Over stage 1 kits is veel te vinden met de search. Enige wat ik wel kwijt wil hierover is dat de kwaliteit van de kits hier en daar verschilt. Je kan natuurlijk ook gewoon alle delen (uitl.spr., uitlaat, filter, inl.spr.) los kopen, weet je zeker dat je beetje knap spul koopt en niet een oelie-oelie merk. En je hoeft het geld niet in 1 keer te spenderen. En je kan je Peco gewoon houden als dat al een mooier en wellicht iets groter ding is. Heb ik zelf ook.
Wat voor een Mini betreft het hier? Mijn Mini is een van de laatste carburateur modellen en die hadden een gescheiden in- en uitlaatspruitstuk. Dat is niet altijd zo. Als je een gecombineerd spruitstuk hebt, moet je als je een free-flow (LCB) koopt, ook nog het inslaatspruitstuk van een Metro o.i.d. hebben.
De Stage 1 is vrij makelijk te monteren, het uitlaatspruitstuk is wellicht nog het meest lastige en daar moet je toch al aan.
- Login of registreer om te reageren
RE: Spruitstuk afgebroken, wat te doen??
Ingediend door MoLLeKe op wo, 07-02-2007 18:41
Gisteren wilde ik even rondje gaan rijden met de mini, draai ik net de straat uit, ineens vette knal en hoop herrie
Ik meteen weer terug naar huis, ff onderzocht blijkt me spruitstuk op het punt waar de uitlaat en spruitstuk bij elkaar komen afgebroken te zijn.
Maarja nu sta ik voor paar keuzes:
- 2e-hands spruitstuk kopen.
- Nieuw spruitstuk kopen.
- Een free-flow spruitstuk, en originele uitlaat aanpassen.
- Of meteen een Stage 1 kit kopen
maar wilde eigenlijk ff wat info hebben van mensen die hier wat meer verstand van hebben Ik ga liever voor een free-flow spruitstuk dan een 2e-hand of nieuw origineel spruitstuk. Dit ivm makkelijkere montage omdat het koppelen van spruitstuk en uitlaat onder de auto gebeurt en niet achter het blok.
Stel ik zou een free-flow kopen, heb ik dan nog wat meer aan te passen(lees afstellen) en scheelt dit in vermogen??
Of voor de vierde optie, een stage 1 kit, is dit makkelijk te monteren en scheelt dit echt in vermogen (merkbaar?) want vind het eigenlijk beetje zonde om mijn Peco-einddemper eronder uit te moeten halen om een minder mooie demper te moeten monteren
in principe kan ik wel het geld missen voor een stage 1 kit, maar wil graag weten of dit het echt waard is
bedankt vast!