Motoren uit smarts zijn onbetrouwbare dingen met te weinig vermogen voor te veel geld..
- Login of registreer om te reageren
Motoren uit smarts zijn onbetrouwbare dingen met te weinig vermogen voor te veel geld..
lela20 schreef:
en electrisch.
Dat zijn toch 3 cillinder benzine motortjes?
Hij doelt op electronische aansturing van de (rampzalige) versnellingsbak.
En de 3 cylinder Diesel die ze hebben? Is dat geen idee of is dat hetzelfde verhaal? Moet je m natuurlijk ook eers nog ergens vinden...
Op zich wel een mooie compacte dieselmotor lijkt me.
patrickn schreef:
hee, volgens mij heeft Daan ook een keer in een smart gereden.
Ja meerdere keren. Door het autoverhuurbedrijf waar ik werk word ik verplicht in een aantal rijdende rampen te rijden. Smartjes zijn op zich wel leuk omdat ze zo licht zijn. Toch heb ik het er niet zo op. Heb 1 keer een hele dikke zwarte rookwolk achter me aan gehad bij optrekken, een versnellingsbak gemold omdat ik blijkbaar te veel wilde (ze schakelen trouwens zoooo traag) en een keer langs de kant gestaan met bizarre electronische problemen (motor ging een eigen leven leiden)
Naar het schijnt gaan de Smart-blokjes niet zo lang mee. Sommigen zijn al na 20.000 km helemaal op en meer dan 100.000 km schijnt echt uitzonderlijk te zijn. Dit komt doordat (mede) doordat de blokjes zo klein zijn en daardoor relatief hard moeten werken.
[edit] ik heb ook even naar de link van dat diesel blokje gekeken. Het vermogen daarvan ligt gelijk aan dat van een standaard 1000 cc-tje. En het max. koppel ligt slechts nauwelijks hoger als dat van een standaard 1275. Voor de prestaties hoef je die diesel dus niet in je mini te hangen. Hoe de betrouwbaarheid van de Smart diesel is weet ik niet, bovenstaande gaat over de benzine blokjes.
Wat betreft de onbetrouwbaarheid van de smart klopt wel, maar dat was alleen in de eerste serie.
De nieuwe serie vanaf 2002/2003 heeft die problemen met de motor niet meer.
En ik kan jullie zeggen tot je met zo`n blikje best leuk kan crossen :)" title="Evil" />
1.3 mini van schreef:
Wat betreft de onbetrouwbaarheid van de smart klopt wel, maar dat was alleen in de eerste serie.
De nieuwe serie vanaf 2002/2003 heeft die problemen met de motor niet meer.
Hmm ik heb nooit in smarts ouder dan 2003 gereden. Was de eerste generatie nog erger
een smart heeft geloof ik maar 55 pk, dan kun je denk ik beter voor een honda v-tec motor gaan
Wij hebben ooit een 3 cillinder diahatsjoe gehad en die ging echt als de brandweer,dus 3 cillindertjes zijn niet slech,mega zuinig ok.
Hoe het blok van de smart is zou ik echt niet weten.
En de 3 cylinder Diesel die ze hebben? Is dat geen idee of is dat hetzelfde verhaal?
De OM660 dieselmotor uit de smart word ook voor maritieme toepassingen gebruikt. Schijnt een compacte en betrouwbare motor te zijn met een relatief laag gewicht. Dus als hobbyisten hem in een zeilboot bouwen.......dan moet het ook in een mini kunnen
Lekker dieselen met 1:20....................................Nee ik zou toch ook voor een V-Tech blok gaan. Je hebt een mini niet voor zuinigheidsrecords :)" title="Evil" />
En voor degene die het toch willen proberen, hier is vast nog wel een motortje over want de rest van de auto heeft wat lakschade link
Die video ken ik... Maar de test die ze deden ging tussen een Smart en een andere, grotere bak, en de smart kwam er wel beter uit!! Maar 1 dode, ipv twee in die andere auto!!
Ik geloof dat ik een hele discussie op gang heb gebracht.
De motortjes zijn zo compact dat je zelfs bij een mini nog ruimte overhoud en de benzine motoren die halen makkelijk 1 op 25 en de diesels 1 op 30.
Das toch mooi.
Ja, ik had er ook al is over nagedacht.
Want zo'n motertje heeft 55 pk begrijp ik?
dat is qua pk's even sterk als een 1000cc a-blokje
maar het smart blok is wel heeel wat lichter.
maar ja, het aantal pk alleen zegt niet dat ie beter(sneller) is dan ons vertrouwde mini blokje!!
Een smart is een stuk sneller dan een standaard mini.
Dit ondanks dat ie toch zwaarder is.
Je kunt zelfs originele blokjes kopen van brabus deze gaan tot 90PK.
Smart is toch een stukje mercedes.
Zolang het geen totale mercedes is blijf ik bij de stelling liever een ster in m'n ruit als achter m'n grill.
Groet ron
Die vorig jaar z'n 220D uit '72 heeft verkocht en er nu hard over twijfelt om een W116 te kopen.
Hey, ik ben volgens mij nog niet de optie van het blokje van de Smart Roadster tegengekomen.
Die is 700 cc met turbo. Die heeft echt wel meer pk-tjes. Weet niet precies hoeveel, maar dat gaat echt als de brandweer.
Ingediend door robert-dirksen op do, 03-08-2006 20:11
smart, kan wel snel zijn
Roadster
robert-dirksen schreef:
smart, kan wel snel zijn
Roadster
dat is geen roadster. Wel snel jah.
roadster
die velgen zijn wel maf. Noppen bandjes op een mini.
Dat kon ook wel eens gaaf zijn.
ayla schreef:
Smart is toch een stukje mercedes.
Zolang het geen totale mercedes is blijf ik bij de stelling liever een ster in m'n ruit als achter m'n grill.
Groet ron
Die vorig jaar z'n 220D uit '72 heeft verkocht en er nu hard over twijfelt om een W116 te kopen.
Een w116 heb ik niet voor je wel nog een C180 als deze weg is neem ik nog 2 mini's nemen net zoveel plaats in.
ayla schreef:
Die vorig jaar z'n 220D uit '72 heeft verkocht en er nu hard over twijfelt om een W116 te kopen.
Heb ik je aangestoken ron?
LowRida schreef:
ayla":24f5ga7f]Die vorig jaar z'n 220D uit '72 heeft verkocht en er nu hard over twijfelt om een W116 te kopen.
Heb ik je aangestoken ron? [/quote:24f5ga7f]
Ja, jij samen met de belasting.
Groet ron
Ingediend door Mini Martin op vr, 04-08-2006 10:56
Het blok is op zich wel oke, maar heb je ooit wel eens een onderdeel van een smart gekocht of geprobeerd te vervangen.
Dit moet je niet willen. Alles is nl gecodeerd. Zodra je bv een oliepomp moet vervangen kan je naar een smartdealer gaan want zelf krijg je die nooit aan de praat. Dit moet nl via een code in de ecu gebeuren.
De dealer/garage leest de code van de pomp uit en voert deze in bij de ecu. De ecu moet eerst gereset worden voor de code ingevoerd kan worden. enz enz.
Dus veel plezier met een smart.
Misschien ook een idee; waarom niet een buitenbordmotor erin hangen?
Wel de schroef eraf halen.......alhoewel je er met dit weer er wel wat aan hebt.
Volgens mij is het wel eens gedaan...ben even zoeken.....
Het verbruik klint idd wel mooi, maar weegt de winst die je uit het lagere verbuik op tegen de kosten van een smart blok ( en inbouwen) en wil je dan met een beroerd schakelende bak rijden.
Was er niet ook iets van een regel dat je het aantal cilinders niet mag veranderen?
volgens mij was minder vermogen geen probleem, maar minder cilinders niet.
ik geloof dat een charade turbo blok ook makkelijk in een mini past en nog leuk te kietelen is, maar dat die er om bovenstaande reden (3 cil) ook niet in mocht
Ingediend door Mini Martin op za, 05-08-2006 16:28
Het mag gerust, als je het maar laat keuren.
Ingediend door robert-dirksen op zo, 06-08-2006 14:26
Minimaxx schreef:
robert-dirksen":1kav3zsl]smart, kan wel snel zijn
Roadster
dat is geen roadster. Wel snel jah.
roadster[/quote:1kav3zsl]
eeuh smart CDI
met zo'n motorblok http://www.staff.uni-mainz.de/lackmann/ ... _137kb.jpg
[size=75:1kav3zsl][Foto te groot, img tags verwijderd-Demelza][/size:1kav3zsl]
En ik ben nog steeds aan het zoeken voor mijn motorboot aangedreven mini......
@robert Dirksen; da`s niet origineel meer, zo`n GSX blok in een mini.
R1 en Hayabusa zijn u al voorgegaan.
robert-dirksen schreef:
Minimaxx":1zkqcsei]robert-dirksen":1zkqcsei]smart, kan wel snel zijn
Roadster
dat is geen roadster. Wel snel jah.
roadster[/quote:1zkqcsei]
eeuh smart CDI [/quote:1zkqcsei]
Hmz, foto werkt niet meer. Was geen CDI, maar echt een roadster. Zoek maar eens op google
RE: Smart blok in mini hangen?
Ingediend door lela20 op do, 03-08-2006 03:38
[size=75:1azwkhhm][Gesplit-Demelza][/size:1azwkhhm]
Misschien een stomme vraag maar heeft iemand al eens geprobeerd een blokje van een smart in te bouwen?
Super klein, versnellings bak zit in de motor geen gedoe met schakelpook e.d. alles lekker compact en electrisch.
Greetz,
Leon