Zoek eens op quickshift, dit zorgt ervoor dat je draaipunt hoger komt te liggen en dat je slag korter wordt, waarschijnlijk lost dit je probleem al op.
- Login of registreer om te reageren
Zoek eens op quickshift, dit zorgt ervoor dat je draaipunt hoger komt te liggen en dat je slag korter wordt, waarschijnlijk lost dit je probleem al op.
Bij de mini ben ik nog niet zover, maar bij m'n toyota is ook een stuk van de pook afgezaagd. Eventueel nieuwe draad erop tappen, maar is bij veel knoppen niet eens nodig. Werkt perfect en is goedkoper als een short-shifter.
Ik zou eerst even controleren of je geen slijtage hebt aan je pook etc. voordat je iets gaat afzagen. Als je pook zelfs tegen je stoel aankomt dan is er toch iets niet goed.
Hier het topic over quickshift: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... =8299#8299
(wordt overigens ook gesproken over inkorten als alternatief...)
edit: en verplaatst uit CM: Overige vragen en oplossingen
RE: Schakelpook inkorten
Ingediend door BruteSound op vr, 22-08-2008 20:41
Bij m'n mini moet ik met de schakelpook lange slagen maken. Paar keren komt hij zelfs tegen de bijrijdersstoel aan, als je 'm in z'n achteruit zet. Ik vind het lekkerder als je kort schakelt.
Ik zat te denken een stukje eraf te zagen, en dan het balletje dat op de pook zit, weer erop te doen.
Heeft iemand ervaring met een ingekorte pook? Schakelt dat nog lekker?