[split] zetels in een mg-kop

RE: [split] zetels in een mg-kop

Weet niet of de vraag in dit topic thuishoort maar ik zit met hetvolgende;

er moeten nieuwe klepzetels in mijn MG-kop komen, maar hoe diep moeten de zetels worden geplaatst?

Eigenlijk: hoever moet de klepsteel uit de kop steken? Ik ga een SW5-nokkenas monteren met de standaard enkelvoudige klepveren.

Deze kwestie werd mij voorgelegd door het revisiebedrijf. De revisie-dude zei me dat er normaliter een soort diagram waar dit soort info op staat in de verpakking zit bij een nieuwe nokkenas, maar die heb ik niet kunnen vinden. kHeb de vraag ook al aan Swiftune gesteld, maar wellicht weet iemand op het forum het antwoord? (of waar ik het antwoord kan vinden)

RE: [split] zetels in een mg-kop

@Paul,

daarover staat het e.e.a. in het boekje van Des Hamill: How to Power Tune the Bmc/Bl/Rover 1275 A-Series Engine for Road & Track (Speedpro Series)

het hangt samen met de maximale lift van die SW5 nokkenas en het verschil met de standaard nokkenas. Als de nieuwe zoveel meer lift produceert kan je de klepzetels lager laten zetten om te zorgen dat de veer in samengedrukte toestand niet "bind". Om de klepzetels lager te krijgen moet het reviesiebedrijf dus op die plek (basis rond de klepgeleider)materiaal verwijderen.

HTH,
Theo van den Bogaard