Bij kit 2 staat dat er ook een cilinderkop bij zit, dat is wel een ander verhaal dan kit 1 (zal ook aanzienlijk duurder uitpakken). Normaal gesproken bestaat een stage 1 kit uit een luchtfilter, evt. vervangende naald voor de carb, uitlaatspruitstuk (meestal LCB) en sport-uitlaat (einddemper). Cilinderkop is niet gebruikelijk, dan wordt al snel over stage 2 gesproken (hoewel alles boven stage 1 totaal niet gedefinieerd is, meestal verschilt de indeling per fabrikant).
Qua einddemper zou ik de RC40 van kit 2 aanraden.
Wat betreft luchtfilter: ik weet niet of bijvoorbeeld Vizard ooit vergelijkingstests heeft gedaan tussen K&N en Pipercross, ik weet wel dat hij erg te spreken was over K&N (ook met name wat betreft blijvende flow bij vervuiling). Ik zou dus gewoon voor K&N gaan.
- Login of registreer om te reageren
RE: Stage 1 SPI welke kit
Ingediend door franklin1 op ma, 04-06-2007 10:11
Ik zou graag een stage 1 op mijn mini SPI van 1992 plaatsen, nu twijfel ik tussen deze 2 kits
Kit 1:
Kit Includes:-
* Maniflow long centre branch (LCB) injection exhaust manifold
* Mini Sport Superflow side exit exhaust (ST400), which fits directly onto the catalytic converter and hangs from the existing exhaust mountings.
* Exhaust manifold gasket
* Choice of: K&N or Pipercross performance induction kit
* NGK performance spark plugs x 4.
Kit 2:
Kit Consists of a Mintec head (Competition Valves), Roller Tip Rocker set, K&N Replacement element air filter, Single Box RC40 from the Cat back, Head Gasket Kit and a new set of plugs. Fits all Single Point (SPi) Minis and Coopers.
heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al wat gezocht op het forum maar werd er niet wijzer van...
Ook is er bij kit 1 een K&N of een pipercross luchtfilter ... welke zouden julie nemen?
alvast bedankt voor de antwoorden...
groeten,
franklin
[size=75:291xy3gc][Links verwijdert en vervangen voor specs - Demelza][/size:291xy3gc]