Kijk maar eens wat in Engeland allemaal voor gaafs op de weg rijdt. Daar zijn ze iets meer open minded denk ik. Ik ga trouwens binnenkort ook naar de RDW met mijn mini, geeft toch beter gevoel denk ik als de conversie op papier staat.
Bestaat er zoiets als een voorkeuring? Ik heb bijvoorbeeld zelf steunen gemaakt voor de stoelen. Zal wel niet mogen.
- Login of registreer om te reageren
RE: [Split] Keuring via buitenland
Ingediend door -Markos- op zo, 13-11-2005 16:25
Waarom lees ik hier eigenlijk vaak dat ze een mini naar engeland willen brengen om hem te laten keuren? Wat is het verschil met engelse keuring en nederlandse?

En waarom niet anders Duitsland ofzo? ik dacht dat ze in duitsland ook vrij easy zijn met aanpassingen aan auto's enzo?
Je kunt trouwens toch ook gewoon je mini met motorconversie laten verzekeren? Dat het ook gewoon op je verzekeringspapieren staat dat hij een motor verandering heeft ofzoiets? En dat je dus gewoon verzekerd bent bij een ongeluk oid. Want hoe groot is nou de kans dat de politie gaat controleren wat voor motor er in je auto ligt? (wat is de boete hier eigenlijk voor, een andere motor?)
In las pas trouwens in de autoweek een verslagje over een Dodge W200 onderstel met Rolls Royse carroserie erop (voor de helft, de achterkant hadden ze een laadbak van gemaakt). Daarin stond dat de auto niet herkeurd hoefde te worden omdat het W200 onderstel kentekenhoudend was ofzo??? omdat hij uit 1977 kwam stond er.
zo stond het er:
"De auto kost bovendien geen cent aan wegenbelasting. De Dodge uit 1977 is namelijk kentekenhoudend. Om die reden heb ik de auto ook niet hoeven aanbieden bij de RDW voor een typegoedkeuring; die heeft de Dodge immers al. Rest alleen de jaarlijkse APK. Bij de eerste keuring hebben we zelfs een steekproef aangevraagd. Mijn Rolls Royce kwam glansrijk door de keuring heen"
ik zal eens kijken of ik het artikel kan inscannen, maar denk het niet.. mijn scanner heeft kuren..