schakelstangen honda/mini

RE: schakelstangen honda/mini

Hi allemaal,

A.s weekend wil ik de schakelstangen gaan monteren. Hiervoor moet ik ze opmaat maken. Ik heb het 16vmini forum al eens bekeken op dit onderwerp maar kwam niet echt verder. Voor de duidelijkheid, ik gebruik de honda stangen.

Vraag;
- hoe maak je ze op maat?
- heeft iemand afmetingen?
- zijn er problemen te verwachten mbt de uitlaat?
- maar moet ik verder nog op letten?

alle info is welkom

friso

default

RE: schakelstangen honda/mini

heb je hier iets aan?

RE: schakelstangen honda/mini

nee eigenlijk niet.. wel bedankt voor de moeite! ik zal het toch zelf moeten maken denk ik... het gaat om de knelpunten.... waar aan te denken en HOE heb je ze opmaat gemaakt???

RE: schakelstangen honda/mini

Is dit niet het hele honda gebeuren?

Groet ron

default

RE: schakelstangen honda/mini

uit de tekts maakte ik uit dat hij de bovenste had aangepast maar nog niet de onderste.

er zijn foto's van de ombouw, als ik ze tegen kom post ik ze wel.

edit:

hier nog 2 van gemonteerde stang:


RE: schakelstangen honda/mini

Minitec,

Bedankt voor je foto's Ik heb nu wel een idee hoe ze zouden moeten lopen. Hoe heb je het aangepakt? heb je ze eerst doorgeslepen, of alleen een inkeping gemaakt waardoor je ze kon buigen? Of heb je gewoon gemeten hoe lang ze moesten worden? ik ga denk ik met een PVC buis een dummie maken(verwarmen en dan buigen...)

gr

friso

default

RE: schakelstangen honda/mini

was ik maar zo ver. :( moet nog beginnen :)

foto's zijn van ander forum.

default

RE: schakelstangen honda/mini

ik zou zelf de originele naast de civic leggen en dan gewoon de lengte bepalen de vorm kun je nog wel iets verdraaien met lassen.

op de de eerste van de laatste foto's is de pook daarvan van een mini?

zo ja dan kun je zien waar je hem moet doorslijpen toch?

default

RE: schakelstangen honda/mini

kijk even in dit topic. onderaan staan ook nog een aantal foto's

klik

hier staan er ook nog een paar met gemonteerde stang.

klik

op het duiste forum staat ook nog veel info over ombouw met veel foto's

nou nu heb je er volgens mij genoeg beeld bij :D

RE: schakelstangen honda/mini

Bedankt! ben er idd wel een beetje mee op geschoten. Ik heb de stangen klaar. Ik heb telkens inkepingen gemaakt op de plaats van buigen. Ik ga ze daarna dichtlassen.Ik heb de schakelunit (pook gedeelte)zo dicht mogelijk tegen de onderkan v/d auto gehangen. dit ivm de uitlaat die daaronder komt te lopen.

Was trouwens el een $$#@!!#$ klus. op de buik liggen en passen en meten en dat x50 |:(

Goede sites zeg... ik dacht dat ik ze wel allemaal gezien had... deze 2 duitse toch niet... heb je er nog meer?

default

RE: schakelstangen honda/mini

kwam dat nog tegen via een site stonden een aantal links op. ff kijken welke dat was.

hier staat nog wel iets op.

honda-mini.de
mini-forum.de

RE: schakelstangen honda/mini

Heb toch sterke twijfels over het doorzagen dan wel verwijderen van de voorste balk in de motorruimte waar oorspronkelijk het subframe onder zit. De manier waarop dat in de eerste link is gedaan die minitec postte zal de structurele sterkte van de carosserie ernsting verminderen. Ik zou op z'n minst een stevige vierkante balk aan de binnenkant achter het dashbord zetten om dit te compenseren. Zeker met zo veel Pk's.

RE: schakelstangen honda/mini

Het doorzagen van de balk geeft inderdaad zwakte in de carroserie.
Wij hebben dit opgelost bij ons project door enkele bakken (weber bak en turbobak met ruimte voor rembekrachtiger) erin te lassen van iets dikker en gezet plaatstaal. Het originele spul is net zo dik als de carroserie zelf, wij hebben een vriend de bakken laten maken naar onze afmetingen.
Als dit eenmaal weer rondom vastgelast zit (niet gekit, zoals sommige) is de carroserie weer net zo stevig als voorheen.

Groet ron