ik heb weer eens vaag id, ik heb net bij iemand in zijn renault 5 turbo meegereden en dat ding had me toch een power ik werd gewoon in mun stoel gedrukt
als mini liefhebber kreeg ik meteen het id van een renault 5 turbo blok in een mini iemand enige id of dit mogelijk is, ik neem aan van wel aangezien het ook al iemand is gelukt om een crx blok in een mini te krijgen
Maar wanneer je zo'n ingrijpende conversie wilt doen moet je wel een hoop tijd/geld/kennis hebben.
Die crx (honda types) conversies worden steeds aantrekkelijker doordat ze inderdaad complete subframes verkopen. Hierdoor hoef je niet zelf het wiel nog een keer uit te vinden. ik geloof dat zo'n conversie goedkoper kan dan een a serie (mini) blok opfokken. En ik geloof ook dat een honda motor uiteindelijk meer vermogen heeft, betrouwbaarder en zuiniger is...
gheheh
een renault 5 gtt is het mooiste wat er is. the turbo feeling is super.
ik ben zelf al jaren actief op http://www.renault-tuning.com/latest.php
een blok erin bouwen moet wel mogelijk zijn alles is mogelijk en kan niet bestaat niet.
de motor is niet zo gek groot met 1400cc en een turbo.
je kan er veel kanten mee uit.
hmmm.........
De motor bij een renault ligt volgens mij in de lengte richting, en de bak ligt [u:28gylgli]voor[/u:28gylgli] de motor.
Ik denk dat dit nogal lastig word
Remko van Dongen(zit alleen op de mailinglist dacht ik) heeft ook zo'n GT turbo blok erin gehangen, misschien moet je eens met hem contact opnemen....
Let wel het nbadeel van zo'n oud blokje is wel dat er meestal flink mee gereden is(lees: afgeragd) en ze lopen op gelode benzine en hebben een verbruik van gemiddeld 1 op 8 dus als je gek wilt doen is het misschien wijzer om een CRX blok erin de schoppen.
Ik heb zelf een gt turbo, het trekt inderdaad als een beest ':D'maar het loopt gewoon op euro 95 en het verbruik valt ook wel mee. Als je normaal rijdt 1 op 13 en als je flink gaat racen 1 op 10, maar als je echt helemaal los gaat bij elk stoplicht als een gek wegtrekt de motor laat brullen tot de 7000 toeren en bij de 100km/h pas naar zijn 3 schakelt dan lukt idd een verbruik van 1 op 8 wel ja. Blokken zijn vrijstevig en betrouwbaar, omdat ze speciaal gemaakt zijn voor de turbo. Dus als je een auto koopt die nog loopt zal hij het voorlopig ook nog wel blijven doen.
Hmm. Over die benzine zou je misschien wel eens gelijk kunnen hebben. In het orginele boekje staat.
"Gebruik uitsluitend super benzine. N.B.: gebruik benzine van een bekend merk en van een kwaliteit die overeenkomt met de norm die in uw land is vastgelegd. In Frankijk heeft super een benzine een octaangetal tussen 97 en 99."
Dus de vraag is dan zit er standaard lood in super. Bij de witte pomp had je altijd euro 95 euro 98/super en super plus (met lood vervanger). Sinds ik hem heb (2 jaar ondertussen) altijd 95 erin gedaan gaat goed en dat heeft mijn voorganger ook gedaan en motortje loopt nog als een zonnetje laatste 7 maanden 1400km per maand gereden.
Het verbruik dat jij zegt is makkelijk haalbaar. Je schroeft de turbo druk op tot ongeveer 1,2 bar met een grotere hoofdsproeier. Je auto trekt een stuk harder op (ongeveer 7 seconden naar 100, scheelt dus een volle seconde) en het verbruik neemt gigantisch toe. Verder scheelt het ook wel of je 95/100 op de snelweg rijdt of 120.
Markos schreef: hmm, vtec-je levert meer voor je geld en heeft ook een boost, bij iets van 6000 tpm... kun je ook nog lekker doortrekken tot 8000 tpm!!
Die "boost" van zo'n Vtec moet je niet zo heel veel van voortstellen. Een vriend van mij heeft een Civic VTI, 160 pk, maar een koppel van niks. Oke het blaast wel maar de kracht explosie die je in een GT turbo ervaart is er niet.
Nee maarja dat is ook een groot verschil, een turbo of niet.
Allen als je bij een turbo moet schakelen ga je met een Vtec nog ff lekker flink door en dan is het wel een redelijk groot verschil of je nu bij 6000 toeren doorschakeld bij de GT turbo of pas bij ca 9000 bij een Vtec...
Persoonlijk heb ik het niet zo op turbo's omdat je zoiezo al niet weet hoe er mee gereden is, of de turbo niet te veel heeft geleden en goed is af laten koelen na een stukje blazen want dat is best wel belangrijk bij een turbo.
Een revisie turbo is tenslotte vrij prijzig(ca Eu 700,-)
Rene schreef: Alleen als je bij een turbo moet schakelen ga je met een Vtec nog ff lekker flink door en dan is het wel een redelijk groot verschil of je nu bij 6000 toeren doorschakeld bij de GT turbo of pas bij ca 9000 bij een Vtec...
Ja maar waar te bij een Vtec moet wachten tot de 6000 toeren tot er iets gebeurt, zit je bij en turbo al lang tegen je stoel aan gedrukt.
Ik ben net bezig met een polo g40 projectje. We zijn er eentje aan het opknappen, nieuwe veren,velgen en de lak weer toonbaar maken.
Maar die bakken rossen ook echt dat is niet normaal.
Met een beetje gas bij spinnen je wielen gewoon door als je van 1 naar 2 schakelt.
Jammer dat zo'n motor niet in de mini past. Die bak loopt volgens mij veelt ver door naar de zijkant.
Kent iemand een persoon met een vw conversie?
Rene":332ovc04]Alleen als je bij een turbo moet schakelen ga je met een Vtec nog ff lekker flink door en dan is het wel een redelijk groot verschil of je nu bij 6000 toeren doorschakeld bij de GT turbo of pas bij ca 9000 bij een Vtec...
Ja maar waar te bij een Vtec moet wachten tot de 6000 toeren tot er iets gebeurt, zit je bij en turbo al lang tegen je stoel aan gedrukt. [/quote:332ovc04]
Tuurlijk is waar maar het is wel een verschil of je nu eerder moet schakelen ivm het maximale toerental of je nog ff door kan gasgeven met 160 pk tegen standaard 120 Pk...
Ik heb een renault 5 GTT, en die rijdt perfect op 98. Verbruik valt best mee.
Maar is best een leuk snel ding. En een VTEC moet toch moeite doen om te volgen.
Ik heb nog foto's van mijn motor, misschien hebben jullie daar iets aan.
De uitlaat en de turbo zitten tegen het schutbord en de motor ligt dwars.
RTC???? Ben gewoon een Minirijder die toevallig bij Renault heeft gewerkt in zijn toenmalige carriere als automonteur en daardoor nog steeds van allerlei auto's houdt
Rene schreef: Remko van Dongen(zit alleen op de mailinglist dacht ik) heeft ook zo'n GT turbo blok erin gehangen, misschien moet je eens met hem contact opnemen....
Let wel het nbadeel van zo'n oud blokje is wel dat er meestal flink mee gereden is(lees: afgeragd) en ze lopen op gelode benzine en hebben een verbruik van gemiddeld 1 op 8 dus als je gek wilt doen is het misschien wijzer om een CRX blok erin de schoppen.
Das dus niet helemaal waar Hij heeft een poging gewaagd om de Turbo van een Gt op een Metro blok te bouwen. En dat dan op de Janspeed manier (naast het blok ipv achter het blok). Maar hij ziet er al weer van af en heeft een Metro Turbo blok gekocht met turbo.
Ik had er vorige week nog 1 in bezit incl de clubman estate waar hij inzat Maar maandag verkocht aan iemand anders die vandaag het blok eer verkocht heeft... Maar je moet geluk hebben met Metro Turbo blokjes. Ze zijn best lastig te vinden, ik denk dat ze net iets meer doen dan een 1300.
Maar je weet niet wat je koopt, vaak zijn ze afgeragd.
Das dus niet helemaal waar Hij heeft een poging gewaagd om de Turbo van een Gt op een Metro blok te bouwen. En dat dan op de Janspeed manier (naast het blok ipv achter het blok). Maar hij ziet er al weer van af en heeft een Metro Turbo blok gekocht met turbo.[/quote:2wh0m3b9]
Onee das waar had even de indruk dat hij een compleet GT turbo blok aan het inbouwen was maar nu je het zet was het alleen de turbo...
Martin rs":39m0txd1]hahah komen de RTC lui ook al hiero
Euh ..... jep [/quote:39m0txd1]
Heh, da zijn manne die aan het overwegen zijn om hunne juist opgemaakte R5GTT te verkopen om natuurlijk een machtig machien van ne mini te kopen. Eventueel hunne eigen R5GTT bij houde om dan een projectje te doen waar ze hunne turbo blok in die mooie mini steken dan... logisch niet?
Komaan Geert, laat u hart spreken en koopt ne mini
Remko gaat het nu weer anders doen.
Een 1380 blok met daarop de turbo van de R5.
Het inlaatspruitstuk had hij al klaar, toevallig gezien op de Monthly Friday Hangout van de Westbrabanders...
Rene schreef: Remko van Dongen(zit alleen op de mailinglist dacht ik) heeft ook zo'n GT turbo blok erin gehangen, misschien moet je eens met hem contact opnemen....
Let wel het nbadeel van zo'n oud blokje is wel dat er meestal flink mee gereden is(lees: afgeragd) en ze lopen op gelode benzine en hebben een verbruik van gemiddeld 1 op 8 dus als je gek wilt doen is het misschien wijzer om een CRX blok erin de schoppen.
kan imand me vertellen hoe ik met deze remco in contact kan komen (of iemand anders die een R5GTT blok in een mini heeft gekregen) ik heb een aanbieding gekregen die ik niet af kan slaan, het blok en een mini samen voor €550,- maar ik ben zelf niet zo techniesch onderlegd dus wil weten welke problemen ik kan verwachten en zo
www.mustbemini.nl, hij heeft ook zijn eigen toko in mini-spulletjes. Ik dacht dat hij ook weer bezig was met een ander interesant project(turbo zonder body-modificaties )
Een maatje van mij heeft het gekke idee om een om een Renault 5 GT turbo blok te kopen. Past zoiets in een mini? Ik ben al aan het googlen geweest, maar ik kan niks vinden.
Een maatje van mij heeft het gekke idee om een om een Renault 5 GT turbo blok te kopen. Past zoiets in een mini? Ik ben al aan het googlen geweest, maar ik kan niks vinden.
Alles past vroeg of laat...
Maar er zijn betrouwbaardere, snellere motoren die makkelijker te vinden zijn (Honda dus...).
Laat die motor alsjeblieft weer in een 5 terecht komen dat beginnen ook klassiekers te worden of in een 4, dat past heel goed en is nog leuker.
Een Civic zonder motor is een mooier gezicht dan dat er een GT Turbo zonder staat.
snarfvz schreef: Ok dank je, ik zal het door geven, dus zoals ik uit die link begrijp is dat bij een renault 5 Turbo ( r5t) de koppakking redelijk snel kapot gaat
Was idd een veel voorkomend probleem, vooral omdat er meestal niet genoeg tijd werd gegeven aan de motor om nog een beetje af te koelen en te 'ontstressen' voor de motor gestopt werdt na doorgejakkerd te hebben ermee.
Ok duidelijk, ik zal het proberen duidelijk te maken aan mijn maat.
Even een andere vraag ( misschien heeft dat wel met zo'n honda blok te maken) een Rover 114 ( is toch gelijk aan een honda blok???) is zoiets passend te maken, en zoja hoe moet dat dan met de boardcomputer ( injectie) is dat op een manier aan te sluiten dat die wel gaat werken
snarfvz schreef: Ok duidelijk, ik zal het proberen duidelijk te maken aan mijn maat.
Even een andere vraag ( misschien heeft dat wel met zo'n honda blok te maken) een Rover 114 ( is toch gelijk aan een honda blok???) is zoiets passend te maken, en zoja hoe moet dat dan met de boardcomputer ( injectie) is dat op een manier aan te sluiten dat die wel gaat werken
Rover 114 blok is een K-motor van Rover zelf. Is al gedaan dus zal wel te doen zijn.
Board computer: "gewoon" alles weer aansluiten en dan doet ie het gewoon weer. Het is net je TV die je in een andere woning neerzet.
Verder stel ik voor dat je nog eens gaat rondsnuffelen op de diverse fora/websites etc.
Dennis":2qbdai3d]Kan nu niet direct zeggen dat het resultaat er netjes uitziet, zeker de uitlaat geeft te denken. Ik weet niet hoeveel pk een Gt Turbo levert, maar betrouwbaar zijn ze allerminst. Dan kun je beter voor een Japans blok gaan, mijn Suzuki blok en toebehoren heeft uiteindelijk compleet minder dan 100 euro gekost.
Dennis[/quote:2qbdai3d]
Betrouwbaarheid van een 5gtt blok valt over te twisten. Heb jarenlang een 5gtt gereden zonder problemen..
Uitlaat is inderdaad minder mooi weggewerkt. Blok levert overigens 120pk.
Maar de fun zin 'm in de turbo
Ben trouwens niet dit topic begonnen zonder eerst wekenlang het forum afgestruind te hebben.
Ingediend door Christi@nus op wo, 13-01-2010 20:35
[size=85:19b0dwha][topics samengevoegd - Crispy][/size:19b0dwha]
ik heb op mijn mini een turbo van een renault 5 gemonteerd. Hiervoor heb ik het al veel besproken gat in het schutbord gemaakt enz enz.. Ook heb ik een mini rembekrachtiger geplaatst.
het probleem is dat ik de kachel niet meer goed kan plaatsen.(op de orginele plek komt ie dus te ver naar voren). Aangezien het een zomer auto wordt, had ik het idee een andere kachel te plaatsen
is er iemand die tegen ditzelfde probleem is aangelopen? en heb je nog goede ideen hierover? of heb je al ervaringen met het plaatsen van een renault 5 turbo? laat het dan even weten.
Ingediend door (b)engeltje op wo, 13-01-2010 20:41
Er zijn wel mensen die ervaring hebben met het maken van een eigen radiator. Dat lijkt me ook een mogelijkheid. Manuel Dekker heeft zijn eigen kachel gemaakt, omdat hij, door bepaalde aanpassingen (geen turbo) te weinig ruimte had.
Hier een topic over het verbouwen van je kachel. Daar staan ook de foto's in van de zelfbouwkachel van Manuel.
Ik heb mijn schutbord omgebouwd om een metro turbo blok erin te bouwen..
Ook heb ik de rembekrachtiger met stangestelsel ingebouwd dwars door de turbo bak heen.Allebei zitten ze de kachel in de weg..
De kachel heb ik uit elkaar gehad en de voorste lip eraf gehaald en in het huis vd kachel 2 nieuwe gaatjes geboord om hem wel op de orginele manier/plaats vast te hangen.
Enkel komt de kachel iets verder naar voren toe in de auto,maar ziet er voor de rest orgineel uit.
De achterste ophangpunten heb ik weer op de binnenzijde van schutbord/turbo bak gelast als origineel..
Het radiateurtje heb ik er uit gehaald en er een van een vw corrado in gedaan,zelfde formaat en aansluitingen maar een hogere opbrengst..
op youtube is wel een filmpje te vinden van een gtt blok in een mini hier kun je zien dat de dynamo word omgedraaid om ruimte te besparen http://www.youtube.com/watch?v=6mSpm0zL8sw
was het zelf ook van plan maar ben nu bezig een 2 liter erin te bouwen heeft ook 130 pk
gr john
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door masuyo op zo, 25-01-2004 22:28
zo lekker een topic kickje
ik heb weer eens vaag id, ik heb net bij iemand in zijn renault 5 turbo meegereden en dat ding had me toch een power ik werd gewoon in mun stoel gedrukt
als mini liefhebber kreeg ik meteen het id van een renault 5 turbo blok in een mini iemand enige id of dit mogelijk is, ik neem aan van wel aangezien het ook al iemand is gelukt om een crx blok in een mini te krijgen
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door taekeb op do, 13-05-2004 07:48
denk dat het wel "mogelijk" is. bijna alles kan.
Maar wanneer je zo'n ingrijpende conversie wilt doen moet je wel een hoop tijd/geld/kennis hebben.
Die crx (honda types) conversies worden steeds aantrekkelijker doordat ze inderdaad complete subframes verkopen. Hierdoor hoef je niet zelf het wiel nog een keer uit te vinden. ik geloof dat zo'n conversie goedkoper kan dan een a serie (mini) blok opfokken. En ik geloof ook dat een honda motor uiteindelijk meer vermogen heeft, betrouwbaarder en zuiniger is...
lang leven de clubman estate! (ooit)
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Martin rs op do, 13-05-2004 13:02
gheheh
een renault 5 gtt is het mooiste wat er is. the turbo feeling is super.
ik ben zelf al jaren actief op http://www.renault-tuning.com/latest.php
een blok erin bouwen moet wel mogelijk zijn alles is mogelijk en kan niet bestaat niet.
de motor is niet zo gek groot met 1400cc en een turbo.
je kan er veel kanten mee uit.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Roger op do, 13-05-2004 13:07
Volgens mij zit het uitlaatsysteem ook aan de achterkant van het blok, net als bij een mini. Ok wel handig lijkt mij.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Markos op do, 13-05-2004 16:58
hmm, vtec-je levert meer voor je geld en heeft ook een boost, bij iets van 6000 tpm... kun je ook nog lekker doortrekken tot 8000 tpm!!
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door mini_mouse op do, 13-05-2004 17:03
hmmm.........
De motor bij een renault ligt volgens mij in de lengte richting, en de bak ligt [u:28gylgli]voor[/u:28gylgli] de motor.
Ik denk dat dit nogal lastig word
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Rene op do, 13-05-2004 17:04
Remko van Dongen(zit alleen op de mailinglist dacht ik) heeft ook zo'n GT turbo blok erin gehangen, misschien moet je eens met hem contact opnemen....
Let wel het nbadeel van zo'n oud blokje is wel dat er meestal flink mee gereden is(lees: afgeragd) en ze lopen op gelode benzine en hebben een verbruik van gemiddeld 1 op 8 dus als je gek wilt doen is het misschien wijzer om een CRX blok erin de schoppen.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door M.O.D. op do, 13-05-2004 17:38
Ik heb zelf een gt turbo, het trekt inderdaad als een beest ':D'maar het loopt gewoon op euro 95 en het verbruik valt ook wel mee. Als je normaal rijdt 1 op 13 en als je flink gaat racen 1 op 10, maar als je echt helemaal los gaat bij elk stoplicht als een gek wegtrekt de motor laat brullen tot de 7000 toeren en bij de 100km/h pas naar zijn 3 schakelt dan lukt idd een verbruik van 1 op 8 wel ja. Blokken zijn vrijstevig en betrouwbaar, omdat ze speciaal gemaakt zijn voor de turbo. Dus als je een auto koopt die nog loopt zal hij het voorlopig ook nog wel blijven doen.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Rene op do, 13-05-2004 18:08
Hmmm dan kan ik het verkeerd hebben maar een maatje van me had een ''86er die dat verbruik en benzine had.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door M.O.D. op do, 13-05-2004 19:39
Hmm. Over die benzine zou je misschien wel eens gelijk kunnen hebben. In het orginele boekje staat.
"Gebruik uitsluitend super benzine. N.B.: gebruik benzine van een bekend merk en van een kwaliteit die overeenkomt met de norm die in uw land is vastgelegd. In Frankijk heeft super een benzine een octaangetal tussen 97 en 99."
Dus de vraag is dan zit er standaard lood in super. Bij de witte pomp had je altijd euro 95 euro 98/super en super plus (met lood vervanger). Sinds ik hem heb (2 jaar ondertussen) altijd 95 erin gedaan gaat goed en dat heeft mijn voorganger ook gedaan en motortje loopt nog als een zonnetje laatste 7 maanden 1400km per maand gereden.
Het verbruik dat jij zegt is makkelijk haalbaar. Je schroeft de turbo druk op tot ongeveer 1,2 bar met een grotere hoofdsproeier. Je auto trekt een stuk harder op (ongeveer 7 seconden naar 100, scheelt dus een volle seconde) en het verbruik neemt gigantisch toe. Verder scheelt het ook wel of je 95/100 op de snelweg rijdt of 120.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Roger op do, 13-05-2004 20:05
Die "boost" van zo'n Vtec moet je niet zo heel veel van voortstellen. Een vriend van mij heeft een Civic VTI, 160 pk, maar een koppel van niks. Oke het blaast wel maar de kracht explosie die je in een GT turbo ervaart is er niet.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Rene op do, 13-05-2004 20:38
Nee maarja dat is ook een groot verschil, een turbo of niet.
Allen als je bij een turbo moet schakelen ga je met een Vtec nog ff lekker flink door en dan is het wel een redelijk groot verschil of je nu bij 6000 toeren doorschakeld bij de GT turbo of pas bij ca 9000 bij een Vtec...
Persoonlijk heb ik het niet zo op turbo's omdat je zoiezo al niet weet hoe er mee gereden is, of de turbo niet te veel heeft geleden en goed is af laten koelen na een stukje blazen want dat is best wel belangrijk bij een turbo.
Een revisie turbo is tenslotte vrij prijzig(ca Eu 700,-)
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Roger op vr, 14-05-2004 00:41
Ja maar waar te bij een Vtec moet wachten tot de 6000 toeren tot er iets gebeurt, zit je bij en turbo al lang tegen je stoel aan gedrukt.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Daniel op vr, 14-05-2004 08:40
Ik ben net bezig met een polo g40 projectje. We zijn er eentje aan het opknappen, nieuwe veren,velgen en de lak weer toonbaar maken.
Maar die bakken rossen ook echt dat is niet normaal.
Met een beetje gas bij spinnen je wielen gewoon door als je van 1 naar 2 schakelt.
Jammer dat zo'n motor niet in de mini past. Die bak loopt volgens mij veelt ver door naar de zijkant.
Kent iemand een persoon met een vw conversie?
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Martin rs op vr, 14-05-2004 10:21
probeer eens een topic te openenen op de eerder genoemde renault site.
ze kunnen je er alles over vertellen.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Rene op vr, 14-05-2004 16:03
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door geert_gtt op vr, 14-05-2004 19:35
Ik heb een renault 5 GTT, en die rijdt perfect op 98. Verbruik valt best mee.
Maar is best een leuk snel ding. En een VTEC moet toch moeite doen om te volgen.
Ik heb nog foto's van mijn motor, misschien hebben jullie daar iets aan.
De uitlaat en de turbo zitten tegen het schutbord en de motor ligt dwars.
http://users.skynet.be/fa313328/kanaal5.JPG
sorry, ik kon het ff niet laten om ook een foto van de auto er bij te zetten.
[edit red flame, img-tags weggehaald, picje te groot voor het forum ]
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Rene op vr, 14-05-2004 20:17
Mooi gespoten subframe, past echt bij het autootje met die grijze accenten erop.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Martin rs op vr, 14-05-2004 20:21
hahah komen de RTC lui ook al hiero
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Rene op vr, 14-05-2004 23:41
RTC???? Ben gewoon een Minirijder die toevallig bij Renault heeft gewerkt in zijn toenmalige carriere als automonteur en daardoor nog steeds van allerlei auto's houdt
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Martin rs op za, 15-05-2004 07:06
bedoelde geert_gtt.
RTC staat voor renault tuning club. heb zelf ook renault gereden namelijk.
maar waar het om gaat... een gtt blok in een mini.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Chielsea op za, 15-05-2004 15:23
Das dus niet helemaal waar Hij heeft een poging gewaagd om de Turbo van een Gt op een Metro blok te bouwen. En dat dan op de Janspeed manier (naast het blok ipv achter het blok). Maar hij ziet er al weer van af en heeft een Metro Turbo blok gekocht met turbo.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door J-man op za, 15-05-2004 18:21
Weet je ook hoeveel zo'n blokje kost? en waar je die kan vinden?
grtz
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Chielsea op za, 15-05-2004 19:50
Ik had er vorige week nog 1 in bezit incl de clubman estate waar hij inzat Maar maandag verkocht aan iemand anders die vandaag het blok eer verkocht heeft... Maar je moet geluk hebben met Metro Turbo blokjes. Ze zijn best lastig te vinden, ik denk dat ze net iets meer doen dan een 1300.
Maar je weet niet wat je koopt, vaak zijn ze afgeragd.
Succes!
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Rene op za, 15-05-2004 22:49
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door geert_gtt op vr, 28-05-2004 10:38
Euh ..... jep
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door J-man op vr, 28-05-2004 12:17
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door masuyo op di, 01-06-2004 15:12
zit ik net op een 16v mini club site te kijken, kom ik dit tegen
er zit dus een renault 5 gt turbo blok onder die slangen
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Arie B op di, 01-06-2004 15:36
Remko gaat het nu weer anders doen.
Een 1380 blok met daarop de turbo van de R5.
Het inlaatspruitstuk had hij al klaar, toevallig gezien op de Monthly Friday Hangout van de Westbrabanders...
Groetz Arie
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door MiniNRG op wo, 09-03-2005 14:44
kan imand me vertellen hoe ik met deze remco in contact kan komen (of iemand anders die een R5GTT blok in een mini heeft gekregen) ik heb een aanbieding gekregen die ik niet af kan slaan, het blok en een mini samen voor €550,- maar ik ben zelf niet zo techniesch onderlegd dus wil weten welke problemen ik kan verwachten en zo
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Chielsea op wo, 09-03-2005 14:58
www.mustbemini.nl, hij heeft ook zijn eigen toko in mini-spulletjes. Ik dacht dat hij ook weer bezig was met een ander interesant project(turbo zonder body-modificaties )
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Mini Martin op wo, 09-03-2005 15:00
Is dat het blok wat (wegens beëindiging hobby/tijdgebrek) op marktplaats te koop staat?
grtzz Martin
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door MiniNRG op wo, 09-03-2005 16:33
ja ik geloof het wel, is niet van degene die hem gepost heeft. hoezo?
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Renessy op do, 10-03-2005 08:32
Misschien heb je hier iets aan..... Er staan dan wel geen renault ombouws tussen maar het is wel leuk om ideeen op te doen....
http://www.16vminiclub.com/forums/
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door snarfvz op za, 17-05-2008 14:35
[size=75:235q2z51][topics samengevoegd - Crispy][/size:235q2z51]
Hoi hoi,
Een maatje van mij heeft het gekke idee om een om een Renault 5 GT turbo blok te kopen. Past zoiets in een mini? Ik ben al aan het googlen geweest, maar ik kan niks vinden.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Racing Green op za, 17-05-2008 14:44
Hier alvast een aanknopingspunt
http://www.16vminiclub.com/forums/viewt ... 2938#82938
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door snarfvz op zo, 18-05-2008 00:38
Ok dank je, ik zal het door geven, dus zoals ik uit die link begrijp is dat bij een renault 5 Turbo ( r5t) de koppakking redelijk snel kapot gaat
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Carlo op zo, 18-05-2008 22:04
Alles past vroeg of laat...
Maar er zijn betrouwbaardere, snellere motoren die makkelijker te vinden zijn (Honda dus...).
Laat die motor alsjeblieft weer in een 5 terecht komen dat beginnen ook klassiekers te worden of in een 4, dat past heel goed en is nog leuker.
Een Civic zonder motor is een mooier gezicht dan dat er een GT Turbo zonder staat.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door miniman_78 op zo, 18-05-2008 22:55
Was idd een veel voorkomend probleem, vooral omdat er meestal niet genoeg tijd werd gegeven aan de motor om nog een beetje af te koelen en te 'ontstressen' voor de motor gestopt werdt na doorgejakkerd te hebben ermee.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door snarfvz op ma, 19-05-2008 09:58
Ok duidelijk, ik zal het proberen duidelijk te maken aan mijn maat.
Even een andere vraag ( misschien heeft dat wel met zo'n honda blok te maken) een Rover 114 ( is toch gelijk aan een honda blok???) is zoiets passend te maken, en zoja hoe moet dat dan met de boardcomputer ( injectie) is dat op een manier aan te sluiten dat die wel gaat werken
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Crispy op ma, 19-05-2008 12:50
Heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door
De zoekfunctie van het forum werkt beter hoor... Deze staat ook nog eens in de FAQ van deze rubriek...
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Carlo op ma, 19-05-2008 17:04
Rover 114 blok is een K-motor van Rover zelf. Is al gedaan dus zal wel te doen zijn.
Board computer: "gewoon" alles weer aansluiten en dan doet ie het gewoon weer. Het is net je TV die je in een andere woning neerzet.
Verder stel ik voor dat je nog eens gaat rondsnuffelen op de diverse fora/websites etc.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door TurboTijn op ma, 23-03-2009 08:44
[Post toegevoegd uit dit topic - Crispy]
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Christi@nus op wo, 13-01-2010 20:35
[size=85:19b0dwha][topics samengevoegd - Crispy][/size:19b0dwha]
ik heb op mijn mini een turbo van een renault 5 gemonteerd. Hiervoor heb ik het al veel besproken gat in het schutbord gemaakt enz enz.. Ook heb ik een mini rembekrachtiger geplaatst.
het probleem is dat ik de kachel niet meer goed kan plaatsen.(op de orginele plek komt ie dus te ver naar voren). Aangezien het een zomer auto wordt, had ik het idee een andere kachel te plaatsen
is er iemand die tegen ditzelfde probleem is aangelopen? en heb je nog goede ideen hierover? of heb je al ervaringen met het plaatsen van een renault 5 turbo? laat het dan even weten.
alvast bedankt!
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door (b)engeltje op wo, 13-01-2010 20:41
Er zijn wel mensen die ervaring hebben met het maken van een eigen radiator. Dat lijkt me ook een mogelijkheid. Manuel Dekker heeft zijn eigen kachel gemaakt, omdat hij, door bepaalde aanpassingen (geen turbo) te weinig ruimte had.
Hier een topic over het verbouwen van je kachel. Daar staan ook de foto's in van de zelfbouwkachel van Manuel.
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door B-squared op wo, 13-01-2010 21:15
Je kan ook een 12volt kacheltje kopen en deze op je dashboard zetten....
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door clubbie op do, 14-01-2010 13:38
Ik heb mijn schutbord omgebouwd om een metro turbo blok erin te bouwen.. eraf gehaald en in het huis vd kachel 2 nieuwe gaatjes geboord om hem wel op de orginele manier/plaats vast te hangen.
Ook heb ik de rembekrachtiger met stangestelsel ingebouwd dwars door de turbo bak heen.Allebei zitten ze de kachel in de weg..
De kachel heb ik uit elkaar gehad en de voorste lip
Enkel komt de kachel iets verder naar voren toe in de auto,maar ziet er voor de rest orgineel uit.
De achterste ophangpunten heb ik weer op de binnenzijde van schutbord/turbo bak gelast als origineel..
Het radiateurtje heb ik er uit gehaald en er een van een vw corrado in gedaan,zelfde formaat en aansluitingen maar een hogere opbrengst..
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door Crispy op vr, 15-01-2010 16:43
Ik heb de vraag aan het algemene topic toegevoegd over het inbouwen van de R5 turbo.
Deze was evt ook te vinden geweest vanuit de FAQ
Verder vond ik nog dit topic wat speicifiek over andere kachels gaat:
viewtopic.php?p=56440#p56440
RE: [Split] Renault 5 Turbo blok in Mini?
Ingediend door johnts op di, 19-07-2011 17:45
op youtube is wel een filmpje te vinden van een gtt blok in een mini hier kun je zien dat de dynamo word omgedraaid om ruimte te besparen
http://www.youtube.com/watch?v=6mSpm0zL8sw
was het zelf ook van plan maar ben nu bezig een 2 liter erin te bouwen heeft ook 130 pk
gr john