stage 4 op 1380cc

RE: stage 4 op 1380cc

hallo,

ben nieuw hier en bezit een 1380cc blokje,
is al wat aan gesleuteld,
andere nokkenas, iets grotere single carb, uitlaatcollector met rechte buis, aangepaste versnellingsbak maar wat er juist aan is gedaan weet ik niet...
weet alleen dat ie 0-100 doet in 8.2sec :9 (gemeten met G-tech) en zn top is behoorlijk laag, denk 140 - 150max :(
kilometerteller gaat ook niet maar juist daarmee.
carterontluchting, luchtfilter k&n...
denk dat ik veruit alles heb opgesomt,

verbruikt ook al wat olie maar lag wss aan de kleppen werd me verteld.. |:( zoniet zien we achteraf wel.
ik wou hem dus wat verder gaan opkietelen met stage 4 kop en wss ook andere rockers..
welke rockers zijn hiervoor de beste combinatie? 1.5:1??
gaan deze aanpassingen "voelbaar" zijn?
ik heb geen idee op hoeveel PK hij nu rijd maar voor deze aanpassingen gebeuren wou ik hem toch een op dyno smijten. (ik schat een 80 a 85pk??)
als iemand nog tips ofzo heeft of andere set ups voor de blok, let me know ;)

grtz
Mini GT-R

Ik denk dat de rockers wel een beetje afhankelijk zijn van de geplaatste nokkenas.

Wat bedoel je overigens met een iets grotere single carb???
De grootste standaard carb is een hiff 44 of HS6... of hebben ze misschien een ander type gebruikt van een andere auto (Volvo e.d.) ??

Dyno test voor en na is leuk om het verschil te zien of je wat extra hebt gekregen... :9

idd, daarom dat ik dus die dyno tune wou laten doen, met de Gtech meter zou het ook mogelijk zijn maar ik weet niet in hoeverre deze dan betrouwbaar is, op 0-100 zit die vrij juist en 400m sprint ook. maar pk...??
moet ik trouwens het gewicht van de mini ingeven in pont en kweet nie welke waardes het zijn om dit uit te rekenen.

ik dacht dat er een 286° nokkenas inzat, ik kan mis zijn...
en wat de carb betreft weet ik echt niet, moet ik navragen, zat op de blok toen ik hem kocht...
heb er wel andere naald voor gehaald en die erin gestoken en ging toen beter, reed fijner
maar ik vind de carb zelf nie zo speciaal, kome nog eens dubbele SU's of webers op...
ma voorlopig wil ik eerst weten als ik al genoeg ga hebben met stage 4 en 1.5:1 rockers (of andere)

grtz
Mini GT-R

mini GT-R schreef:

moet ik trouwens het gewicht van de mini ingeven in pont en kweet nie welke waardes het zijn om dit uit te rekenen.

Omzetting van kg. naar pond = x 2,2 dus 1 kg = 2,2 pond.

thx m8te :D :D
ben ik al verder mee geholpen!

grtz
Mini GT-R ;)