Omdat hij een K-series te koop heeft en geen V-tec Overigens is ook een K-series conversie wel vaker gedaan volgens mij. Wordt ook gesuggereerd door het aantal links die gegeven worden, hoewel ik die niet bekeken heb.
- Login of registreer om te reageren
RE: [Split] K-series inbouwen
Ingediend door Remco T op za, 27-12-2003 14:22
Uit Aangeboden:
Rapier schreef:
te koop: Rover 114 Gti front-subframe, en rover 1.4 k-serie motor inclusief compleet spi inspuitsysteem(spruitstuk, draadboom, computer alles)
ideaal voor een clubman-neus daar pas het subframe vrij eenvoudig in (de gewone neus dient verlengt te worden).
http://www.theclubman.co.uk
http://www.16vminiclub.com/forums/index.php
http://www.minimania.com/msgthreads.cfm
Alle onderdelen die verder nodig zijn van de rover 100 heb ik wel leggen, behalve velgen en versnellingsbakken.
De K-serie maakt veel gebruik van Honda technologie (o.a. V-tec). De K-serie zit ook in de rover 200, 25 en de MG-ZR serie. Van 1.4 16v 104 PK tot en met 1.8 160 pk. Nadeel van de K-serie is dat ze extreem high stress zijn. Een sportief koppel wordt pas boven de 5000 r/pm bereikt. (Heb zelf een 216 SI-16v)
Honda CRX 16V is een goed alternatief. Deze blokken zijn zo in te passen en door te tunen naar 160 PK. WWW.Ringmini.DE verkoopt kant en klare subframes waar deze blokken zo in passen.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
[Edit: quote toegevoegd - Eelke]