Standaard downpipe of LCB spruit?

RE: Standaard downpipe of LCB spruit?

Van mijn MPI is de downpipe zodanig gescheurd/versleten, dat deze moet worden vervangen.
De middenpijp en catback zijn vorig jaar al vervangen door RC40 setje.

Zal ik alleen de downpipe vervangen of ook gelijk gecombineerd met spruitstuk door LCB Maniflow?

RE: Standaard downpipe of LCB spruit?

Omdat het flexibele stuk in mijn downpipe kapot was, heb ik voor dezelfde keuze gestaan.
Ik heb besloten om een alleen een nieuwe downpipe te kopen.

Dat heb ik besloten omdat het standaard uitlaatspruitstuk samen met de downpipe van een MPI nog niet zo slecht is qua flow.
Veel vermogenswinst zal je dus niet halen met een LCB spruitstuk.
En als je dan ziet wat een downpipe kost ten opzichte van een LCB spruitstuk was de keus voor mij niet zo moeilijk. Bij een LCB heb je ook nog een extra uitlaatstuk nodig die aansluit op de kat.

IMHO is de meerprijs van een LCB een beetje zonde van het geld.
Maar die afweging moet je natuurlijk zelf maken.

RE: Standaard downpipe of LCB spruit?

Ik las idd in een ander topic dat de flow van de standaard MPI spruit lang zo gek niet is.
Buiten een iets betere flow dacht ik dat een onderdeel minder nodig te hebben, maar heb die extra link pipe over 't hoofd gezien: bij elkaar zou dit het dubbele van een downpipe zijn...

RE: Standaard downpipe of LCB spruit?

Ik twijfel nog steeds, maar... behalve de downpipe dienen ook de linkpipe met flexibel stuk (bol) en lambdasonde vervangen te worden.
Ik overweeg nu dus des te meer een LCB spruitje met linkpipe van Maniflow te monteren... :?