Allereerst de opmerking dat er vast al een of meer topics hierover bestaan.
Ten tweede: een HIF44 of HIF/HS6 is te groot voor een 1000.
Een stage 1 kit vervangt trouwens alleen de uitlaat, het in- en uitlaatspruitstuk, het luchtfilter en de gasnaald. De motor zal daarmee iets makkelijker 'ademen' waardoor die vooral in het hogere toerengebied meer vermogen heeft, maar verwacht geen wonderen. Op het al dan niet mooier lopen heeft de montage weinig invloed als de motor goed wordt afgesteld. Een 1000 draait sowieso al redelijk soepel rond (vergeleken met een 1300).
PS Jouw Studio 2 is zo te zien op de foto Storm Grey. Smoke Grey is nl. een 'oude' kleur (lichtgrijsblauw), maar dat terzijde
- Login of registreer om te reageren
RE: Stage 1 Kit : allerlei vragen
Ingediend door Ben M op wo, 04-02-2004 21:11
Hoi !
Zaterdag 32 pk gemeten op de DynoDag in onze standaard 1000 cc Studio2. Ik heb al begrepen dat de Mini echt eens afgesteld moet worden en dat nieuwe bougies / brandstoffilter / olie etc ook wel helpen.
Op minisportshop.com zie ik allerlei sets om te komen tot een Stage 1 Kit. We willen toch dat beetje extra vermogen eruit proberen te halen. Het hoeft geen racewagen te worden maar een beetje soepel accelereren is wel prettig.
Nu zie is dus op die site een Stage 1 met HIF44 en een Stage 1 met HS6. Ik weet dat de HIF een modernere carb is maar waar moet ik verder op letten ? Wat kan ik verwachten aan vermogenswinst ? Ik vind een dubbele centrale uitlaat erg fraai. Kan montage hiervan ook nadelige gevolgen hebben voor het 'soepel' draaien van de motor ? Alle tips zijn welkom.
Groeten,
Ben en Suzanne