Al enige tijd ben ik bezig met een leuk project: split- Webers op m'n 1380cc . Alles zit er op.. hij loopt redelijk, maar nog niet perfect. Daarom ben ik vandaag even bij de lokale dyno geweest en de jongen daar even om een mening gevraagd; "Leuke gemaakt, maar waarom geen enkele dubbele Weber?" Tevens heb ik de setup met 2 verschillende type DOEC 40mm Webers opgebouwd (had deze liggen) . Er schijnen toch verschillen te zitten in deze 2 types.
Natuurlijk ga ik voor de exclusieviteit en het voordeel van de rechte inlaatkanalen. Op dit moment ben ik niet in het bezit van een Vizard bijbel, heeft iemand enig idee hoe David hier over denkt? De mannen van de dyno dachten deze setup lastig af te kunnen stellen; gaskleppen kunnen verschillend afgesteld staan etc.
Éen optie is nog een Weber 40mm op de kop te tikken en deze te splitten en de afwijkende Weber dus vervangen. De andere optie is de Weber die nog compleet is weer terugbouwen en op een normaal Weber-inlaatspruitstuk plaatsen (heb ik nog liggen).
Ik weet dat Micha van Longbridge met een soort gelijke setup (Dellorto's) rond rijdt, dus het kan wel!!;)
Volgens vizard is er voor power maar een setup beter dan een "gewone" weber
en dat is de split setup die jij er op hebt
door de rechte inlaatkanalen heb je idd een mooiere gelijkmatige cylinder vulling
als ik jou was zou ik naar een gode dyno gaan maar eerst die webers gelijk krijgen want de rechte inlaat kanalen zijn al zo'n miniem verschil dat je verschillende types zeker merkt
en die BS over gaskleppen die anders staan dat gewoon gelul er rijden namelijk volksstammen met een dubbele su die ook 2 gaskleppen hebben die je dus moet stellen
Ik zou een andere weber 40 bij zoeken die wel goed is. het lijkt mij toch leuker om exclusiviteit te hebben met zulke dingen zeker omdat het toch wel goed werkt. het afstellen moet ook wel lukken lijkt me.
Heb even snel opgezocht in vizard:
split webers allow the use of the most direct intake route possible...........occasionally it did show superiority over its underdeveloped single carb counterpart.
of te wel, split webers zorgen er voor dat je inlaat kanalen helemaal recht op de inlaat porten van de kop staan en door dit in sommige gevallen daadwerkelijk resultaat opleverd over de normale "enkele" weber.
Vizard raad het niet aan in termen van prijs kwaliteit over de normale weber setup
Toch maar opzoek naar een nieuwe Weber 40mm, deze splitten en de sproeiers overzetten. Ach.. zou blijf je in iedergeval (letterlijk) van de straat! Na het ombouwen Speedcentre contacten en vragen of ze daar zin/tijd hebben om deze setup af te stellen.
Iemand toevallig nog een Weber 40 op de plank liggen?
RE: Split-Weber vraagstuk
Ingediend door RolandL op za, 31-03-2007 16:14
Al enige tijd ben ik bezig met een leuk project: split- Webers op m'n 1380cc . Alles zit er op.. hij loopt redelijk, maar nog niet perfect. Daarom ben ik vandaag even bij de lokale dyno geweest en de jongen daar even om een mening gevraagd; "Leuke gemaakt, maar waarom geen enkele dubbele Weber?" Tevens heb ik de setup met 2 verschillende type DOEC 40mm Webers opgebouwd (had deze liggen) . Er schijnen toch verschillen te zitten in deze 2 types.
Natuurlijk ga ik voor de exclusieviteit en het voordeel van de rechte inlaatkanalen. Op dit moment ben ik niet in het bezit van een Vizard bijbel, heeft iemand enig idee hoe David hier over denkt? De mannen van de dyno dachten deze setup lastig af te kunnen stellen; gaskleppen kunnen verschillend afgesteld staan etc.
Éen optie is nog een Weber 40mm op de kop te tikken en deze te splitten en de afwijkende Weber dus vervangen. De andere optie is de Weber die nog compleet is weer terugbouwen en op een normaal Weber-inlaatspruitstuk plaatsen (heb ik nog liggen).
Ik weet dat Micha van Longbridge met een soort gelijke setup (Dellorto's) rond rijdt, dus het kan wel!!;)
RE: Split-Weber vraagstuk
Ingediend door nonono op za, 31-03-2007 19:09
Volgens vizard is er voor power maar een setup beter dan een "gewone" weber
en dat is de split setup die jij er op hebt
door de rechte inlaatkanalen heb je idd een mooiere gelijkmatige cylinder vulling
als ik jou was zou ik naar een gode dyno gaan maar eerst die webers gelijk krijgen want de rechte inlaat kanalen zijn al zo'n miniem verschil dat je verschillende types zeker merkt
en die BS over gaskleppen die anders staan dat gewoon gelul er rijden namelijk volksstammen met een dubbele su die ook 2 gaskleppen hebben die je dus moet stellen
RE: Split-Weber vraagstuk
Ingediend door Mini-Weert op za, 31-03-2007 19:09
Ik zou een andere weber 40 bij zoeken die wel goed is. het lijkt mij toch leuker om exclusiviteit te hebben met zulke dingen zeker omdat het toch wel goed werkt. het afstellen moet ook wel lukken lijkt me.
Heb even snel opgezocht in vizard:
split webers allow the use of the most direct intake route possible...........occasionally it did show superiority over its underdeveloped single carb counterpart.
of te wel, split webers zorgen er voor dat je inlaat kanalen helemaal recht op de inlaat porten van de kop staan en door dit in sommige gevallen daadwerkelijk resultaat opleverd over de normale "enkele" weber.
Vizard raad het niet aan in termen van prijs kwaliteit over de normale weber setup
Maar wel leuk om te hebben dus
Ps nonono was me voor
RE: Split-Weber vraagstuk
Ingediend door RolandL op zo, 01-04-2007 12:23
Toch maar opzoek naar een nieuwe Weber 40mm, deze splitten en de sproeiers overzetten. Ach.. zou blijf je in iedergeval (letterlijk) van de straat! Na het ombouwen Speedcentre contacten en vragen of ze daar zin/tijd hebben om deze setup af te stellen.
Iemand toevallig nog een Weber 40 op de plank liggen?
RE: Split-Weber vraagstuk
Ingediend door Rene op zo, 01-04-2007 12:25
Dat wordt Marktplaats afstruinen...