Smiths klokjes vraagjes

RE: Smiths klokjes vraagjes

Hallo,

Vandaag heb ik 2 extra klokjes aangesloten maar volgens mij niet helemaal zoals het hoort.
Het gaat om een mechanische oliedruk meter en een temp meter.
1. De oliedruk meter kan weinig verkeerd aangesloten zijn aangezien het een slangetje is naar het blok, maar nu komt het rare.
Wanneer hij start duurt het natuurlijk een enkele seconde.
Maar dan schiet hij gelijk door naar 100lb en komt daar ook niet vandaan.

2. Eigenlijk met de temp meter zijn 2 probleempjes, als ik alleen het klokje aansluit op de sensor doet hij vrij normaal alleen geeft hij te warm aan.
Dus met warm blok even gewisseld en de normale meter geeft normale temp aan.
En als ik ze beide aansluit op de sensor klimmen beide meter omhoog terwijl de motor niet eens draai.

Tevens weet er iemand of er iets van LED lampjes zijn voor de klokjes.
2 lampjes zijn kapot en wil ze gelijk groen laten oplichten.

RE: Smiths klokjes vraagjes

Hoi,

@1, 100lb is 4,7bar. En lijkt me netjes. Stijgt de druk ook niet als je wat gas geeft? En zakt hij niet als de olie warm wordt? ( of je heb een zeer goed oliedrukventiel...)
Normaal gebeurt dat namelijk wel.. Of je metertje zit vast en kan niet boven de 100 lb komen...

@2 verschil in stand wijkt af per metertje.. Probleem in het feit dat als beide zijn aangesloten en daarna uitslaan lijkt mij op een probleem in de aansluiting van de voeding. Ergen een - en + omgedraaid?

Ledjes zijn. Te krijgen, maar weet niet of die voor bajonetsluitingen ook zijn. Dan zou je andere lamphouders moeten gebruiken.

Suuk6.

RE: Smiths klokjes vraagjes

100 psi lijkt mij aan de hoge kant.
Volgens mij wordt 50 a 60 aanbevolen.

Is alles, met name de plunjer, wel goed gangbaar?

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Smiths klokjes vraagjes

Temp meter heb ik denk ik al opgelost aangezien ik vergeten ben er een voltage regelaar tussen te zetten.
Heb er maar voor gekozen om gewoon 1 meter te gebruiken anders word het helemaal lastig.
Maar vanmiddag leek het wel of het olie meter zichzelf gefixt heeft.
Stationair zakte hij naar een nette 50lb en als ik een beetje gas gaf steeg hij gelijk weer naar de 100.
Heb pas nog die veer en bol vervangen aangezien ik bij stationair me oliedrukmeter ging knipperen

Dan ga ik denk ik voor een paar andere aansluitingen.
Met een draai fitting of steek fitting zijn geloof ik beter aan LED te komen.

RE: Smiths klokjes vraagjes

Olie druk meter die volledig uitslaat heb ik ooit ook eens gehad, het werd weer normaal nadat ik de olie plunjer veer vervangen heb.

Gebruik je wel de juiste veer?

RE: Smiths klokjes vraagjes

De olie plunjer veer is dat de gene die in je blok zit?
Inmiddels al tig kilometers gereden en het gedrag kunnen bestuderen van de meter.
Bij koud blijft hij bij 7 kg cm2 hangen, maar naar mate de motor op temp komt en de olie wat verdund is het bij stationair ongeveer 2/2.5 kg cm2.
Wanneer ik weer wat gas geeft stijgt hij naar 5/6 kg cm2.