Je zou een eventuele retourleiding ook voor de pomp teruglaten komen. Dus tank -> Tstuk met retourleiding -> pomp.
Suuk6
- Login of registreer om te reageren
Je zou een eventuele retourleiding ook voor de pomp teruglaten komen. Dus tank -> Tstuk met retourleiding -> pomp.
Suuk6
Het simpelste is een externe pomp gebruiken en een retour bovenin de tank lassen. Werkdruk van de Spi pomp is 1,2 bar. De meeste aftermarket externe brandstofpompen geven 3 bar, maar dat is eventueel met een brandstofdrukregelaar terug te brengen.
Een pomp in de tank is ook mogelijk. Sebastiaan hier op het forum heeft dat ook gedaan voor zijn Suzuki conversie. Is alleen nogal wat werk en je moet het wel aandurven.
Dennis
even volstrekt Off Topic: maar hoe kom je weg met oude kentekens op een auto uit 94?
Het betreft hier een Belgische wagen.
Het wegkomen met een blauw kenteken? Oom agent weet vaak de leeftijd van de wagen niet en het is geen APK-punt.
Ik denk dat Daniel het over de rode mini in het filmpje heeft?
Dat mag inderdaad niet, is overigens wel een APK-punt, namelijk geen goedgekeurde kentekenplaten.
En aan het kenteken kun je zien hoe oud de auto is, dus dat kan oom agent ook zien.
En import-oldtimers krijgen alleen AM-kentekenplaten (blauw) of een gewoon nieuw kenteken (geel).
Ik weet dat de bekeuring in ieder geval niet mals is, 2 jaar geleden, rond de 100 euro per plaat!
B-squared: Top idee, zeker het testen waard.
Dennis: boven in de tank langs opzij dan want de tank zit toch tegen de bodem of ben ik mis.
En het is niet de bedoeling om de pc eruit te halen van een spi om er een carb van te maken. Geen flauw idee wat daar het nut van is.
Ik wil alles van mijn spi overbouwen in mijn estate, zodat ik een estate SPI versie heb. Ben zelf heel tevreden van mijn Spi, als ik problemen heb met 1 van de minis is het altijd met de carb mini. Wat niets wil zeggen natuurlijk.
Met deze tips kan ik alvast aan de slag, maar extra tips zijn altijd welkom.
mvg Davy
Ho sorry! ik zie dat ik t filmpje in verkeerde treat heb gehangen.. was voor een andere voor het ombouwen naar Carb..
En die platen.. Het mag niet inderdaad per plaat kost het ook 100 euro. Had stickers op een die gele in m'n avatar, vond de politie/RDW ook niet zo grappig.
Maar ja, Politie zit hier om de hoek en zit er al heel lang op. Nog nooit aangehouden.
En met de APK moeten gele erop zitten. Die gaan er dan ook weer op . (Die liggen ook in de achterbak.)
En voor de reden dat ik hem heb omgebouwd was omdat hij niet door de 0,5% CO viergas test meer komt met wat dan ook en met Carb mag je 3,5% CO waarde hebben. Vandaar..
Roberto-k schreef:
En voor de reden dat ik hem heb omgebouwd was omdat hij niet door de 0,5% CO viergas test meer komt met wat dan ook en met Carb mag je 3,5% CO waarde hebben. Vandaar..
Pardon? Je max. CO waarde ligt aan de bouwjaar van je Mini, toch niet of het een injectie of carburateur heeft???
Heb Ik ga het ondervinden als hij voor de APK gaat.
Anders bouw ik het weer terug om, niet zo moeilijk.
Tot en met 1995 mag je ombouwen. (schijnt)
http://www.mijnalbum.nl/Album=NSKGLANF
Daar staan foto's van mijn conversie in. Hoe je het kan doen met externe pomp en met interne pomp.
Helaas kan ik de foto's hier niet meer neerzetten omdat ik anders alle foto's eerst zou moeten verkleinen. Voorheen hoefde dit niet.
Gr Sebas
ik weet niet hoe ver je al bent met het ombouwen van je estate naar injectie?
wij hebben het ook drie jaar geleden gedaan en ik heb de originele brandstofpomp gebruikt uit de spi tank.
pijpje inkorten en het filter zo laag mogelijk plaatsen.
het plaatje met bevestiging op de standaard tank hebben we ook gebruikt op de tank van de estate. alsof het fabriek af was
ik zal is kijken of er nog foto's op de pc staan.
verder is het niet zo moeilijk alles over te zetten. hier en daar wat beugeltjes plaatsen voor je relais en een paar gaten boren.
de brandstofleidingen heb ik ook overgezet van de spi.
bijna plug and play
@ Geertsjes: Lijkt me dat je tank goed moet volhouden anders hapt de pomp lucht!
Vaak wordt op de bodem van zo'n vlakke tank een anti-surge bakje geplaatst: ahw twee C-vormige "schuttinkjes" IN elkaar met de opening 180 graden tov elkaar. Pompje hier in laten hangen zodat ook de retourleiding hier in uit komt => zo kom je niet snel zonder peut in scherpe bochten. ;-)
Nooit last van gehad. Ze gebruiken in de racerij okk wel van die sponzen. Zou ook kunnen helpen.
De tank van de estate heeft wel een kleine verzinking op de plek van het filter.
RE: Spi Clubman estate
Ingediend door davyd op do, 22-10-2015 14:52
Ik ben zeker niet de eerste maar toch is er weinig over te vinden.
Ik zou graag alles van mijn spi overbouwen in mijn clubman estate.
Probleem dat ik daarbij heb is de naftvoorziening.
Hoe los ik die het beste op, extra gaatje maken voor de benzine die terug komt en een elektronische naftpomp? Hoeveel vermogen/druk moet deze hebben?
Of is er een manier dat ik de benzinepomp van de spi kan gebruiken in combinatie met een estate tank?
Nog dingen die ik misschien over het hoofd zie bij het overbouwen?
Ik zou de catalysator weglaten, toch nog een hitteschild nodig of mag dit ook weg?
alvast bedankt voor de hulp
Grtz Davy