Stack ST400

RE: Stack ST400

Hallo,

Ik hoop dat ik de juiste topic bivakeer en dat ik deze vraag op dit forum mag stellen.

Ik ben een miniracer aan het bouwen en ben daarvoor langzaam mijn onderdeeltjes aan het verzamelen, zo ook de toerenteller. Ik heb uit een Formule Opel een oudere Stack ST400 (80mm, 0-4-8000 rpm) gekocht zonder bedrading. Deze auto is een aantal jaren geleden verkocht zonder teller, met draadboom. Nu blijkt dat er voor dit model geen draadbomen/aansluitstekker en aansluitschema meer te krijgen is bij Stack GB. Is er iemand die hier nog iets van op de plank heeft liggen/hier kennis van heeft?

Ik weet niet hoe ik foto's kan tonen dus mocht iemand hier iets van weten dan mail ik deze graag alsnog. Het betreft iig een Stack 400:

Model: 400
048 44
Serial: 62836
12v supply
Freq: 4 cill

Groet,
Jelle

aftermarket toeren tellers zijn vaak makkelijk aan te sluiten
je hebt een plus en een min als voeding
en een sens draad voor aan de min van je bobine

Als je een foto van de aansluit zijde plaatst kunnen we misschien met je mee denken

Groeten Jasper

Ja leuk, maar voor de No-No's, is het het vierkante blokje met uitsparing de aansluiting ??

En zoals nononono al zei: aftermarket toeren tellers zijn vaak makkelijk aan te sluiten
je hebt een plus en een min als voeding
en een sens draad voor aan de min van je bobine

Als je een foto van de aansluit zijde plaatst kunnen we misschien met je mee denken

André

Waarom niet even een mail naar Stack,
krijg je vast wel info.

Zeinde het niet Nu blijkt dat er voor dit model geen draadbomen/aansluitstekker en aansluitschema meer te krijgen is bij Stack GB. Is er iemand die hier nog iets van op de plank heeft liggen/hier kennis van heeft?

vandaar:

André

Je moet even die zwarte plaat demonteren. Ik denk dat het een inductieteller is.
Naar mijn idee zijn niet alle pinnetje gebruikt van de connector. Bedenk dat er ook gewoon verlichting in zit. Lijkt mij dat de - en de + via deze connector loopt...

Sorry, 't was te laat voor mij denk ik. :O

De Stack st400 is er 1 met tell tail memory, is programeerbaar en er kunnen een aantal knoppen en lampjes op aangesloten worden, vandaar de grote stekker aan de achter kant, maar hierbij een link naar een manual.

link

Maar Jelle, ben een beetje nieuwschierig, wat voor racer ben je aan het bouwen en wat ben je ermee van plan? Wijzelf racen namelijk ook, met een 1275 GT en een Cooper S.

Groeten,
Carst

Bedankt voor het meedenken. Ik ben nog eens gaan aandringen bij Stack GB dat ze het eens bij een van de monteurs moesten vragen. Toen bleek dat de huidige stekker dus wel gewoon past.... d:)b Alle comotie voor niks dus. Heb vandaag met een vriend van mij de teller los aangesloten met zijn draadboom (ook ST400 maar dan laatste model) en bij de zelftest begon te teller zijn rondje te doen. Erg leuk om te zien overigens. Ik ben blij dat ik deze mooie teller toch kan gaan inbouwen tzt.

Carst,
Ik heb 2 mini's gekocht bij [een van de minicentra]. Een daarvan was een kale gerestaureerde body en de ander een sloper voor raamlijsten, aandrijfassen, subs etc. The works. Een vriend van mij is al 10 jaar bezig zijn mini te modificeren en rijdt tijdens clubdagen op Zandvoort. Het plan is dat wij dan mooi tegen elkaar op kunnen boksen, want zelfs de (wat oudere) 3.2 911 houdt hem op zandvoort niet bij. Lang leve bochtensnelheid. Doel: gestipte Mini, perspex ramen, rolkooi, 1380 stage 4, 286 cam, carb ben ik nog niet uit (Weber45/2xHS4), LCB, neg. camber etc etc. Een leuke snelle mini voor clubdagen. Ik ben niet van plan om yountimers te rijden, want aan een FIA label zit nogal een prijskaartje. Voorlopig is de pot leeg en moet ik eerst even buffelen om de body dit jaar in de lak te krijgen. Ik ga uit van 3 jaar bouwen.