Goed laten afstellen, heh, zo'n Weber. Anders zit het er dik in dat hij minder gaat presteren in plaats van meer.
- Login of registreer om te reageren
Goed laten afstellen, heh, zo'n Weber. Anders zit het er dik in dat hij minder gaat presteren in plaats van meer.
Nicely... Dit zijn ook degenen die je kan monteren zonder je schutboard aan te hoefen passen.
Mazzelaar
Greetz
Richard, nog steeds kijkend naar een Weber 45 DCOE.
Is dat deze?
Te koop op marktplaats. Als je die niet is, is er nog een te koop op www.martplaats.nl, niks voor jou dan Richard? Maar ik denk dat Z0rr0 die al heeft
Het hier afgebeelde exemplaar is een DCOE 40 en mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een DCOE 45... Die van marktplaats zou ik niet weten. zal vanmiddag eens even kijken mits Zorro hem inderdaad al niet heeft.
Greetz
Richard
Dat is 'm
weet alleen niet of die zwanehals erg goed is voor de flow
Een zwanenhals werkt je in de flow altijd tegen natuurlijk. Je mengsel moet nu 2 keer de bocht om en het is het beste als het mengsel zo recht mogelijk kan doorstromen. Maar als je een recht spruitstuk koopt. Zal je je schutboard weer aan moeten passen en mischien zelfs het luchtfilter moeten vervangen voor kelkjes om het nog een beetje passend te krijgen. Voor zover ik weet is de DCOE 40 wel de enige waarvoor een zwanenhals inlaatspruitstuk is ontworpen als hierboven afgebeeld. je ziet ze ook wel eens rectopstaand ten opzichtevan het blok. Ziet er ook best gaaf uit.
Greetz
Richard
Ik heb er geen praktijk ervaring mee maar theoretish zou een Weber beter moet zijn dan een Hif44
Een Weber is nl. van zichezlf uit dubbel uitgevoerd met 2 relatief kleine kleppen. Dit zou als voordeel moeten hebben dat je carb sneller reageert bij het spontaan gasgeven en doorschakelen ed. Hoe kleiner de hoeveelheid mengsel hoe sneller het zal reageren. Als je hier ook nog eens een recht inlaatspruitstuk bij neemt heb je nog iets meer voordeel want je mengsel hoeft nu geen bocht meer om en zal recht je kop in gezogen worden. Het geen de flow dus alleen maar extra verbetert. Ook is het zo dat een Weber wel dubbel is uitgevoerd maar gebruikt maakt van een enkele sproeier. Dus je kunt geen last krijgen van een verlopende sinchronisatie zoals bv. bij een dubbele HS2.
Waarschijnlijk zal je niet echt veel last ondervinden van de zwanenhals of van een spruitstuk die je carb rechtop zet. Je hebt bij een enkle Hif44 ook last van bochten in je inlaat dus ook daar moet het mengsel de hoek om. Alleen hoe minder bochten natuurlijk hoe beter het is.
Waarschijnlijk zul je met een Weber ook geen concrete pk's winnen. Mischien enkele maar niet veel. Het belangrijkste voordeel is de reactie tijd.
Greetz
Richard
Uiteindelijk is het de vraag: kan de carb leveren wat de motor vraagt? Zolang dat het geval is, dan heeft een "betere" carb geen zin (afgezien dan van invloeden zoals Richard noemt, sneller reageren en dat soort dingen). Een HIF44 is t/m mild getunede 1380 nog prima tegen de taak opgewassen. Met een goed afgestelde Weber zul je niet of nauwelijks winst behalen t.o.v. een HIF44 (tenminste, in aanmerking genomen dat je geen bloedhete A-series onder de kap hebt, maar we hadden het over een Metro-motor (zie topic ).
Met een [i:3ahu1jvt]slecht[/i:3ahu1jvt] afgestelde Weber kun je het echter helemaal verzieken. Waar je met een SU nog wel wegkomt met een naaldje dat niet helemaal spot-on is, is afstellen van een Weber echt specialistenwerk en moet het gewoon goed zijn. Dus weet waar je aan begint, dat koopje op marktplaats kan nog best wel eens duur worden.
Wat betreft dat rechtop staan van een Weber: is dat niet gewoon een specifiek type? Ik dacht dat er Webers waren die horizontaal moeten worden gemonteerd en andere die verticaal gemonteerd moeten worden.
Eelke schreef:
Wat betreft dat rechtop staan van een Weber: is dat niet gewoon een specifiek type? Ik dacht dat er Webers waren die horizontaal moeten worden gemonteerd en andere die verticaal gemonteerd moeten worden.
Is inderdaad een specifiec type ja de DCOE 40 Hij kan rechtop maar het hoeft niet. Horizontaal gaat net zo goed gelukkig.
Verder is het inderdaad zo dat een Weber wat lastiger afstellen is. Maar zolang je de juiste sproeier hebt en het mengsel juist is zal dit ook niet zo snel meer verlopen. En kun je er ook best zelf wat aan rommelen.
Alleen zul je voor het vinden van de juiste sproeier inderdaad de rollenbank op moeten en dat is duur.
Greetz
Richard
Dank voor het hangen van een klepel bij mijn klok Dat is inderdaad dus waar ik mee zat, dat je de juiste sproeier moet hebben (noemde ik voor het gemak maar "afstellen" omdat ik het naadje van de kous niet wist).
Eelke schreef:
Dank voor het hangen van een klepel bij mijn klok Dat is inderdaad dus waar ik mee zat, dat je de juiste sproeier moet hebben (noemde ik voor het gemak maar "afstellen" omdat ik het naadje van de kous niet wist).
Ah, met dat sproeier gebeuren komt mijn brommer tijd weer terug
Alleen kostte toen een sproeiertje 3 gulden, daar kon je nog eens wat mee expirimenteren en dat hoef je met die naalden van SU niet te doen
Om dan over en sproeier van een Weber nog maar helemaal niet te beginen. Krijg je zo'n zelfde verschil als tussen je brommer sproeier en een SU naald. Alleen dan in verhouding de SU naald tegen de Weber sproeier. En nee de verhouding bedraagt hier zeker geen 1:1 de Weber gaat het dik winnen
Expensive.....
Greetz
Richard
Richard T schreef:
Alleen zul je voor het vinden van de juiste sproeier inderdaad de rollenbank op moeten en dat is duur.
Maar dat geldt voor de naald van een SU eigenlijk ook. Vooral nadat je halve stage 1 kit's inbouwd, of buiten de geplaveide wegen komt van complete standaard stage X kits.
Om de meest ideale afstelling te vinden doel ik op....
Dat ben ik inderdaad met je eens.
Het enige voordeel wat je naar mijn idee alleen vaak hebt is dat er behoorlijk wat mensen met SU carb's rondrijden en het vaak iets makkelijker comuniceren is over hoe en wat daardoor. Mijn eigen Mini is ook nog niet op de rollenbank geweest ondertussen maar toch zit er naar mijn idee een naald in die best over zal komen met de naald die optimaal zou zijn. Simpel weg door te kijken wie heeft er een Mini met een ongeveer zelfde setup als dat ik heb en daar naar refereren.
Komt ook bij dat die naaldjes vak wel her en der bij pesonen nog liggen dus is het vaak wat makkelijker om er een paar te lenen en zelf eens wat teg aanexpirimenteren.
Maar inderdaad voor een echt goed resultaat zul je inderdaad in beide gevallen de rollenbank op moeten...
Greetz
Richard
het is gewoon een nieuw experiment en ik hoop dat ik toch betere performance weet te krijgen zonder rollenbank,uiteindelijk misschine nog een keer
Naar ik heb begrepen is het bij een Weber veel kritischer. Als je bij een SU een naald hebt die "in de richting" is, werkt het ook wel, hoewel niet optimaal. Met een Weber schijnt het toch wat anders te werken en kom je niet om een vermogensbank-sessie heen (en is het zonder een stuk waarschijnlijker dan je [i:1pbxp1eu]minder[/i:1pbxp1eu] performance haalt). Heb ik me laten vertellen, hoor. Ik zou het eens navragen bij iemand die het echt kan weten (importeur van Weber, ofzo? Of een van de rollenbankenboeren?).
Als je voor een appel en een ei een Weber hebt kunt kopen is een experimentje natuurlijk leuk, maar als het meer wordt, dan zou het misschien op een teleurstelling uit kunnen draaien.
Iemand nog geinteresseerd in de cylinder kop +weber carb?
Toch mij wat te duur en ik wil dat mijnn auto wat eerder klaar is.
Geen zin om ook nog te wachten tot de crab en kop vervangen zijn.
ooit van hugo gekocht voor 600 euro.
mag weg voor een aannemelijk bod.
Zou je niet nog even wachten met de kop?
Desnoods wil ik die ook wel even snel voor je vervangen hoor. Is binnen een paar uurtjes gebeurt. Bij die Weber kan ik me iets voorstellen maar ik zou niet je stage 3 kop erbij verkopen.
Deze werkt ook perfect met een Hif44 carb met passende naald.
mijn kop toen ik die eraf haalde bleek nog veel beter dan ik dacht,uiteindelijk wil ik een beetje besparen op het hele project.
ik heb nu een MG kop met andere klepstoters en die loopt als een dolle.
Ik heb wel intresse
Ik heb je een mailtje gestuurd.
Het is wel een weber waarvoor ik niet veel voor hoef aan te passen?
RE: [Split] Weber gekocht
Ingediend door z0rr0 op wo, 13-11-2002 11:18
Vandaag voor mn Zeemax mini een weber gevonden en een stage3 cylinderkop....
eens kijken hoe die dan vliegt
ben heel erg benieuwd