Spi met kent MD274, 1.5:1 rockers en gevlakte kop

RE: Spi met kent MD274, 1.5:1 rockers en gevlakte kop

Goedemiddag,

Ik ben van plan om mijn 1993 spi te voorzien van een kent md274 nokkenas in combinatie met 1.5:1 rollertip rockers. Nu vraag ik mij af of de kleppen met deze combinatie de zuigers kunnen raken. De kop is namelijk zo'n 2,5mm gevlakt om de compressie van deze sprite motor op nivo te krijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Meten met klei o.i.d. kan natuurlijk altijd nog, maar dan moet je wel eerst alle onderdelen gekocht hebben. Beetje laat om er dan achter te komen dat het niet past.

Alvast bedankt,
Daniel

2,5 mm gevlakt? Dat is wel heuull erg veuull... :?

Ik rij met exact de zelfde specs als jij opgeeft, maar dan zonder die comressieverhoging. Waar haal je vandaan dat dit nodig is?

inderdaad een vreemd verhaal om je kop zover te vlakken...

ikzelf heb de kop wel zover laten vlakken, maar dat was nodig om compressieverlies op te heffen nadat mijn 998cc onderblok pockets heeft gekregen om de kleppen van een 1275 kop kwijt te kunnen... maar bij een 1275 onderblok snap ik niet waarom zoveel af te vlakken...

Nu ga ik twijfelen. Het vlakken was nodig om op ongeveer 10:1 compressieverhouding uit te komen met een uitgefreesde kop en een lage standaard CR van een sprite. Maar hoeveel er nu afgegaan is??

Als ik de kans krijg zal ik even meten wat de resterende koppdikte is. Hoeveel kan er normaal veilig van een kop gehaald worden zonder een te grote kans op raken van het oliekanaal en de waterkanalen?

(edit net even nagekeken er is 1,5mm vanaf om van 9,4:1 naar ongeveer 10:1 te gaan)

Groeten Daniel

je kan toch boel monteren (ik neem aan met verstelbare distributieketting?)

kop erop, kleppen stellen en dan met de hand ronddraaien en kijk of het soepel loopt en nergens tegenaan stoot.

je kan aardig wat vlees weg halen bij de kop, maar ik zou niet meer er vanaf halen dan nodig.

misschien kan je flat top zuigers monteren? dan helpt ook al wat.