T's al weer opgelost hoor.
Bij SC zijn er twee firmware's voor de typhoon SPI.
Natuurlijk 92-96 en hun eigen versie 4.8 van 02/12.
Daar ging het dus ff niet helemaal goed , maar vandaag 3/4 dag aan de telefoon en mail zijn we er dan toch uit.
Geen foute sensor , ook geen pull-up weerstandje etc , maar enkele kleine settings in de mapping samen met de juiste firmware.
Als jullie de cooper 1275 met 45mm klep TB software draait deze veels te arm en blijft t'ie bijna niet lopen.
Om je SPI de eerste keer te starten is het beter de 1380 50mm software te gebruiken want die draait heel rijk en dan te downgraden in de mapping totdat je Lambda bij elke constante snelheid 0.5V aangeeft.
Morgen ff op de rollen bij de RDW(IPO heet dat hier) voor 29 euri (ja,ja, niet zo duur als in Nederland).
Elk jaar gaan bijna al onze mini's op de bank om ff de prik af te stellen , stinkt 't voor je achterligger ook wat minder met een tochtje.
Greetz , jeroen2.
- Login of registreer om te reageren
RE: SPI SC typhoon met SC twin-spruitstuk.
Ingediend door jeroen2 op do, 17-10-2013 22:01
Yep , ben nog alive.
Iemand al enige ervaring met een Typhoon op een SPI.
Starte deze meteen?
Gaf deze meteen het goede toerental.
Bij mij telt hij de tanden niet synchroom.
Nieuwe sensor helpt ook al niet.
Spacers gemaakt van 1 tot 3mm en dan ook niet.
Vliegwiel is nieuw en is niet vies etc.
Met de originele ECU start hij meteen (loopt beroerd door geen vacuum meer , maar doet 't in ieder geval).
Greetz vanuit een nog zonnig Portugal , jeroen2.