maken, en plaatsgebrek voor de radiator... (evt blok iets meer kantelen) en jouw blok heeft vlgns mij oa een ander inlaatspruitstuk,en ophangrubbers en nog zowatmeer.

RE: Ruimte in schutbord maken voor inlaatspruitstuk D16z5

die moer zit toch een splitpen in?

RE: Ruimte in schutbord maken voor inlaatspruitstuk D16z5

Die zit er dan nog steeds in , alleen dan met speling op de as. misschien slijt erachter iets? de conische ring ofzo :?