SPI SC typhoon met SC twin-spruitstuk.

RE: SPI SC typhoon met SC twin-spruitstuk.

Yep , ben nog alive.

Iemand al enige ervaring met een Typhoon op een SPI.
Starte deze meteen?
Gaf deze meteen het goede toerental.
Bij mij telt hij de tanden niet synchroom.
Nieuwe sensor helpt ook al niet.
Spacers gemaakt van 1 tot 3mm en dan ook niet.
Vliegwiel is nieuw en is niet vies etc.
Met de originele ECU start hij meteen (loopt beroerd door geen vacuum meer , maar doet 't in ieder geval).

Greetz vanuit een nog zonnig Portugal , jeroen2.
8)

RE: SPI SC typhoon met SC twin-spruitstuk.

T's al weer opgelost hoor.

Bij SC zijn er twee firmware's voor de typhoon SPI.
Natuurlijk 92-96 en hun eigen versie 4.8 van 02/12.
Daar ging het dus ff niet helemaal goed , maar vandaag 3/4 dag aan de telefoon en mail zijn we er dan toch uit.
Geen foute sensor , ook geen pull-up weerstandje etc , maar enkele kleine settings in de mapping samen met de juiste firmware.
Als jullie de cooper 1275 met 45mm klep TB software draait deze veels te arm en blijft t'ie bijna niet lopen.
Om je SPI de eerste keer te starten is het beter de 1380 50mm software te gebruiken want die draait heel rijk en dan te downgraden in de mapping totdat je Lambda bij elke constante snelheid 0.5V aangeeft.
Morgen ff op de rollen bij de RDW(IPO heet dat hier) voor 29 euri (ja,ja, niet zo duur als in Nederland).
Elk jaar gaan bijna al onze mini's op de bank om ff de prik af te stellen , stinkt 't voor je achterligger ook wat minder met een tochtje.

Greetz , jeroen2.
8)

RE: SPI SC typhoon met SC twin-spruitstuk.

Beste ,

Hij doet 't hoor ff 192 gejankt op de GPS na de rollen 116BHP @ 82Ft/Lbs @ 9159 rpm.
Harder hoeft nu niet meer , wel ga ik nog wat kleine dingetjes netjes maken in de motorbaai , wat een slangenshit zit er nu.
Nu dan de spec. anders krijg ik weer teveel vragen.
1320cc , Hepolite zuigers , Med krukas (met alles wat maar kan) met stalen mains , Med st2 verto superlight vliegwiel en zware drukgroep , STD demper , Kent 274SP nokkenstok , Mspares 1,5 rockers , stage 5 kop (met uitlaatringen) , Rimflow 37mm in en 31mm uit warm gesteld op 0.12mm , 8 Viton klepseals , 285LBS dubbele veren , Med stoters , Iskerdian superlight volgers , Mspares dikke tuimelaar as , MED drijfstangen (met alles wat mag) , turbo olie pompje en druk regelbaar warm 65-70 Psi , RC40 LCB en RC40 side demper en race cat , Mspares super 2 core radiator en 74 graden thermostaat met 6mm bypass gaatje en 20LBS dop met Morris stale overflow tankje , electrisch fanneke geschakeld met 85 graden switch in rad. en dash , SC twin injection incl. Typhoon ECU , SC thermostaathuis , bespoke filter , 3ES bak (ben de enige nog) met een 4 pin 3.1 diff. en 1-1 dropgear , 13row olie koeler dwars in de wielkast , std distributie met afgeslepen smalle rotor (ivm hoog toeren) , 4-pin 7a kaarsen en 8mm siliconen kabels , lucas sport coil goud.

Greetz , jeroen2
8)

RE: SPI SC typhoon met SC twin-spruitstuk.

Niet helemaal een (Balmoral) Spi meer, maar wel een inspiratie! Ik mis alleen nog de compressieverhouding :)

Otto

Balmoral Spi (aanmerkelijk meer standaard)

RE: SPI SC typhoon met SC twin-spruitstuk.

Beste ,

Statisch 11,2 en dynamisch bijna 14 en 98 of 100 tanken.

Greetz , jeroen2
8)