SPAX coil over RSX519 luidruchtig

RE: SPAX coil over RSX519 luidruchtig

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen met een gemonteerde Spax coil over setje. Ik heb hem er sinds een maand op zitten en ben redelijk tevreden met het resultaat.
Hij veert super, de veerweg is wat langer dus hobbels worden wat gelijkmatiger opgevangen. Alleen vindt ik de set echt verschrikkelijk luidluchtig. Bij langzame hobbels veert hij als een moderne personen auto, alleen op de snelweg moet ik toch telkens even achterom kijken of ik niks verloren ben. Hij maakt bij harde hobbels namelijk zo'n hard metaal geluid. Nu stond er in de handleiding dat het normaal was dat hij iets gehoriger zou zijn, maar dit slaat echt alles.

Ik heb zelf het idee dat het komt door de bevestiging van het setje. Deze wordt namelijk gemonteerd op de plek waar vroeger de montagesteun voor de schokdemper zat. Dus dat trillingen direct de koets ingewerkt worden, niet het subframe zoals dat oorspronkelijk zit.

Nu is dus eigenlijk mijn vraag of iemand ervaringen heeft met deze set. Of hij of zij exact dit zelfde had of alleen ik dit heb.

Hoop op nuttige tips! d:)b

Groeten,

Ramin

RE: SPAX coil over RSX519 luidruchtig

Niemand? :+)

Weet ook niemand wie ze er wel op heeft zitten? Dan stuur ik diegene even een PM.

Hoor het graag!

Groeten,
Ramin

RE: SPAX coil over RSX519 luidruchtig

De steun op de body zal het probleem niet zijn, anders zouden je oude dempers ook moeten rammelen.

Misschien kan je de bussen in de bovenste bevestigingspunten vervangen door iets zachter. Het kan ook zijn dat de veren op de schotels staan te rammelen.

RE: SPAX coil over RSX519 luidruchtig

Sorry, had niet gezien dat er een reactie was. Vandaar de late vanaf mijn kant.
Wat bedoel je precies met bovenste bussen? Er worden wel twee bussen gebruikt maar deze zijn voor het klemmen van de veer tussen de ophangingsplaten.

De veerschotels zouden misschien een optie zijn. Alleen heb ik geen idee hoe deze kunnen rammelen. De veren staan vrij strak afgesteld.

Bedankt voor je reactie!

RE: SPAX coil over RSX519 luidruchtig

Er zit toch een PU bus om de bevestigingsbout van de demper?

RE: SPAX coil over RSX519 luidruchtig

Ik heb afgelopen zondag even gereden met de Mini van Ramin :D en inderdaad klinkt het als een harde tik, alsof er een bus ergens defect is. Ik had eenzelfde tik na montage van mijn GAZ set, en daarbij bleek het lager van de bovenste draagarm volledig uitgelopen te zijn. Normaliter merk je daar niet zoveel van aangezien er een enorme kracht op staat vanwege de veerbol er vlak boven, maar met de stugge GAZ schokbrekers en op korte hobbels zat er genoeg (zijdelings) ruimte in om een luide tik te veroorzaken.

Aangezien de Mini van Ramin echter voor een zeer groot deel uit (zo goed als) nieuwe onderdelen bestaat, is het lastig een bepaald punt aan te wijzen..

Hij rijdt best goed trouwens.. ;) Beetje luidruchtiger dan de bog standard Cooper MPi die ik bij me had.. ;)